Minulla on ura ehkä hieman pienempi, mutta pää on kraatereita täynnä. Ilmeisesti hakkaantunut? Sileä olisi varmasti tiiviimpi, vaikkakin olisi urainen. Jos raaskit, niin laita minulle joku setti tulemaan. Yksi luoti, toinen 52 mm jousi ja se tiiviste? Jätä itsellesi paremmat. Ja kerro sitten hinta vaikka YV:llä!
Tuo kuula on erikoisen näköinen patentti. Varmasti hyvä se, että kuula pyörii ja ei tyssäänny. Onko se runko-osa samanlainen kuin muissa, vai onko kuulalle jokin ohjain, jotta pysyy paikoillaan?
Kari oli nähnyt tämän homman kanssa paljon vaivaa. Suuret kiitokset vielä tätäkin kautta!
Nuffield Universal Four - Hydro-kaivuulaite 1959
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Haulella varustetussa paineenalennusventiilissä on samanlainen runko-osa kuin kuulallakin.
Kannataisko otaa myös runko-osakin, itse ainakin laittaisin koko paketin.
Kannataisko otaa myös runko-osakin, itse ainakin laittaisin koko paketin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllä se tosiaan varmasti kannattaa laittaa koko pakettina, kun ovat kuluneet yhteen.
Eilen purkasin kolmiotuen pois, niin sain öljypohjan sujautettua pestäväksi. Lohko tuntuu puhtaammalta kuin 3DL:ssä, kun ei ole sellaista pinttynyttä tervajankkia. Öljypohjassa oli aika liettynyttä öljyä, mutta se oli vielä irtotavaraa. Sihti on alapuolelta melko tukkoinen.
Eilen purkasin kolmiotuen pois, niin sain öljypohjan sujautettua pestäväksi. Lohko tuntuu puhtaammalta kuin 3DL:ssä, kun ei ole sellaista pinttynyttä tervajankkia. Öljypohjassa oli aika liettynyttä öljyä, mutta se oli vielä irtotavaraa. Sihti on alapuolelta melko tukkoinen.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Paineensäädin tuli. Tiiviste vielä uupuu. Havaitsin, että tuollakin on valikoimassa Nuhvin tiivistesarjaa. En ole aiemmin törmännyt Nuhvin osiin tuolla. https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pa ... 20&lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Varastosta ei löydy, mutta tulossa ilmeisesti oli.
Sitten tuollainen sattuman löytö http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 9&cPath=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitäkään ei ole varastossa ja on aika huonot sivut, että tuolta on vaikea löytää mitään, mutta että edes periaatteessa saa pelkkää joustakin. Tähän hätään tuosta ei ole apua, mutta taisi yhdellä ja toisella olla jouset poikki tai löysiä.
Puntaroin tiivisteliiman ja tiivisteen tilaamisen välillä. Oliko jusapella pelkkä liima? 27e maksaa sopiva tökötti ja tiivistesarja oli noin 40e + rahdit.
Varastosta ei löydy, mutta tulossa ilmeisesti oli.
Sitten tuollainen sattuman löytö http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 9&cPath=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitäkään ei ole varastossa ja on aika huonot sivut, että tuolta on vaikea löytää mitään, mutta että edes periaatteessa saa pelkkää joustakin. Tähän hätään tuosta ei ole apua, mutta taisi yhdellä ja toisella olla jouset poikki tai löysiä.
Puntaroin tiivisteliiman ja tiivisteen tilaamisen välillä. Oliko jusapella pelkkä liima? 27e maksaa sopiva tökötti ja tiivistesarja oli noin 40e + rahdit.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Marjakankaalta saat melkein mitä vaan nuhvin osia kun laitat sähköpostia niin Juha kyllä hommaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Hyvä tietää sekin. Jos tuota jousta tosiaan saa uutena, niin se helpottaa varmasti monen saman asian kanssa jatkossa painivaa. Itse metsästin jousta monesta liikkeestä ja Kari myös tahollaan, mutta kovin lähelle ei löytöjen kanssa päästy.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eiköhän noita joussia rupea lähipäivinä löytymään myös Pattijoelta
Raahelaiseen kertojaanhan tilasin jousia LESJÖFORS SPRINGS OY:ltä, kooltaan 1,25x6,3x35,5 mm, kappalehinta 3,50 € alveineen ja lähetyskuluineen.
Raahelaiseen kertojaanhan tilasin jousia LESJÖFORS SPRINGS OY:ltä, kooltaan 1,25x6,3x35,5 mm, kappalehinta 3,50 € alveineen ja lähetyskuluineen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mul tais kasatessa olla ihan vaan tiivistelakka mahdollisen vanhan tiivisteen kaverina
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Sunnuntaina sain alapään tiivistesarjan tutun tuomana.
Laittelin öljypohjan paikoilleen, vaihdoin suodattimen ja kaadoin öljyt koneeseen. Ja sitten täräytin käyntiin. Hetken aikaa kävi karkealla äänellä ja ilman paineita. Sitten hiljeni kone ja puolen sekunnin päästä pomppasi painemittari lukemaan 60 psi. Eli jotain 4 bar painetta.
Ei tunnu kierrosluku vaikuttavan paineisiin, eli taitaa paineensäädin säätää paineet tuohon.
Laittelin öljypohjan paikoilleen, vaihdoin suodattimen ja kaadoin öljyt koneeseen. Ja sitten täräytin käyntiin. Hetken aikaa kävi karkealla äänellä ja ilman paineita. Sitten hiljeni kone ja puolen sekunnin päästä pomppasi painemittari lukemaan 60 psi. Eli jotain 4 bar painetta.
Ei tunnu kierrosluku vaikuttavan paineisiin, eli taitaa paineensäädin säätää paineet tuohon.
Viimeksi muokannut audiq, 25 Heinä 2016, 09:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pidemmän seisonnan jälkeen mä starttaan sammutin päällä ensin niin että paineet alkaa nousemaan, sitten sammutin pois ja käymään ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
No se on varmasti ihan hyvä konsti Tässä kohtaa kun koneessa ei ole ollut paineita todennäköisesti useampaan vuoteen, niin en katsonut tarpeelliseksi nostaa paineita ennen starttia
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Ilmansuodattimen pohjalla oli useamman millin jankkikerros. Syöttöpumppu oli melko kuiva ja sisältö muistutti lamppuöljyä. Ei oltu vissiin ihan hetkeen vaihdeltu. Sillä kympin pänikällä ei ihan saanut kaikkea voideltua, mutta kun jätti moottoriöljyt muutaman millin vajaaksi maksimista, niin riitti pytty. Syöttöpumpun sivukannen tiiviste saattaa olla poikki, kun vähän näytti siltä ja sauma kostui, että tuohon täytyy myöhemmin luultavasti vielä palata.
Kun käyttelin kylmähköä konetta ja oli keula hieman ylämäkeen, niin tämä teki ihan samaa kuin kolmonenkin. Paineet laski ja hieman huojui ja kun ajoi tasaiselle, niin paineet nousi välittömästi. Kyllä tuo taitaa aika vahvasti ominaisuus siis olla.
Öljynpainemittarin taustavalon laitoin virtalukon taakse. Korjasin myös mittariston valon. Ajovaloja mittailin ja lopulta totesin molemmat polttimot palaneiksi. Hämmentävää, että ei ollut enempää vikaa niissä. Nyt toimii lyhyet ja pitkät.
Kaivuulaitteesta kiristin kääntövaijeria. Aika paljon väheni puomin sivuttainen huojunta.
Moottori käy nyt huollon ja paineventtiilin vaihdon jälkeen nätimmällä äänellä kuin aiemmin. Kaiveskelin kuopan pellolle ihan kaivamisen ilosta
Kun käyttelin kylmähköä konetta ja oli keula hieman ylämäkeen, niin tämä teki ihan samaa kuin kolmonenkin. Paineet laski ja hieman huojui ja kun ajoi tasaiselle, niin paineet nousi välittömästi. Kyllä tuo taitaa aika vahvasti ominaisuus siis olla.
Öljynpainemittarin taustavalon laitoin virtalukon taakse. Korjasin myös mittariston valon. Ajovaloja mittailin ja lopulta totesin molemmat polttimot palaneiksi. Hämmentävää, että ei ollut enempää vikaa niissä. Nyt toimii lyhyet ja pitkät.
Kaivuulaitteesta kiristin kääntövaijeria. Aika paljon väheni puomin sivuttainen huojunta.
Moottori käy nyt huollon ja paineventtiilin vaihdon jälkeen nätimmällä äänellä kuin aiemmin. Kaiveskelin kuopan pellolle ihan kaivamisen ilosta
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Vähällä pääsit, toki aika näyttää että tuliko laakerivaurio.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllä niissä varmaan jotain vauriota on, mutta ei kai se näiden kanssa ole niin justiinsa. Jos se toimi lähes ilman öljynpaineita, niin kai se toimii paineiden kanssa vielä paremmin En viitsinyt laakereita alkaa tutkimaan, ettei tule paha mieli. Ihan hyvältä kone nyt kuulostaa, niin senkään puolesta ei ole syytä laakereiden tarkistamiselle tällä hetkellä. Kun siellä oli säädinvika, niin olettaisin, että yläkerta se on kuivempana käynyt. Alakerta on saanu luultavasti öljyä pienemmälläkin paineella ainakin jonkin verran.
KLIK
KLIK
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mitenkäs on öljynpaineet lämpimällä koneella
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !