No niin laitetaanpas ihan oma topiikki kyseisen ruiskpumpun henkiinherättelystä. Tyypinumerossa tuo R kirjais voi olla myös B.
Ihan ensimmäiseksi kun otin pumpun koneen kyljestä irti ja yritin pyöritää, ei pyörinyt olenkaan.
Autotallissa sitten otin luukut auki, vähän kättäpitempää ja VD 40:stä ruiskuttaen sain kuutosen nokan / elementin liikumaan, myös nokka-akseli rupes pyörimään, kaikki muut nokat ja elementit visusti jumissa.
Aikansa pähkäilin / mietin, mikäs nyt neuvoksi, vienkö pumpun dieselkorjaamoon, no yritänyttä ei laiteta.
Lisää vd:tä, tarkastin ettei vain ollut nokka-akselilla nostovaihe käynnissä, lyöntituurnalla varoen naputtelua alimmaisen jousikierteen päälle, siintähän ne sitten loputkin yks toisensa jälkeen rupes antautumaan.
Siiten kalvon koppa, kalvo ja pakkosyöttönamiska irti, ei liikunut säätötankokaan mihinkään, ei muuta kuin taas muovipäävasaraa vuoron perään kummastakin suunasta ja kas kumaa lähtihän tankokin liikumaan, lisää vd:tä ja loppujen lopuksi rupes toimimaan ihan normaalisti.
Seuraavaksi stefojen kimpuun, molemmista päistä stefat irti, huomenna stefakaupoille, sitten stefat paikoilleen ja runsaasti öljyä pumpun sisään ja kannet kiinni, jää odotelemaan paikoilleen asennusta.
Muutama kuva tapahtuneesta: Tuosta vasempaan < .
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/BMC+5,1/CA ... 84+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
CAV AAR6A75/72EOLP16 RUISKUPUMPUN HENKIINHERÄTTELYÄ
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jatketaanpas kuvien muodossa ruiskupumpun henkiin herättelyä, kuvissa kommentit toimenpiteistä.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/BMC+5,1/CA ... 84+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; . Vasempaan <.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/BMC+5,1/CA ... 84+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; . Vasempaan <.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Onko sulla Kari tietoa tuon kutosen polttoaineputsarin mallista ja löytyyköhän niitä enää mistään?
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Taas pientä tutkimista, yllätys minullekin minkälainen suodatin siellä oli Itsekkin laitoin omaan kuutoseen simssin sudattimen kun oletin ettei enään tuohon CAV:hen löydy mistään sisäpatrunaa.jamppi kirjoitti:Onko sulla Kari tietoa tuon kutosen polttoaineputsarin mallista ja löytyyköhän niitä enää mistään?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Olikos tuo suodatin peltikupin sisällä ? Jos oli, niin tuo suodatin ei ollut oikea sinne kupin sisälle, vaan kun muistaisi oikean suodatin numeron... Itsellä oli aikoinaan leukun O.400 moottorissa tuon tapaiset suodattimet ja ne sai kyllä tilaamalla autotarvikeliikkeestä, mutta tosiaan kun en nyt saa mieleeni sitä oikeaa suodatin numeroa.
Suodattimissa on eroa siinä kuinka polttoaine liikkuu suodattimen sisällä, tuo 7111-296 on se normaali traktori suodatin, mutta tämä peltikuppimalli on sitten jotain 7111-??? (muistaakseni).
Suodattimissa on eroa siinä kuinka polttoaine liikkuu suodattimen sisällä, tuo 7111-296 on se normaali traktori suodatin, mutta tämä peltikuppimalli on sitten jotain 7111-??? (muistaakseni).
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuollainen oli peltikupissa.
Englanninkielisessä korjausohjekirjassa tuollainen.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/BMC+5,1/CA ... odatin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotenkin näyttäis saman näköiseltä, mutta jatketaan porukalla tutkimista. Pitää huomenna avata tuosta toisesta kuutosesta suodatinpurkki, katsotaa minkälainen sieltä löytyy.
Englanninkielisessä korjausohjekirjassa tuollainen.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/BMC+5,1/CA ... odatin.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotenkin näyttäis saman näköiseltä, mutta jatketaan porukalla tutkimista. Pitää huomenna avata tuosta toisesta kuutosesta suodatinpurkki, katsotaa minkälainen sieltä löytyy.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tämän näköinen löytyi toisesta kuutosesta. Kumpihan lienee sitten oikea
Suodattimen korkeus 70 mm, halkaisia 85 mm, yläreikä 18,5 mm, alareikä toisessa kuvassa 17 mm, tiivisteen pitimen korkeus 2 mm.
Suodattimen korkeus 70 mm, halkaisia 85 mm, yläreikä 18,5 mm, alareikä toisessa kuvassa 17 mm, tiivisteen pitimen korkeus 2 mm.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
^ Tämä viimeisin on oikeanmallinen. Toki se tuo -296 suodatinkin varmaan toimii tuolla...
-Tälläinen oli Leukun moottorin CAV-suodattimessa, ja muistan, että alunperin siellä oli peltikuorinen CAV:n suodatin sisällä(oliko sitten se numero 7111-44 ? )
Korvaaviksi sain autotarvikeliikkeestä tämän näköiset suodattimet:
Halkaisija oli 85mm, pituutta n.71mm
-Tälläinen oli Leukun moottorin CAV-suodattimessa, ja muistan, että alunperin siellä oli peltikuorinen CAV:n suodatin sisällä(oliko sitten se numero 7111-44 ? )
Korvaaviksi sain autotarvikeliikkeestä tämän näköiset suodattimet:
Halkaisija oli 85mm, pituutta n.71mm
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.