Raadosta töihin. Leyland 384

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

14 Marras 2016, 22:54

Tunkekaa ny arseeseen noi pakkirataskeskustelut. Tehkää vaikka oma topikki älkääkä tätä floodatko pilalle :evil:
audiq kirjoitti:Oliko tähän jo kaivuulaite olemassa? Nettikoneessa vai Torissa oli Riuku-Vammaksen kaivuuvarustus myynnissä joku aika sitten. Oli överi pyynti, mutta eiköhän se kysyntä määrää lopullisen hinnan.
Ysikymppinen Esa olis kiikarissa. Tupakka-askin kylkeen tein ensimmäisen ja viiemsen piirrustuksen tähän laitteeseen :lol: En mä mitään Riukun kaivuulaitetta rupee laittamaan.
Kerrotaan nyt suunnitelmaa. Eturungosta laitetaan tuppisovitteet taaksepäin vahvasta neliöputkesta. Kiertää taka-akselin alta, jonne se myös ankkuroidaan ja päättyy paikkaan x.
Peräkonttia ei heivata menemään. Johtuu siitä että jätetään oma hydraulipumppu ja VOA paikalleen. Ulosotto jätetään siksi, että en vielä tiedä hyödynnetäänkö kaivuulaitteen oma hydrauliikka vai tehdäänkö ulkoinen. Ulkoinen olisi siinä mielessä parempi, ettei tarvitsisi tehdä pitkiä letkuasetelmia vaan nokkapumppu ja säiliö.
Kaivuulaite tulee mahdollisimman likelle peräkonttia jokatapauksessa painotuksen takia. Samalla eliminoidaan sivuttaissuuntaiset ylimääräiset rasitukset koneeseen
Hytti... Siitä on liian aikaista puhua. Ehkäpä valkolakkijunkkari tuunattuna versiona. Sellaisena, että vasemman 45 numeron maiharin saa heitettyä kontin yli helposti. Lämmin pitää olla, etenkin jaloista. Peltiosat tulevat Leylandin omista kappaleista että muistuttaa peruskoneesta.
Moottoripuolella ensisijaisena hakusessa on 4/98 NT. Myös DT ja TD38 kelpaavat. Jossei satu sopivaa, keksitään sopiva :twisted: Ohjaus tulee orbitroolilla.
Tällänen alustava suunnitelma. Kone maalataan tottakai originellisiniseks, mutta lisäosat mustalla ja puomi saa olla punanen.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Seppo-L
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
NLCF r.y jäsen Nro: 290
Paikkakunta: Haapavesi

14 Joulu 2016, 20:15

kari t kirjoitti:Laitakaapa ratas malliksi, katsotaan paljonko tulis maksamaan Urhon konepajalla.
Alkoi kiinnostaan tuo hidaspakki,naapurissa on vammaskaivurin alusta Leyland,voisin kysäistä josko sais sieltä malliksi Urholle tuon pakki akselin.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

02 Syys 2017, 20:46

Tääkin projekti nytkähtelee eteenpäin niinkuin epileptikko diskossa. Koska en oo saanut Nuhviin vielä kaikkia kytkimen osia, aloin metsästää moottorin osia. Olisi tiedossa yksi 98mm Leukun lohko, missä päittäislaakerit on päässy pyörähtään. Saakos moisesta kalua?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

03 Syys 2017, 09:32

Tuon eka lauseen olisi voinut jättää kyllä pois. Huumori osio on muualla jos tuo oli sitä.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

03 Syys 2017, 09:49

mämitääntiedä kirjoitti:Tuon eka lauseen olisi voinut jättää kyllä pois. Huumori osio on muualla jos tuo oli sitä.
Siihen liittyy itseironia. Terveisin epileptikko :P
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

02 Tammi 2018, 20:01

Osmo_ kirjoitti:Olisi tiedossa yksi 98mm Leukun lohko, missä päittäislaakerit on päässy pyörähtään. Saakos moisesta kalua?
http://nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f=2&t=5607" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa linkin tapauksessa oli kone pyörinyt ilman päittäislevyjä ties kuinka kauan, vauhtipyöräkin oli jo alkanut kuluttaa lohkon takapäätylaipan pultteja. Koneistamo joutui tekemään siihen kaulojen lisäksi korokerenkaan päittäislevyjen alle, lisäksi piti hakea laakerikaupasta vielä shimmilevyjä hihnapyörän ja kampiakselin hammasrattaan väliin että sai päittäisvälyksen sallittuihin rajoihin. Traktori on kuitenkin pelannut korjauksen jälkeen murheitta mökkikäytössä.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

09 Tammi 2018, 08:20

Et kai ole enään 90 Esaa laittamassa perään?

Mieluummin jostain oikeasta kaivurista kaivuulaite, saat halvemmalla ja on tehty raudasta..
Meillä oli tuollainen esa ensin 602 valmetin perässä, sitten nelikon 05-sarjalaisen..

Ja ei siinä puomissa ollut paikkaa jossa ei olisi ollut lappua lappua päällä.

Jos et käytännössä ilman saa, niin pysyttele erossa :D
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

23 Maalis 2018, 08:40

Haka 2200 olis tiedossa. Loppuvuodesti Nettiromussa oli MF50B:n kaivuulaite, joka meni käsistä. Persaukisuus :x
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Vastaa Viestiin