Niin kuin jo kerroin niin tässä tapauksessa keskitappikin uusitaan, siis tehdään uusi.
Akselipalkin keskikorvien reijät koneistetaan takaisin pyöreiksi ja niistä se pienempi reikä suurennetaan samalla 30-milliseksi, näiden reikien mukaan tehdään sitten uusi keskitappi, 40-millisestä aihiosta. Uuden keskitapin päähän metrinen hienokierre M30/2,0.
Alkuperäinen kiiloilla toteutettu akselin (keskitapin) pyörimisen esto jää pois ja jatkossa tämä pyörimisen esto toteutetaan keskitapin etupäähän hitsattavalla latalla ja M8-M10 lukituspultilla.
Samalla tapin molempiin päihin tehdään rasvareijät, alkuperäisessä tapissahan rasvareikä on pelkästään etupäässä. Eikös siellä takapäässäkin ainakin kulmanippa mahdu olemaan.
Tästä syystä akselin (tapin) halkaisija ei tarvi välttämättä olla juuri se 31,75mm. Mikäli joltain laakerikauppiaalta löytyy
rasvataskullisia tai
rasvaurallisia 32x35 pronssiheloja niin sellaiset hankin ja tappi sorvataan silloin 32-milliseksi.
Mikäli tuollaisia ei löydy niin kuin vähän siltä näyttää, niin sitten pitää tyytyä niihin varaosakauppojen 31,7-sisäreijällä oleviin heloihin jotka taitaa olla lähinnä tarkoitettu olka-akselien korjaukseen. Toki nuokin helat saa kalvettua 32-millisiksi mutta pointti tässä oli se että akselia ei nyt välttämättä tarvi sorvata juuri 31.75 - kokoon, ja tuollaiset rasvataskulliset/rasvauralliset helat haluaisin siksi kun ainakin kuvittelen niiden olevan pidempi-ikäisiä tällaisessa käytössä.
Helan ulkohalkasija 35mm siitä syystä että tuon holvin, tai millä nimellä se sitten kulkeekaan, sen reijät ovat vanhojen helojen ansiosta pysyneet ehjinä ja pyöreinä.
Laakerikaupoissa 36mm on yleinen helan ulkohalkaisija, 35mm on paljon harvinaisempi.