Nuffield Universal Four - Hydro-kaivuulaite 1959

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

23 Syys 2016, 21:01

Ai niin, sellainenkin koko on kuin 30. Myyjän kanssa ei muistettu kuin 34 ja 36 ja levikepyörät oli luultavasti olleet 34:n pareina. Höh.
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

26 Syys 2016, 18:49

16,9-30 lukee Jusapen viestin lisäksi renkaissakin. Ei sitten laiteta levikepyöriä. :(


Kaiveskelin pitkästä aikaa muutaman tunnin lampea isommaksi. Maa on huomattavasti kuivempaa kuin kuukausi sitten, kun viimeksi kaiveskelin. Tuntui hommakin etenevän, kun sai keskittyä pääosin kaiveskeluun. Huomenna on tarkoitus jatkaa.

Syöttöpumppu kusee ne vaihtamani öljyt pihalle. Piti muistaa ottaa kuva, mutta enpä muistanut. Näyttäisi vuotavan sen neliskulmaisen kannen välistä, mikä on siinä pumpun poskessa. Taitaa samassa olla täyttötulppa ja tulvaputki.
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

22 Touko 2018, 22:54

Katselin öljytikkua, että siellä näkyy harmaata öljyn seassa. Syylarista ei näytä ihmeemmin tavaraa puuttuvan, mutta kai se sieltä silti on karannut. Tässähän vuotaa ilmeisesti kannentiiviste, kun syylarissa on pieni porina käynyt alusta asti. Huomasin sen jo ostaessani konetta.

Mitähän tuolle sitten lähtisi tekemään? Kannen voisi nostaa pihallakin pois, mutta mistä sen tietää vuotaako tässä putkien O-renkaat, vai kannentiiviste. Vai joku muu? Putket on aika paskamainen nostaa ylös, kun piharemonttina on kone pölyä täynnä.

Kone on remontoitu joskus, että on sinne ne O-renkaat tehtaan jäljiltä kertaalleen täytynyt vaihtaa. Kävi mielessä, että vaihtaisi kannentiivisteen ja kaataisi syylariin vaan jotain lohkonpaikkauslitkua.

Öljy ei ole kovin paljoa lisääntynyt, eikä syylarissa tosiaan ole erikoisemmin vajausta, niin ei puhuta kovin isosta vuodosta. Mutta ei toki kahdeksan litraa öljyä ihan desistä jäähdytinnestettä harmaata ota.

Kaverilla on Mersun 508, joka vuoti talvella jäähdytinnestettä öljyjen joukkoon aika paljonkin ja nesteet tuli nätisti ulos kirkkaina, kun avasi öljypropun. Se vuoti vain talvella nesteet noin ja kesällä toimi ihan normaalisti. Hän kävi sillä ulkomaita myöten reissussa ilman mitään ongelmia.
Vastaa Viestiin