2016 tammikuulla tuli myyntiin omalle kylällä tuommonen nelivetoleukku. Nopia puoli ei pysyny päällä ja kaikkia muutaki 'pientä laittoa' oli.
No ei muutaku kahtomaan ja tulihan se ostettua. Pittää nyt koittaa jälestäpäin kirjotella ja laitella kuvia tehdyistä remonteista.
Leyland 472 -80
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Ensimmäiset hommat oli kannentiivisteen vaihto ja sähköjen laittelua, ei tainnu toimia ku lyhyet ajovalot. Nuo saatiin kuntoon niin kokeiltiin hydrauliikan paineita. Ei ollu pumppu kunnossa, otettiin reppu ois ja vaihettiin tuommonen pumppu. https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote/leylandnuffield" onclick="window.open(this.href);return false; Kyllä tuli tuottoa hydrauliikkaan. Ei osannu sanoa tuolla verkkokaupassa paljoko on tuotto mutta arveli että yli 40 litraa.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Nuihin leukun työvaloihin passaa muuten tämmösen lampun umpio. https://www.motonet.fi/fi/tuote/481026/ ... 115mmsuoja" onclick="window.open(this.href);return false;
Valokuvio ei oo häävi mutta ompahan toimivat lamput ja vaihdettava polttimo.
Valokuvio ei oo häävi mutta ompahan toimivat lamput ja vaihdettava polttimo.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Seuraavaksi oli etuakselin kunnostuksen vuoro. Keinuun sorvasi valmetin huoltomies uudet helat. Napoihin vahdettiin kaikki stefat vetoakselien ristikot ja olkatappien laakerit. Nuo laakerit ja ristikot löyty maanviljelijän tavaratalosta virosta hintaa tuli muutama kymppi, marjakankaalle ois menny usiampi satanen. Samoihin aikoihin uusittiin eturenkaat vanteineen. Paripyörinä yhtenä keväänä olleet taurus pointit 360.70R28. Näihin teetettiin uudet keskiöt 15mm levystä.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Sitte se kaikista tärkein homma vaihdelaatikko remontti. Sitä ei ruettu ite tekemään, otettiin laatikko irti ja vietiin keskon huoltomiehellle joka oli korjannu tuon nopean alueen vian kymmenistä koneista peräjälkeen 70 ja 80 lukujen vaihteessa ja senkin jälkeen. Sano että on tullu tutuksi tuo laatikko. Nopian alueen osat tuli leypartin kautta uudet. Nelivedon pudotuslaatikon laakeroi myös.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Taas on tehty hyvää työtä ja palautettu vanhus iskuun
Nostetaan hattua
Nostetaan hattua
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Jossakin vaiheessa viime talvena rupesi vuotamaan peräöljyä runsaasti. Perärepussa ollut ratkeama oli ruennut jatkumaan. Tuo ratkiama huomattiin jo hydr. pumpun vaihon aikana mutta arveltiin että kyllä se kestää kun laittaa pultit kunnolla kiinni. Entisellä omistajalla ollu kourakuormaaja nostolaitteessa. Siinähän se oli varmasti syy tuolle repun särkymiselle. No Kultavuoren Lasselta haettiin ehjä reppu ja siirrettiin romut sinne. Uuteen reppuun piti porata muutama reikä lisää, tässä meillä kun on alkuperäinen lisälohko. Reppu paikolleen ja taas toimii.