Tuli ostettua kolmekasinelosen raato. On sen verran hyvä aihio, että en viitsi traktoria tehdä. Suunnitelmana on laittaa niskaan maatilakaivuri että pystyy perus maatilan kuokkahommia tekemään. Osittain My Summer Car innosti tälläiseen projektiin. Ensimmäisenä hommana on hankkia kattila. Joko BMC tai sitten Neussilainen. Kumminkin mikä vaan, kunhan ei oo Perkins. Sen jälkeen nostolaitekannen heivaaminen ja ohjaamon suunnittelu. Kommentoida saa ideaa. Raadon suurimmat puutteet ovat moottori, kytkin ja oikea jarru. Projektissa ei pidetä väliä sillä,että kuinka epäsikiö tulee.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... JpIjoidCJ9" onclick="window.open(this.href);return false;
Raadosta töihin. Leyland 384
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
eli hidasta teollisuuspakin ratasparia etsimään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Meinaatko sitä peruutusvaihteen putkiakselia ja sen pinioniakselille tulevaa paria? Periaatteessahan sille ei ole tarvetta. Konetta pystyy siirtämään kauhalla työntämällä.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Joku vois tehä niitä hitaan pakin rattaita, miekii huolisin Leukuun hitaan pakin, säästäisi kytkinparkaa paljon metässä...
Aivan liian nopea on pakki metsäajoon, kuin myös kaivuriin.
Aivan liian nopea on pakki metsäajoon, kuin myös kaivuriin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
miks tehä ku tietääkseni niitä on saatavilla kun vain tilaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mistä? Ja mihin hintaan? Jos hinta yli viissataa niin unohtaa voi, ikinä maksa ittiää takasin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikös joku jossain ketjussa kenties maininnut ? Tarmo ??
Ja halutessaan, saahan tuonne rataksia teetettyä .....
Ja halutessaan, saahan tuonne rataksia teetettyä .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Eräässä paikallisessa verstaassa tuttu teetti Dextaan pakkirattaan, maksoi viissataa yks ratas...
Että jos joku halvemmalla jossain...
Että jos joku halvemmalla jossain...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Oliko tähän jo kaivuulaite olemassa? Nettikoneessa vai Torissa oli Riuku-Vammaksen kaivuuvarustus myynnissä joku aika sitten. Oli överi pyynti, mutta eiköhän se kysyntä määrää lopullisen hinnan.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tarmo tais Riihimäellä ??? mainita että niitähän saa kyllä uusiakin .....
Ei kait tuo muuta vaadi kun se pakin sivuakselin voima vaan otetaan kakkosen rattaalta, kun kymppiaskissa se napataan kolmosvaihteen ala-akselin rattaalta ....
Ei kait tuo muuta vaadi kun se pakin sivuakselin voima vaan otetaan kakkosen rattaalta, kun kymppiaskissa se napataan kolmosvaihteen ala-akselin rattaalta ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Laitakaapa ratas malliksi, katsotaan paljonko tulis maksamaan Urhon konepajalla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Oliskohan heti alkuun pitäny perustaa pakkiratastopikki eikä sotkea Osmon kaivuritopikkia...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sellaista sattuu, tahattomastikkin toisinaan.nuhvi63 kirjoitti:Oliskohan heti alkuun pitäny perustaa pakkiratastopikki eikä sotkea Osmon kaivuritopikkia...
Pohdit jotain julkisesti, livästi aihepiiriin liittyen, ja sitten ei-itse-suoraan-aiheeseen liittyvään pohdintaan alkaa tulla viestejä, ja juttu salamyhkäisesti katoaa otsikosta sivuraiteille.
Tälläista tapahtuu muillakin foorumeilla .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vissiin kaikki JCB:n skid unitit oli tällä pakilla. britteinsaarilla purkamoilta löytynee helposti, koska noita on purettu aika paljon siellä. Uuden saatavuus vaatinee kysynnän.nuhvi63 kirjoitti:Mistä? Ja mihin hintaan? Jos hinta yli viissataa niin unohtaa voi, ikinä maksa ittiää takasin.
Mutta maksaa ne ihan rahaa.
Tuossa brittipalstalta kuvia karille: http://leyland.conforums.com/index.cgi? ... 1294015931" onclick="window.open(this.href);return false;
Saako ammattikoneistaja jo tuosta käsityksen tulevasta hinnasta? Ainakin haarukan kyllä?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Tunkekaa ny arseeseen noi pakkirataskeskustelut. Tehkää vaikka oma topikki älkääkä tätä floodatko pilalle
Kerrotaan nyt suunnitelmaa. Eturungosta laitetaan tuppisovitteet taaksepäin vahvasta neliöputkesta. Kiertää taka-akselin alta, jonne se myös ankkuroidaan ja päättyy paikkaan x.
Peräkonttia ei heivata menemään. Johtuu siitä että jätetään oma hydraulipumppu ja VOA paikalleen. Ulosotto jätetään siksi, että en vielä tiedä hyödynnetäänkö kaivuulaitteen oma hydrauliikka vai tehdäänkö ulkoinen. Ulkoinen olisi siinä mielessä parempi, ettei tarvitsisi tehdä pitkiä letkuasetelmia vaan nokkapumppu ja säiliö.
Kaivuulaite tulee mahdollisimman likelle peräkonttia jokatapauksessa painotuksen takia. Samalla eliminoidaan sivuttaissuuntaiset ylimääräiset rasitukset koneeseen
Hytti... Siitä on liian aikaista puhua. Ehkäpä valkolakkijunkkari tuunattuna versiona. Sellaisena, että vasemman 45 numeron maiharin saa heitettyä kontin yli helposti. Lämmin pitää olla, etenkin jaloista. Peltiosat tulevat Leylandin omista kappaleista että muistuttaa peruskoneesta.
Moottoripuolella ensisijaisena hakusessa on 4/98 NT. Myös DT ja TD38 kelpaavat. Jossei satu sopivaa, keksitään sopiva Ohjaus tulee orbitroolilla.
Tällänen alustava suunnitelma. Kone maalataan tottakai originellisiniseks, mutta lisäosat mustalla ja puomi saa olla punanen.
Ysikymppinen Esa olis kiikarissa. Tupakka-askin kylkeen tein ensimmäisen ja viiemsen piirrustuksen tähän laitteeseen En mä mitään Riukun kaivuulaitetta rupee laittamaan.audiq kirjoitti:Oliko tähän jo kaivuulaite olemassa? Nettikoneessa vai Torissa oli Riuku-Vammaksen kaivuuvarustus myynnissä joku aika sitten. Oli överi pyynti, mutta eiköhän se kysyntä määrää lopullisen hinnan.
Kerrotaan nyt suunnitelmaa. Eturungosta laitetaan tuppisovitteet taaksepäin vahvasta neliöputkesta. Kiertää taka-akselin alta, jonne se myös ankkuroidaan ja päättyy paikkaan x.
Peräkonttia ei heivata menemään. Johtuu siitä että jätetään oma hydraulipumppu ja VOA paikalleen. Ulosotto jätetään siksi, että en vielä tiedä hyödynnetäänkö kaivuulaitteen oma hydrauliikka vai tehdäänkö ulkoinen. Ulkoinen olisi siinä mielessä parempi, ettei tarvitsisi tehdä pitkiä letkuasetelmia vaan nokkapumppu ja säiliö.
Kaivuulaite tulee mahdollisimman likelle peräkonttia jokatapauksessa painotuksen takia. Samalla eliminoidaan sivuttaissuuntaiset ylimääräiset rasitukset koneeseen
Hytti... Siitä on liian aikaista puhua. Ehkäpä valkolakkijunkkari tuunattuna versiona. Sellaisena, että vasemman 45 numeron maiharin saa heitettyä kontin yli helposti. Lämmin pitää olla, etenkin jaloista. Peltiosat tulevat Leylandin omista kappaleista että muistuttaa peruskoneesta.
Moottoripuolella ensisijaisena hakusessa on 4/98 NT. Myös DT ja TD38 kelpaavat. Jossei satu sopivaa, keksitään sopiva Ohjaus tulee orbitroolilla.
Tällänen alustava suunnitelma. Kone maalataan tottakai originellisiniseks, mutta lisäosat mustalla ja puomi saa olla punanen.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91