Pitkään seissyt kolmonen
Lähetetty: 07 Maalis 2016, 20:50
https://m.youtube.com/watch?v=YGuW2FFV7p8" onclick="window.open(this.href);return false;
Meiltä löytyy tämä videossa esiintyvä kolmonen, vm1961. Jäänyt joskus 70 luvulla seisomaan kun lohko ja kansi jäätynyt halki. Kesällä 2014 otettu käyttöön taas, tosin on se ollut joskus 2005 käynnissä kun sitä jouduttiin siirtelemään... kuitenkin silloin kun sen otin käyttöön uudelleen niin ei muuta tarvinu kun suuttimet irroittaa ja ruiskia wd40 pyttyihin että saisi koneen taas pyörimään. Oli kyllä siis seissyt sisätiloissa aina mutta valitettavasti kosteassa navetassa. Lähti senjälkeen ilmaamalla käymään ja kävi ihan hyvin, sen jälkeen vaihdoin moottori öljyt, laturin ja sitten löysin halvalla ehjät mutta kuluneet vyörenkaat (vyörenkaat erittäin kannattava päivitys!!). Sen jälkeen ei ole muuta tarvinut kuin säädellä venttiilejä ja tankata ja tietysti ajella.
Se on erittäin nätissä orginaali kunnossa, ei lommoja ym vahinkoja tainnut käydä. Kalupakki tosiaan kuin pommin jäljiltä. Joskus vois koneen aukaista kun lämpimillä 10w30 öljyillä on tyhjäkäynnillä hiukan matalat paineet. Ja jarrut vois avata ja ehkä uusiakkin. Koitin jo niitä säätää mutta olivat ne säätötangot kiinni niin kovin etten uskaltanut käyttää voimaa. Ja se sokka siellä perässä pitäisi vissiin tarkistaa, voiko sen muuten korvata jollain paremmalla systeemillä sen sokan? Simpukka hiukan väljä ja tehostinkin kiinnostaisi joten orbi olis yksi vaihtoehto.. jonkinlaista etukuormaajaa kun olen hiukan suunnitellut.
Unohdin vielä mainita että mittarin mukaan on vain jotain 5-6tuhatta ajettu. Kuuluuko sen nostolaitevivun olla semmonen löysä kun on kytkin pohjassa tai pumppu ei pyöri? Koska se vipu tippuu heti alas kun pumppu pysähtyy ja silloinhan takana oleva konekkin laskee maahan.
Meiltä löytyy tämä videossa esiintyvä kolmonen, vm1961. Jäänyt joskus 70 luvulla seisomaan kun lohko ja kansi jäätynyt halki. Kesällä 2014 otettu käyttöön taas, tosin on se ollut joskus 2005 käynnissä kun sitä jouduttiin siirtelemään... kuitenkin silloin kun sen otin käyttöön uudelleen niin ei muuta tarvinu kun suuttimet irroittaa ja ruiskia wd40 pyttyihin että saisi koneen taas pyörimään. Oli kyllä siis seissyt sisätiloissa aina mutta valitettavasti kosteassa navetassa. Lähti senjälkeen ilmaamalla käymään ja kävi ihan hyvin, sen jälkeen vaihdoin moottori öljyt, laturin ja sitten löysin halvalla ehjät mutta kuluneet vyörenkaat (vyörenkaat erittäin kannattava päivitys!!). Sen jälkeen ei ole muuta tarvinut kuin säädellä venttiilejä ja tankata ja tietysti ajella.
Se on erittäin nätissä orginaali kunnossa, ei lommoja ym vahinkoja tainnut käydä. Kalupakki tosiaan kuin pommin jäljiltä. Joskus vois koneen aukaista kun lämpimillä 10w30 öljyillä on tyhjäkäynnillä hiukan matalat paineet. Ja jarrut vois avata ja ehkä uusiakkin. Koitin jo niitä säätää mutta olivat ne säätötangot kiinni niin kovin etten uskaltanut käyttää voimaa. Ja se sokka siellä perässä pitäisi vissiin tarkistaa, voiko sen muuten korvata jollain paremmalla systeemillä sen sokan? Simpukka hiukan väljä ja tehostinkin kiinnostaisi joten orbi olis yksi vaihtoehto.. jonkinlaista etukuormaajaa kun olen hiukan suunnitellut.
Unohdin vielä mainita että mittarin mukaan on vain jotain 5-6tuhatta ajettu. Kuuluuko sen nostolaitevivun olla semmonen löysä kun on kytkin pohjassa tai pumppu ei pyöri? Koska se vipu tippuu heti alas kun pumppu pysähtyy ja silloinhan takana oleva konekkin laskee maahan.