Ajattelin parhaaksi ihan suoraan vaan availla tänne projektiblogi-puolelle ketjua. Tuleehan tässä samalla esittäydyttyä.
Täällä siis nelikymppinen mieshenkilö, joka puuhastelee niitä näitä omalla pienellä pajalla Kanta-Hämeen eteläisellä puoliskolla.
Meille kotiutui siis tuommoinen Nuffield 3DL jonka vuosimalli taitaa olla 1961. Tämä on ensimmäinen itse omistamani traktori, joskin kokemusta on aikaisemmasta elämästä 80-luvun neliveto Ursuksesta, eikä sitäkään kokemusta paljoa ole.
Mutta mutta, pidemmittä puheitta käyn asiaan.. Hyvin tuo nuffi näyttäisi pelaavan noin yleisesti ottaen. Käsikirjakin löytyy ja sähköisessä muodossa on jopa tuo workshop manual-kirjanen.
Ainakin seuraavaa kysyttävää ja mainittavaa tulee mieleen:
-Ohjaustehostimen hihnan vaihto (ei enää kiristysvara riitä) - mistä kannattaa pujottaa hihna akselin ympärille?
-Jarrut toimivat huonosti - minkä tyyppiset jarrut nuo oikein on? vivut liikkuu kyllä pedaaleista ja huonosti jarruttaa.. onko jokin pantajarru? Vaikea fiksattava?
-Ohjaus on huomattavan väljä, joku simpukka taitaa siellä olla väljyyntynyt tms - lieneekö fiksattavissa helposti?
-Venttiilien välykset säädeltiin eilen 0,4mm, ohjekirjan mukaan pitäisi olla 0,33mm, mutta lienee ok? En tunne ollenkaan vanhoja dieseleitä tai muutenkaan kovin hyvin polttomoottoreita.
Mitä tässä nyt kannattaisi ensimmäisenä ruveta puuhaamaan noin yleisesti ottaen? Huoltoa/öljyjen vaihtoa/suodattimien vaihtoa?
Ja tosiaan, tästä tulee ihan käyttötraktori, ei mikään entisöintikohde. Lumihommat ja vähän tuota kasvimaan tekoa ja laajennusta sun muuta mitä keksitäänkin. Saa vinkata edullisista/ilmaisista vanhoista traktorien perävehkeistä, kuten kyntöauraa yms..
Rattorissa on nyt ihan hyväkuntoinen koppi, perälevy ja etukuormaaja. Menee vielä totuttautumiseksi, kokemusta on pienkuormaajista, joten mm huono näkyvyys eteen kauhalle haittaa aika paljon. Samoin vielä vaatii perälevyn käyttö totuttelua
Maalia ja muuta kaunistusta tuo rohjake vielä kaipaa kyllä. Ajattelin että otan ajan ja tilaisuuden salliessa osia irti ja teen hiekkapuhalluksen ja sitten joko kompuran kanssa maalaus tai ihan vaan spray-purkista. Neuvoja kuunnellaan.
Kuvia tulee kyllä, kunhan muistan ottaa!
Nuffield 3DL joutui meille
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Haukutaan vasta sitten kun on kuvia. Niitä odotellessa toteaisin, että ei kannata huonosti traktoriaan maalata. Uudelleen maalattu pinta on aina huonompi kuin alkuperäinen nätisti patinoitunut pinta. Jos pinta on huono ja patina on lähinnä ruostetta, niin maalaus voi olla perusteltu toimenpide. Silloin se kannattaa ehdottomasti tehdä hyvin.
Minkälaisia öljynpaineita on tässä kolmosessa?
Minkälaisia öljynpaineita on tässä kolmosessa?
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Jäi taas tänään kuvat ottamatta. Öljynpaineita en nyt muista, mutta kyllä vilkaisin ja ainakin sillä hetkellä oli tietääkseni ok. Sen sijaan lämmöt oli mittarin mukaan justiinsa vihreän ja punaisen rajalla. Toivottavasti noi mittarit toimii.
On sen verran paljon opeteltavaa tässä ollut ja pitäisi pian nuo lumetkin tuolta hoitaa, ennen kuin ehtivät sulaa!
Mutta joo, siis ei taida jarrut olla pantajarrut vaan liekö rumpujarrut. Pitää avata ja tutkia. Kai se huoltokäsikirja jostain löytyy? Tuo imuroimani workshop manual nimittäin ei ole kokonainen, siinä on vaan alkua. Eli käyttökelvoton siis tuo huoltokäsikirja.
Tuossa jo aiemmassa listailin noita laittokohteita, neuvoja ja vinkkejä ottaisin suurella kiitollisuudella vastaan. Jäseneksikin hain jo
On sen verran paljon opeteltavaa tässä ollut ja pitäisi pian nuo lumetkin tuolta hoitaa, ennen kuin ehtivät sulaa!
Mutta joo, siis ei taida jarrut olla pantajarrut vaan liekö rumpujarrut. Pitää avata ja tutkia. Kai se huoltokäsikirja jostain löytyy? Tuo imuroimani workshop manual nimittäin ei ole kokonainen, siinä on vaan alkua. Eli käyttökelvoton siis tuo huoltokäsikirja.
Tuossa jo aiemmassa listailin noita laittokohteita, neuvoja ja vinkkejä ottaisin suurella kiitollisuudella vastaan. Jäseneksikin hain jo
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Ei ole tarvinnut rumpuja avata, kun edellinen oli tehnyt juuri jarruremontin. Mutta siis rumpujarru siellä käsittääkseni on. Huomioi että kitkapinnoissa voi olla asbestia!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vähän odotellut että nuo viisammat asiantuntiat olisivat antaneet ohjeita , mutta kun ei näy olevan aikaa opastaa uutta nuhviharrastajaa, niinpä tässä jotain aluksi jarruista osaluettelo ja räjäytyskuvat.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... ettelo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
< vasempaan löytyy räjäytyskuvat.
Ohjauksen kunnostuksesta:
Aloittaisin ohjauksen välyste korjaamisen olkatapeista( osanumero 10 ), varmaan joutuu holkkien kohdat täytehitsaamaan ja sorvauttamaan oikeisiin mittoihin, vaihda ylempia ja alempi laakeriholkki ( osanumero 4 ja 5 ).
Useinmiten olkatappien ja kulmavarren ( osanumero 35 ) boorit kuluneet, kuin myös raidetangon varren ( 39 ), jos kiinitys hitsaamalla, rälläköi hitsausnööli pois mahdollisimman pienellä laikalla liitossaumaa kiertäen.
Kulmavarresta ja raidetangon varresta käytetään myös nimitystä "vääntiöt".
Raidetangon päissä olevat holkit ( 44 ) syytä vaihtaa, mahdollisesti myös tapit ( 55 ).
Tarkasta ohjaustangon ( 39 ) päissä olevien kulmanivelten ( 31 ja 32 ) kunto, tarvittaessa vaihdettava.
Tarkasta ohjausvivun ( 27 ) ja ristiakselin / sektoriakselin ( 20 ) boorien kunto.
Vaihda ristiakselin / sektoriakselin holkit, jos okseli on syöpynyt tiivisteen ( 25 ) kohdalta, niin täytehitsaus / sorvaus.
Simpukkamutterin ( 24 ) voi myös kääntää.
Vaihda ohjauspyörän akselin laakeri ( 4 ) uuteen.
Tuosta kuvasta http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... o..jpg.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; > tulee kuvat etuakselistosta ja ohjausvaihteesta.
Akselipalkissa olevat holkit ( 2 ) kannatta myös vaihtaa, mikäli holkin reikä kulunut suureksi, teetä sorvarilla paksumpiseinäinen holkki, itse olen tettättänyt myös uuden saranatapin ( 63 ).
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... ettelo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
< vasempaan löytyy räjäytyskuvat.
Ohjauksen kunnostuksesta:
Aloittaisin ohjauksen välyste korjaamisen olkatapeista( osanumero 10 ), varmaan joutuu holkkien kohdat täytehitsaamaan ja sorvauttamaan oikeisiin mittoihin, vaihda ylempia ja alempi laakeriholkki ( osanumero 4 ja 5 ).
Useinmiten olkatappien ja kulmavarren ( osanumero 35 ) boorit kuluneet, kuin myös raidetangon varren ( 39 ), jos kiinitys hitsaamalla, rälläköi hitsausnööli pois mahdollisimman pienellä laikalla liitossaumaa kiertäen.
Kulmavarresta ja raidetangon varresta käytetään myös nimitystä "vääntiöt".
Raidetangon päissä olevat holkit ( 44 ) syytä vaihtaa, mahdollisesti myös tapit ( 55 ).
Tarkasta ohjaustangon ( 39 ) päissä olevien kulmanivelten ( 31 ja 32 ) kunto, tarvittaessa vaihdettava.
Tarkasta ohjausvivun ( 27 ) ja ristiakselin / sektoriakselin ( 20 ) boorien kunto.
Vaihda ristiakselin / sektoriakselin holkit, jos okseli on syöpynyt tiivisteen ( 25 ) kohdalta, niin täytehitsaus / sorvaus.
Simpukkamutterin ( 24 ) voi myös kääntää.
Vaihda ohjauspyörän akselin laakeri ( 4 ) uuteen.
Tuosta kuvasta http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... o..jpg.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; > tulee kuvat etuakselistosta ja ohjausvaihteesta.
Akselipalkissa olevat holkit ( 2 ) kannatta myös vaihtaa, mikäli holkin reikä kulunut suureksi, teetä sorvarilla paksumpiseinäinen holkki, itse olen tettättänyt myös uuden saranatapin ( 63 ).
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Erinomaista, kiitos Kari. Lieneekö tuolla jäsenistön kirjastossa näitä kuvia ja ohjeita myös?
Itselläni on kunnollinen sorvi, tosin en vielä oikein hanskaa sorvausta, mutta eiköhän tuolla jotain kaverin avustuksella saada pyöräytettyä. Tuo sorvi on mulle sen verran uusi tuttavuus, tuli tosiaan pajan irtaimiston mukana kun taloa ostettiin tuossa päälle vuosi sitten.
Taidan aloittaa jarruista, ne taitaa saada kohtuullisen helposti auki. Rattorin myyjä oli listannut huolto/korjaus listaan jarruhihnat.
Jos nyt tänään saisi kuviakin aikaiseksi
Itselläni on kunnollinen sorvi, tosin en vielä oikein hanskaa sorvausta, mutta eiköhän tuolla jotain kaverin avustuksella saada pyöräytettyä. Tuo sorvi on mulle sen verran uusi tuttavuus, tuli tosiaan pajan irtaimiston mukana kun taloa ostettiin tuossa päälle vuosi sitten.
Taidan aloittaa jarruista, ne taitaa saada kohtuullisen helposti auki. Rattorin myyjä oli listannut huolto/korjaus listaan jarruhihnat.
Jos nyt tänään saisi kuviakin aikaiseksi
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jäsenten kirjastosta löytyy nykyään myös tuo three / fourin korjausohjekirjakin. Ei muuta kuin jäsenanomusta täyttelemään, jäsenanomus löytyy etusivun oikeasta laidasta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Juu, olen jo jäsenhakemuksen täyttänyt ja lähettänytkari t kirjoitti:Jäsenten kirjastosta löytyy nykyään myös tuo three / fourin korjausohjekirjakin. Ei muuta kuin jäsenanomusta täyttelemään, jäsenanomus löytyy etusivun oikeasta laidasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Tervetuloa uudelle harrastajalleJackOAT kirjoitti:Juu, olen jo jäsenhakemuksen täyttänyt ja lähettänytkari t kirjoitti:Jäsenten kirjastosta löytyy nykyään myös tuo three / fourin korjausohjekirjakin. Ei muuta kuin jäsenanomusta täyttelemään, jäsenanomus löytyy etusivun oikeasta laidasta.
Jäsenhakemus vastaanotettu ja postiakin lähtee lähiaikoina. Lehdessä löytyy salasana jäsenten kirjastoon
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Kiitoksia!
Availin tässä vasempaa jarrua ja ei mahdu tuo rumpu tulemaan ulos mitenkään. Putsailin ja ajattelin laittaa takaisin pakettiin, mutta en saa rumpua takaisin paikalleen. Palat ainakin on aika loppu..
Tässähän tämä päivä sujuu kiroillessa
Mikä lie kikka5 jolla ton saa paikalleen..
Otin kuviakin. Laitan kuvat kunhan pääsen koneelle.
Availin tässä vasempaa jarrua ja ei mahdu tuo rumpu tulemaan ulos mitenkään. Putsailin ja ajattelin laittaa takaisin pakettiin, mutta en saa rumpua takaisin paikalleen. Palat ainakin on aika loppu..
Tässähän tämä päivä sujuu kiroillessa
Mikä lie kikka5 jolla ton saa paikalleen..
Otin kuviakin. Laitan kuvat kunhan pääsen koneelle.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Noh, en sitten saanut sitä jarrurumpua jumpattua takaisin paikalleen. Eikä se mahtunut sieltä tulemaan kun sivulla raudat ottaa kiinni. Ehkä jos ohjaamon pellin ottaisi tuosta pois niin sitten saattaisi tulla..
Tässä kuitenkin kuvia iloksenne.
Tässä näkyy öljynpainekin, lämmöt lämpimänä tuolla vihreän ja punaisen rajalla.
Mehua mehua!
Ja ihan videota, käyntiääni on tämmöinen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/875 ... tiaani.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja se tehostimen hihna: https://dl.dropboxusercontent.com/u/875 ... nhihna.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei mahdu rumpu pois, enkä saa takaisin paikalleenkaan:
Ajattelin että otan takarenkaan pois, niin sitten pääsen hytin peltien raosta antamaan hieman enempi voimaa ja näen että boorit on kohdillaan. Löysäsin polkimen vivun säädön ihan löysimmilleen, ja muutenkin mielestäni se ei ole nyt kiinni noista jarrupaloista. Ja palat on varmaan muittenkin mielestä aika lailla mennyttä? Mekanismi vaikuttaisi toimivan.
Rattori pitäisi saada pian taas ajokuntoon, koska lunta on kai tulossa taas, pitänee tuo rumpu saada paikalleen jollain ilveellä. Ei sitä rumpua ihan hirveästi tarvinnut irvistellä irti, mutta ei se ihan käsinkään tullut. Tarvinnee hieman voimaa jotta saa painettua booreihin tuon? Onko vinkkejä?
Oikea eturengas on hieman rähjääntynyt:
Tosin ei nuo renkaat ole tässä se suurin murhe. Kai noilla ajelee vielä kotvasen? Jos laittaa sitä ihmeainetta sisälle?
Tässä kuitenkin kuvia iloksenne.
Tässä näkyy öljynpainekin, lämmöt lämpimänä tuolla vihreän ja punaisen rajalla.
Mehua mehua!
Ja ihan videota, käyntiääni on tämmöinen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/875 ... tiaani.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja se tehostimen hihna: https://dl.dropboxusercontent.com/u/875 ... nhihna.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei mahdu rumpu pois, enkä saa takaisin paikalleenkaan:
Ajattelin että otan takarenkaan pois, niin sitten pääsen hytin peltien raosta antamaan hieman enempi voimaa ja näen että boorit on kohdillaan. Löysäsin polkimen vivun säädön ihan löysimmilleen, ja muutenkin mielestäni se ei ole nyt kiinni noista jarrupaloista. Ja palat on varmaan muittenkin mielestä aika lailla mennyttä? Mekanismi vaikuttaisi toimivan.
Rattori pitäisi saada pian taas ajokuntoon, koska lunta on kai tulossa taas, pitänee tuo rumpu saada paikalleen jollain ilveellä. Ei sitä rumpua ihan hirveästi tarvinnut irvistellä irti, mutta ei se ihan käsinkään tullut. Tarvinnee hieman voimaa jotta saa painettua booreihin tuon? Onko vinkkejä?
Oikea eturengas on hieman rähjääntynyt:
Tosin ei nuo renkaat ole tässä se suurin murhe. Kai noilla ajelee vielä kotvasen? Jos laittaa sitä ihmeainetta sisälle?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
kyllä rummun pitäisi mennä ihan äheltämättä takasinkin, jos ei boorin välissä ole nyt jotain ylimääräistä
Lämpömittarin "kuuluu" olla siellä vihreän ja punasen rajalla, se on normaalia. Öljynpaineet on ihan ok, jos kone oli lämmin kuvanottohetkellä. Ei se renkaanpaikkausvaahto valitettavasti perskaantunutta päällysrengasta korjaa
Uudet etuset ei kovin kalliita ole, tuo voi kyllä pihakäytössä mennä vielä vuosia...
Lämpömittarin "kuuluu" olla siellä vihreän ja punasen rajalla, se on normaalia. Öljynpaineet on ihan ok, jos kone oli lämmin kuvanottohetkellä. Ei se renkaanpaikkausvaahto valitettavasti perskaantunutta päällysrengasta korjaa
Uudet etuset ei kovin kalliita ole, tuo voi kyllä pihakäytössä mennä vielä vuosia...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
En tosiaan tarkoittanut sitä renkaanpaikkausvaahtoa, vaan 11-D renkaan paikkausainetta, joka on todellakin ihmeainetta.nuhvi63 kirjoitti:kyllä rummun pitäisi mennä ihan äheltämättä takasinkin, jos ei boorin välissä ole nyt jotain ylimääräistä
Lämpömittarin "kuuluu" olla siellä vihreän ja punasen rajalla, se on normaalia. Öljynpaineet on ihan ok, jos kone oli lämmin kuvanottohetkellä. Ei se renkaanpaikkausvaahto valitettavasti perskaantunutta päällysrengasta korjaa
Uudet etuset ei kovin kalliita ole, tuo voi kyllä pihakäytössä mennä vielä vuosia...
Tätä: http://www.tampereenoljytukku.com/cat/p ... og.php?c=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta joo, siis ei se sitä perskaanutta päällysrengasta tosiaan paikkaa, mutta jos yhtään meinaa läpi antaa, niin toi ihmeaine hanskaa sen
Ei ainakaan silmälle näkynyt, että booreissa olisi mitään ylimääräistä. Vaikea sihdatakin kun ei tuonne näe vaan sormikopelolla on sihtailtava. Vinkit on tervetulleita..
Saakohan noita jarrupaloja jostain? Ja pitäisikö noista olosuhteista jollain ilveellä mahtua tuon rummun tulemaan pois? Varmaan hytittömillä se tulee?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei rumpu ilmettävästi sovi pois sieltä tuon kopin takia, avomallista omin lokarein ei ongelma.
Ikh näyttää ainakin myyvän jarrukenkien hihnasarjaa.
Ikh näyttää ainakin myyvän jarrukenkien hihnasarjaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Nyt alkaa valkenemaan. Siis jarruhihnaksiko noita sanotaan, eikä jarrupaloiksi.. ihmettelinkin. Siis käytännössä homma menee niin, että otetaan nuo jarrukengät irti jollain ilveellä ja sitten porataan(??) vanhat niitit auki ja niitataan uudet tilalle? Meneekö tuo niinkin yksinkertaisesti että normaalilla pop-niittauspihdeillä menee nuo niitit?nuhvi63 kirjoitti:Ei rumpu ilmettävästi sovi pois sieltä tuon kopin takia, avomallista omin lokarein ei ongelma.
Ikh näyttää ainakin myyvän jarrukenkien hihnasarjaa.
Oliskohan pahakin moka jos vaan leikkaan tuosta hytin pellistä pois riittävän palan ja vaikka niittaan sen takaisin? Tai no, kai se menis vaan taittamalla..