Nuffield 4dm -60, harrastepäiväkirja
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kevyessä ja tasaisessa "sisäänajokäytössä" ei välttämäti osat "hioudu" kunnolla toisiinsa, ja jos tätä ei tapahdu kunnolla niin pinnat voi "lasittua" ja öljynkulutus ei kenties asetu ikinä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Näinhän se on, ihmeen lujassa se tuntuu yleisesti istuvan että sisäänajo pitäs suorittaa kevyesti ja pienillä kierroksilla... Vaikka eihän tässä ole mitään sisäänajoa varsinaisesti, se on vaan seisonut. Näin jälkeenpäin aateltuna, niin eihän tuo ois ollu iso homma pikkusen pyyhkästä hoonilla rantua kannentiivisteen vaihdon yhteydessä.
Noh, mutta hyvinhän tuo pelaa.
Aamullinen kylmästartti video !Klik youtube! , oli yön -5 ja aamulla sama ni aattelin varsin kuvata demonstraatio videon, omasta mielestä lähtee ihan kelposesti käymään.
Noh, mutta hyvinhän tuo pelaa.
Aamullinen kylmästartti video !Klik youtube! , oli yön -5 ja aamulla sama ni aattelin varsin kuvata demonstraatio videon, omasta mielestä lähtee ihan kelposesti käymään.
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
Noniin, sitä on kesän aikana tullu 50h mittariin ja nyt hulahti nesteet sekasin... aattelin että sylinteriputken alatiiviste petti, mutta ei ne ainakaan poikki ollut, noh, eipä mennyt silti työ hukkaan..
Oli tuommosta ruostemultapaskaa meleko reilusti lohkon sisällä
Nyt on seki pesty pois.
Oisko hyviä vinkkejä putken asennukseen? kuivana/öljyllä/vaseliinillä?
Entäs muuta "kun kerran tuolla olet" hommia?
Budjetti ei anna nyt myöten muutakuin nuo tiivisteet, mutta ompa nuo hyvässä kunnossa laakerit ja m.renkaat, hoonaan toki.
Oisko venttiilivarrenkumit asiallinen hankita?
Oli tuommosta ruostemultapaskaa meleko reilusti lohkon sisällä
Nyt on seki pesty pois.
Oisko hyviä vinkkejä putken asennukseen? kuivana/öljyllä/vaseliinillä?
Entäs muuta "kun kerran tuolla olet" hommia?
Budjetti ei anna nyt myöten muutakuin nuo tiivisteet, mutta ompa nuo hyvässä kunnossa laakerit ja m.renkaat, hoonaan toki.
Oisko venttiilivarrenkumit asiallinen hankita?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei kuivana eikä öljyllä, vaan sylinteriputken alapään O-rengas asennetaan käyttäen Hylomar blue tiivistetahnaa.
Venttiilivarren kumithan tulee tiivistesarjan mukana, ja venttiilit voi hioa siinä samalla
Venttiilivarren kumithan tulee tiivistesarjan mukana, ja venttiilit voi hioa siinä samalla
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Joulu 2015, 16:44
- Konekalustoani: Nuffield 4dm + 460, ocklebo 6000, Dodge Ram CTD 4x4
No nyt ei satu hylomaria olemaan, mutta speksien perusteella "gasket maker sealant number 4" ois vastaavaa..? Sitä ois saatavilla, hylomar on 100km päässä kaupan hyllyllä joten ei houkuttele...
Joo, pitää se kattoa onko venttiileissä hiomisen tarvetta, siinäpä ne samalla hiasee jos näyttää tarvetta olevan.
Joo, pitää se kattoa onko venttiileissä hiomisen tarvetta, siinäpä ne samalla hiasee jos näyttää tarvetta olevan.