Sivu 1/1

Pitkään seissyt kolmonen

Lähetetty: 07 Maalis 2016, 20:50
Kirjoittaja Fordmies7610
https://m.youtube.com/watch?v=YGuW2FFV7p8" onclick="window.open(this.href);return false;

Meiltä löytyy tämä videossa esiintyvä kolmonen, vm1961. Jäänyt joskus 70 luvulla seisomaan kun lohko ja kansi jäätynyt halki. Kesällä 2014 otettu käyttöön taas, tosin on se ollut joskus 2005 käynnissä kun sitä jouduttiin siirtelemään... kuitenkin silloin kun sen otin käyttöön uudelleen niin ei muuta tarvinu kun suuttimet irroittaa ja ruiskia wd40 pyttyihin että saisi koneen taas pyörimään. Oli kyllä siis seissyt sisätiloissa aina mutta valitettavasti kosteassa navetassa. Lähti senjälkeen ilmaamalla käymään ja kävi ihan hyvin, sen jälkeen vaihdoin moottori öljyt, laturin ja sitten löysin halvalla ehjät mutta kuluneet vyörenkaat (vyörenkaat erittäin kannattava päivitys!!). Sen jälkeen ei ole muuta tarvinut kuin säädellä venttiilejä ja tankata ja tietysti ajella.

Se on erittäin nätissä orginaali kunnossa, ei lommoja ym vahinkoja tainnut käydä. Kalupakki tosiaan kuin pommin jäljiltä. Joskus vois koneen aukaista kun lämpimillä 10w30 öljyillä on tyhjäkäynnillä hiukan matalat paineet. Ja jarrut vois avata ja ehkä uusiakkin. Koitin jo niitä säätää mutta olivat ne säätötangot kiinni niin kovin etten uskaltanut käyttää voimaa. Ja se sokka siellä perässä pitäisi vissiin tarkistaa, voiko sen muuten korvata jollain paremmalla systeemillä sen sokan? Simpukka hiukan väljä ja tehostinkin kiinnostaisi joten orbi olis yksi vaihtoehto.. jonkinlaista etukuormaajaa kun olen hiukan suunnitellut.
Unohdin vielä mainita että mittarin mukaan on vain jotain 5-6tuhatta ajettu. Kuuluuko sen nostolaitevivun olla semmonen löysä kun on kytkin pohjassa tai pumppu ei pyöri? Koska se vipu tippuu heti alas kun pumppu pysähtyy ja silloinhan takana oleva konekkin laskee maahan.

Re: Pitkään seissyt kolmonen

Lähetetty: 07 Maalis 2016, 21:48
Kirjoittaja audiq
Kun vaihtoi selainta, niin sai sen ensimmäisenkin linkin auki. Hiljaiseksi säädetty tyhjäkäynti. Jos noin hiljaa pyörii tyhjäkäyntiä, niin sekin vaikuttaa öljynpaineisiin. Tässä nyt oli toki vissiin muutenkin hieman alhaiset paineet. Mitä ne paineet sitten oikein on? Omasta nyt en ulkoa muista, mutta olen ne projektikertomukseeni mielestäni kirjannut.

Juuri tuollaista sorminiittokonetta olen toivonut löytäväni. Ajateltiin laittaa heinää seipäille ja pitäisi jollain konstilla saada heinät nurin. Sorminiittokoneita taisi mennä aika hyviäkin romunkeräykseen joku vuosi sitten, mutta jos vielä löytäisi jonkun kelvollisen sopivasti. Noiden kohdalla taitaa osin olla jopa vähän ostajankin markkinat, kun oikean nokkospuskan kohdalle osuu.

Nätissä kunnossa kyllä tuo Nuhviina. Onko siinä alkuperäinen työvalokin paikoillaan? Näytti siltä kuin olisi. Minkälaiset valot tuossa on takalokareissa? Minulta puuttuu valot lokasuojista ja mietityttänyt, että minkälaisethan ne kuuluisi 3DL:ssä olla.

Harmi että kone on haljennut. Vähän ikävä sellaista alkaa remontoimaan, mutta avaamallahan se sitten näkee, että kuinka pahat vauriot on. Tosin ei kai tuota kannata kovin pienistä vioista alkaa avaamaan, kun ei tiedä kannattaako enää kasata. Ei tunnu savuttavan juurikaan. Minun Nuhvi taitaa savuttaa selvästi enemmän.

Re: Pitkään seissyt kolmonen

Lähetetty: 07 Maalis 2016, 22:00
Kirjoittaja kari t
Tuossapa olis vähän mallia noista valoistakin, pisaralamputha noissa pitäis olla lokasuojissa.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvit/004.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Pitkään seissyt kolmonen

Lähetetty: 07 Maalis 2016, 22:00
Kirjoittaja Fordmies7610
Alussa savutti kyllä enemmän mutta kylätiellä ajoa edestakaisin kuunnon kierroksilla ja nopeudella ja venttiilien säädöt auttoivat asiaan. Ei ne halkeamat juuri vuoda, hiukan kosteaa vaan.. onneksi. Takana yksi työvalo, vissiin alkuperäinen (toimii) ja on myös peni pyöreä takavalo joka toimii, kaikki sähköt paitsi töötti ja mittaristovalo tuntuu toimivan. Ja aika alkuperäiset sähköt tuntuu olevan, jotain pientä toki fiksattu samalla kun tuli hiirenpesä poistettua mittariston takaata.

Re: Pitkään seissyt kolmonen

Lähetetty: 07 Maalis 2016, 23:39
Kirjoittaja audiq
kari t kirjoitti:Tuossapa olis vähän mallia noista valoistakin, pisaralamputha noissa pitäis olla lokasuojissa.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvit/004.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko sinulla Nuhvissa osaa, josta ei olisi hyvälaatuista kuvaa? :D Kiitos! Näyttääkö nuo lokarivalot vain eteen valoa? Työvalon yhteydessä kun on se punainen takavalo ja oliko jopa rekisterikilvenvalo siinä samassa.

Re: Pitkään seissyt kolmonen

Lähetetty: 08 Maalis 2016, 09:03
Kirjoittaja nuffiko
http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... k_lt_-026B" onclick="window.open(this.href);return false;

Pisarat näyttää vain eteen..

Hiukka arvokkaita uustuotanto, joskus löytää vanhojakin..

http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 8&cPath=34" onclick="window.open(this.href);return false;

Takalyhtyjäkin löytyy..

http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 8&cPath=34" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Pitkään seissyt kolmonen

Lähetetty: 08 Maalis 2016, 18:06
Kirjoittaja Fordmies7610
nuffiko kirjoitti:http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... k_lt_-026B

Pisarat näyttää vain eteen..

Hiukka arvokkaita uustuotanto, joskus löytää vanhojakin..

http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 8&cPath=34" onclick="window.open(this.href);return false;

Takalyhtyjäkin löytyy..

http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 8&cPath=34" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa meidän nuhvissa on vaan jotain osia jäljellä noista pikku valoista.