Nuffield 4/60 + James

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Joulu 2018, 09:34

Neljä60 kirjoitti:
09 Joulu 2018, 20:15
Eipä tainnut laskunopeuteen tuo ruuvi vaikuttaa kun sitä kaatosateessa testailin. Testaillaan joskus myöhemmin lisää
Ota kyseinen ruuvi kokonaan pois kierteiltään. Saataa olla jopa poikkikin, taikka vähän vääntynyt.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Neljä60
Vitos -nuffisti
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Elo 2018, 17:13
Konekalustoani: Nuffield 460

10 Joulu 2018, 14:23

[/quote]
Ota kyseinen ruuvi kokonaan pois kierteiltään. Saataa olla jopa poikkikin, taikka vähän vääntynyt.
[/quote]

Olihan se sen verran mutkalla ettei kiertynyt poiskaan ilman työkaluja.
Muuten näytti ehjältä, kokonaismitta 143mm.
Nyt tappi on oikaistu ja toimii niin kuin pitääkin eli säätää tuon sisemmän vivun liikettä alaspäin. Etukuormaimen laskunopeuden säätöruuvi siis.👍
Ruuvissa on heti kierteen alapuolella pieni reikä jossa oli jotain sokan jäänteitä, mikäköhän tarkoitus tällä?
Jos tuohon toisen pultin tilalle (valkoinen kanta) laittaa samanlaisen säätöruuvin niin sillä säädellään sitten ulomman vivun liikettä alaspäin, eli nostovarsien laskunopeutta, eikö?
Liitteet
IMG_20181210_134843.jpg
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Joulu 2018, 15:07

Siellä kenties ollut alkujaan sokka, joka toppaa ruuvin ettei irti ulospäin kierretä.
460 ei tainnut olla enää nostolaitteelle omaa säätöruuvia, varmuudella ainakaan 10/42 - 10/60 eteenpäin, ei enää ollut
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Joulu 2018, 17:09

jusape kirjoitti:
10 Joulu 2018, 15:07
Siellä kenties ollut alkujaan sokka, joka toppaa ruuvin ettei irti ulospäin kierretä.
460 ei tainnut olla enää nostolaitteelle omaa säätöruuvia, varmuudella ainakaan 10/42 - 10/60 eteenpäin, ei enää ollut
460 / 342. 10/42 / 10/60:sissä syvyydensäätövivulla hoidelaan pääjärjestelmän vivuilla hallitavien työkoneitten laskeutumisnopeutta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Neljä60
Vitos -nuffisti
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Elo 2018, 17:13
Konekalustoani: Nuffield 460

10 Joulu 2018, 19:17

Pakkohan sekin oli testata utelias kun olen.
Kiersin säätöruuvin hetkeksi toiseen reikään jolloin sillä pystyi rajoittamaan ulomman vivun liikettä alaspäin.
Tuo syvyydensäätövipu on ilmeisesti korvannut tuon toisen säätöruuvin.

Nyt kun etuakseli odottaa tohtorille pääsyä niin aloin vähän tutkimaan ohjausta.
Simpukasta ulos tuleva vaaka-akseli on vuotanut pikkuisen öljyä ohjausvartta pitkin. Sieltä varren takaa löytyi ensin 9,5mm leveä holkki jonka jälkeen noin 1,5mm vahvuinen prikka ja sitten kovasti pehmeän oloinen kumirengas tiivisteenä.
Siellä ei ilmeisesti stefaa kuulu ollakkaan?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Joulu 2018, 20:50

Paksulankainen, tuumamitoituksella oleva, O-rengas siellä alkujaan on
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Joulu 2018, 21:52

jusape kirjoitti:
10 Joulu 2018, 20:50
Paksulankainen, tuumamitoituksella oleva, O-rengas siellä alkujaan on
"Paksulankainen" ? No, en ole kyllä noita katkaisut, mutta ihan normi O-rengashan noissa minun nuhveissa on ainakin ollut, neljään olen vaihtanut stefat O-renkaan tilalle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Neljä60
Vitos -nuffisti
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Elo 2018, 17:13
Konekalustoani: Nuffield 460

10 Joulu 2018, 22:31

[/quote] neljään olen vaihtanut stefat O-renkaan tilalle.
[/quote]

Oletko Kari asentanut ne stefat tuohon alkuperäiseen pesään vai oletko koneistanut niitä jollekkin stefa-koolle?
Jos tuohon alkuperäiseen niin olisiko stefan mittoja antaa? On melko hankala saada tarkkoja mittoja pesästä ja akselista.
Tässä tuntuu olevan pieni välys tuossa ohjausvaihteen vaaka-akselissa. Stefahan ei kovin suurta välystä kärsi vuotamatta.
O-rengasta näyttää olevan varaosana tarjolla 36.8mm:n keskireijällä. Ulkomittaa ei ilmoitettu mutta lähellä 50mm se on.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

10 Joulu 2018, 22:54

Ei ihan normi-milli tai tuumamittaisista O-rengasvalikoimista taida löytyä riittävän paksua O-rengasta tuolla sisä-ulkomitalla ja , olikos alkuperäinen liki 5mm lankapaksuudella ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Neljä60
Vitos -nuffisti
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Elo 2018, 17:13
Konekalustoani: Nuffield 460

10 Joulu 2018, 23:39

jusape kirjoitti:
10 Joulu 2018, 22:54
Ei ihan normi-milli tai tuumamittaisista O-rengasvalikoimista taida löytyä riittävän paksua O-rengasta tuolla sisä-ulkomitalla ja , olikos alkuperäinen liki 5mm lankapaksuudella ?
Liki 7mm.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

11 Joulu 2018, 09:21

O-renkaan paksuus varttituuma eli lähempänä 6mm.
Stefan ulkomuistista mitoitan 1,5×2×0,25 tuumaa
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

11 Joulu 2018, 18:17

Neljä60 kirjoitti:
10 Joulu 2018, 22:31
neljään olen vaihtanut stefat O-renkaan tilalle.
[/quote]

Oletko Kari asentanut ne stefat tuohon alkuperäiseen pesään vai oletko koneistanut niitä jollekkin stefa-koolle?
Jos tuohon alkuperäiseen niin olisiko stefan mittoja antaa? On melko hankala saada tarkkoja mittoja pesästä ja akselista.
Tässä tuntuu olevan pieni välys tuossa ohjausvaihteen vaaka-akselissa. Stefahan ei kovin suurta välystä kärsi vuotamatta.
O-rengasta näyttää olevan varaosana tarjolla 36.8mm:n keskireijällä. Ulkomittaa ei ilmoitettu mutta lähellä 50mm se on.
[/quote]


Alkuperäiseen pesään olen stefat asentanut, mittoja en ole laittanut mihinkään muistiin.
Kohtuuhelposti sain stefan mitat mitattua kun simpukan osat oli pöydällä purettuna.
Puslat olen myös kaikiin laittanut uudet.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Neljä60
Vitos -nuffisti
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Elo 2018, 17:13
Konekalustoani: Nuffield 460

11 Joulu 2018, 18:51

Kiitoksia taas kaikille.

Yritän nyt keksiä jonkun hyvän ratkaisun ainakin väliaikaisesti.
Tehdään sitten joskus myöhemmin perusteellisempi remontti simpukkaan jos vaikka joutuu sinne kytkimeenkin jotain tekemään, menee samalla purkamisella.
Mitä öljyä simpukkaan, ja paljonko?
Nyt näytti ylemmästäkin propunreijästä heti valuvan öljyä kun varovasti ravottelin.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

11 Joulu 2018, 19:06

Vaihteistoöljyä yläkorkkia myöten.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

11 Joulu 2018, 20:03

nuhvi63 kirjoitti:
11 Joulu 2018, 19:06
Vaihteistoöljyä yläkorkkia myöten.
1,84 l
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin