Tänään tutkailin tuota ostosta ja suunnittelin pieniä entrauskohteita. Ensin lähtee tuo suomen mallin vetokoukku. Se on vit*n ruma näköinen ja täysin turha kapistus. Korvaan alkuperäisellä maatalousvetolaitteella. Toinen minkä irroitan pikimmiten on tuo jalkakaasuviritelmä. Tätä nuffea ajaa tosimies vain käsikaasulla. Tasakierroksilla ja vähemmällä polttoaineella.
Takalokarista nappaan perävaunu pistokkeen(kuva 1) huithiiteen katkaisimineen ja johtoineen. Ohimoja särkee tuon kahtominen.
Istuinta tutkiessa katsoin jotta nuita kiinnityskannakkeita on korjailtu, joutunen vaihtamaan ne ehjiin. Istuintyynyn kiinnitysnupit näkyy olevan tallessa mutta tyynyn joutunee tilaamaan. Lie pussihousujen terävät prässit ja persuus kuluttaneet entisen puhki aikojen saatossa.
Tuo kumipehmuste stoolin alla näyttäisi omituiselta. Lie jostain nykäisty alkuperäisen tilalle? Kumi on kulutustavaraa kuten kaikki poikamiehet tietävät.
Astinrauta näkyy olevan jotain hetekan putkea, tehty omassa pajassa ja sijoitettu vielä väärälle puolelle. Onneksi laitettu nätisti jotta siisti irroittaa. Pitänee korvata sekin .
Lamputhan(valot,pisarat,työvalo) tässä on kaikki ehjät ja omansa. Työkaluboxi oli paikallaan. Pellit on suorat mutta rättikatto on aikanaan tehnyt hankausjälkiä tankkiin ja lokasuojiin. Joutunee hiasemaan ja pohjamaalin laittamaan ainakin ensihätään. Heijastinkepakotkin ehjät takana. Moottori pyörähti hyvin tänä aamuna käyntiin(-10) pikkupakkasella. Ei savuttele eikä käryä Öljyn paineet tapissa lämpimänäkin. Laturi näkyy pelaavan. Putsailua, pesua, rasvailua, monitoimiöljyä, pientä ajoa...näillä mennään.
Nuffield tree vm.1960
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
On tuo vaan melkoisen nätti, ihan lähtökohtaisesti jo ..... Ja kun vielä käyntikuntoinenkin ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Tänään irroittelin noita ylim.rihveleitä. Jarrut oli aika huonossa hapessa käytön puutteessa joten piti niitäkin putsailla. IKH:lta ostin palautusjousia. Astinlauta piti irti käyttää. Käsikaasukin rupesi pelittämään kun nuo jalkakaasuviritykset nakkasin kankaalle. Vesisade keskeytti lupaavasti alkaneen savotan.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ajattelin, että josko, kenties tota omaa kolmostaki hiukka tutkeis viikonloppuna ........ Vaikka käyntiinki oikeen koittais ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- VeeWee
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 50
- Liittynyt: 30 Elo 2009, 11:54
- Konekalustoani: Ford 4500, Nuffield "kootut teokset"
- NLCF r.y jäsen Nro: 399
- Paikkakunta: Salo
Itellä on tossa pihakoristeessa samannäköinen kaasupoljin,tosin pelkkä poljin. Hirveän näköinen verrattuna siihen millainen on faijan pihalla seisovassa 460:ssä.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Paska. -64 vuosimallin kolmostakin tyrkkivät tontille...
Tulee majoitusongelmia.
Tulee majoitusongelmia.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikö se sitte ole 342 jo malliltaan, josko kerta kuusnepa olis ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Se 342 jäi vielä taka-alalle mietintään , mutta tänään kävin kattelemassa toista 342 projektia tuolla syvällä korpimaan saloilla jumalan selän takana. Vammas Leyland teloilla osui silmään jossain pellon pientareella. Nuffihan oli nätti ja siisti, tarjous heitettiin ja jäädään odottelemaan...katkera kalkin syö, vai?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikö kalustoa ole viel tarpeeksi ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Milloinka sitä on? Ruokahalu kasvaa syödessä, sanotaan.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Noh, otetaanpas uudestaan. Tähän ropposeen vaihdettu kulmavaihde, mittarivaijeri ja tunnit pyörii taas. Rekisterikilpi tuli kiinnitettyä asianmukaisesti kierretapeilla ja nyt virtalukkokin vaihdettiin alkuperäiseen. Askel askeleelta ja välillä muita hommia tehden, kyllä se siitä.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Kolmosta tuli ajamalla käytettyä parissa tapahtumassa kesän aikana ja hyvä niin kun ei olleet edel. kesänä Nuffia nähneet. Takagummit tuli uusittua kun entiset tuntui asfaltilla nilkuttavan että tuntui kuin kamelin selässä.Josko ensi keväänä laittaisi tähän sitten sen kertojan, kulkisi hiukan kovempaa. Yksi kertoja tuli tänä kesänä ostettua, nuffi tuli kaupan päälle.