CAV AAR6A75/72EOLP16 RUISKUPUMPUN HENKIINHERÄTTELYÄ
Lähetetty: 07 Maalis 2016, 19:11
No niin laitetaanpas ihan oma topiikki kyseisen ruiskpumpun henkiinherättelystä. Tyypinumerossa tuo R kirjais voi olla myös B.
Ihan ensimmäiseksi kun otin pumpun koneen kyljestä irti ja yritin pyöritää, ei pyörinyt olenkaan.
Autotallissa sitten otin luukut auki, vähän kättäpitempää ja VD 40:stä ruiskuttaen sain kuutosen nokan / elementin liikumaan, myös nokka-akseli rupes pyörimään, kaikki muut nokat ja elementit visusti jumissa.
Aikansa pähkäilin / mietin, mikäs nyt neuvoksi, vienkö pumpun dieselkorjaamoon, no yritänyttä ei laiteta.
Lisää vd:tä, tarkastin ettei vain ollut nokka-akselilla nostovaihe käynnissä, lyöntituurnalla varoen naputtelua alimmaisen jousikierteen päälle, siintähän ne sitten loputkin yks toisensa jälkeen rupes antautumaan.
Siiten kalvon koppa, kalvo ja pakkosyöttönamiska irti, ei liikunut säätötankokaan mihinkään, ei muuta kuin taas muovipäävasaraa vuoron perään kummastakin suunasta ja kas kumaa lähtihän tankokin liikumaan, lisää vd:tä ja loppujen lopuksi rupes toimimaan ihan normaalisti.
Seuraavaksi stefojen kimpuun, molemmista päistä stefat irti, huomenna stefakaupoille, sitten stefat paikoilleen ja runsaasti öljyä pumpun sisään ja kannet kiinni, jää odotelemaan paikoilleen asennusta.
Muutama kuva tapahtuneesta: Tuosta vasempaan < .
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/BMC+5,1/CA ... 84+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan ensimmäiseksi kun otin pumpun koneen kyljestä irti ja yritin pyöritää, ei pyörinyt olenkaan.
Autotallissa sitten otin luukut auki, vähän kättäpitempää ja VD 40:stä ruiskuttaen sain kuutosen nokan / elementin liikumaan, myös nokka-akseli rupes pyörimään, kaikki muut nokat ja elementit visusti jumissa.
Aikansa pähkäilin / mietin, mikäs nyt neuvoksi, vienkö pumpun dieselkorjaamoon, no yritänyttä ei laiteta.
Lisää vd:tä, tarkastin ettei vain ollut nokka-akselilla nostovaihe käynnissä, lyöntituurnalla varoen naputtelua alimmaisen jousikierteen päälle, siintähän ne sitten loputkin yks toisensa jälkeen rupes antautumaan.
Siiten kalvon koppa, kalvo ja pakkosyöttönamiska irti, ei liikunut säätötankokaan mihinkään, ei muuta kuin taas muovipäävasaraa vuoron perään kummastakin suunasta ja kas kumaa lähtihän tankokin liikumaan, lisää vd:tä ja loppujen lopuksi rupes toimimaan ihan normaalisti.
Seuraavaksi stefojen kimpuun, molemmista päistä stefat irti, huomenna stefakaupoille, sitten stefat paikoilleen ja runsaasti öljyä pumpun sisään ja kannet kiinni, jää odotelemaan paikoilleen asennusta.
Muutama kuva tapahtuneesta: Tuosta vasempaan < .
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/BMC+5,1/CA ... 84+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;