Tämän topikin voi poistaa

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

23 Joulu 2015, 07:09

.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

23 Joulu 2015, 08:12

Eihän noissa alipainesäätimellä olevia ruiskupumppuja ole käytetty.

Katsopas, mikä numero on ruiskupumpun kyljessä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

23 Joulu 2015, 09:41

Paddington kirjoitti:Tuon runkonumeron perusteellako ei saa mistään selville, että mikä moottori tähän on linjalla laitettu :roll:
Voihan se olla, että se on jossain kohtaa vaihdettukin.

Mikä tuossa moottorissa tuntuu oudolle? Tuo kytkin, vai pumppu vai mikä? Vai eikö tuollaista komboa oo saanu ikinä kaivuriin.
Eturunko on voitu vaihtaa, minunkin Um-Nuhviin se on vaihdettu, joutuu aika koville. Huomasin kun etin runkonumeroa, kas kummaa, ei ollut maalin alla ku rälläkänjälkiä :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Joulu 2015, 16:59

Joku tuossa nyt mättää tosiaan juuri tuon ruikkapumpun ja mielestäni myös CAV startin kanssa, voi se toki cav olla, mutta lucasta epäilen.

Joko

Numero moottoriin on meisttetty väärin
Luettu numero on väärin
Kirjan koodisto on väärin.

Veikkaan viimeistä, ei olisi ensimäinen kerta kun kirjatieto pettää.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

23 Joulu 2015, 17:33

Aa, siis kyse moottorin numerosta. Voihan lohkokin olla vanhemmasta, tai siis tässä tapauksessa koko alakerta :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

23 Joulu 2015, 18:22

.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

23 Joulu 2015, 18:32

Mitä se tuo "Rapa" teilläpäin tarkoittaa?
Meilläpäin irrotetaan kalliosta vuorisoraa eli rapaa , joka on siis murenevaa hyvin rautapitoista ruskeaa kalliota, esiintyy lähinnä vain täällä kaakkois-suomessa.
Oikein hyvää kantavaa tavaraa teille ja pihoille joissa ei ajeta paljon, tuo kun muuttuu ihan pölyksi kovan kulutuksen alla.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

23 Joulu 2015, 18:44

.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

23 Joulu 2015, 19:08

Rapa on märkää maa-ainesta, savensekaista shittiä :lol:
Rapahan roiskuu...
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

23 Joulu 2015, 19:18

On se rikas tämä Suomen kieli ja sen murteet :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

23 Joulu 2015, 19:47

jusape kirjoitti:Valunumeroita koneesta löytyy vaihteiston oik sivusta ( esim muodossa 14 B 7 )
Ja eturungon alla, etukehdon takaosassa n. kytkimen kohdilla.
Taka-akseliputkissa, "banjoissa" " ronkissa" toisella puolen edestäpäin katsoen, toisella puolen takaa katsoen, renkaan sisäreunan kohtuvilla, lokasuojan ulkopuolella.

Moottorin valupäivä tuossa pitäisi olla vasemmalla lohkon takaosassa alareunasta vähän ylöspäin n. 3-4syl välimaaston kohdilla, ihan numeromuodossa, esim 23 4 7 muodossa muistaakseni ....
Kato tuon lohkon valupäivä jusapen mainitsemasta paikasta, loppuu tuo arpominen. Esim. minulla omassa 4/65:sessa, ensin numerosarja 37 D 809, sitten varsinainen valupäivä 21 11 67.
Mootorin numero minultakin jäi Raahen Mootorikoneistamoon, harmittaa kun ei tullut laitettua mihinkään muistiin :wink:
Parit kuvat omasta 4/65:sesta.
Liitteet
465 004.JPG
465 003.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

23 Joulu 2015, 20:14

.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Joulu 2015, 21:03

Nyt selkis. Lukuvirhe.

Ekalla sivulla lukee 1047 koneessa 1407 :!:

Koodit lb, ac, zc, hd, pe
Nyt tulee tolkkua.

Simms Minimec
11" Kytkin
Lucas C40T Laturi
Lucas M50 Startti
Engine variations -jää minule tuntemattomaksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

23 Joulu 2015, 21:25

.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

23 Joulu 2015, 21:41

Kytkimenvaihdon takia ei tarvii nuhvia katkaista. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+006.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;.
Koneen saa edelläkuvatun toimenpiteen jälkeen nostettua pois, tieten ensin pitää kytkinakseli katkaista.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin