Tämän topikin voi poistaa

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

20 Joulu 2015, 19:08

.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

20 Joulu 2015, 20:35

Taas oppi uuden asian, ikinä ole kuullukkaan tommosesta holkista.
Mukana kuin peräpukama!
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

20 Joulu 2015, 20:42

.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

20 Joulu 2015, 20:48

Ei ne kalliita ole, parikolmekymppiä veikkaisin hinnaksi. Ja osta sitä letkurikkosukkaa :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

20 Joulu 2015, 21:07

Mä olen vääntäny noita kierrettäviä paljonkin mutta jokaisessa on ollut kierre holkissa, niin kuorittavissa kuin kurimattomissakin.

Noiden valmiiden letkujen hinnat vaihtelee hurjasti johtuen alennuksista, joku antaa 10 pinnaa, toinen 70 :?
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

20 Joulu 2015, 21:21

Koetin tuota moottorin varustelua kirjoistani avata, mutta tulos oli hullu. Nähtävästi sivut ovat vanhemmasta mitä kirja itsessään noilta osin. Tarjosi nimittäin ekana heti 11" kytkintä, ja sitten pneumaattista säädintä pumppuun, eli ei ole nyt oikein nuo asiat... Asia selvittelyssä...

Jos kellä oisi 38TD:n oikeaa varaosakatalogia niin kaipaisin muutamaa sivua josta tiedon saa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

20 Joulu 2015, 23:14

monesti kuorittavan letkun holkin ulkopuolella on pieni ura joka kertoo letkun oikean kuorintapituuden 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

21 Joulu 2015, 00:17

jamppi kirjoitti:Älkää arpoko noiden letkujen kanssa jos ette tiedä.
Noita liittimiä on siten että letku kuoritaan tai ei kuorita holkin osalta, holkista näkee sen kumpi on, kuorittavan kierre matala.
Letku pitää olla ehdottoman sopivaa noihin ja luultavasti kolmerautanen olis noihin sopivaa.
Nykyään hytikkaliikkeissäkään eivät junnut osaa auttaa mutta käy kysymässä, tai jos on joku tuttu koneyrittäjä niin romuletkukasasta saa oikein hyvää harrastelijaletkua.

Kun kasaat niin holkki kuivana ja sisäosa runsaan oöjyn tai vaseliinin kera, eikä vedetä ihan pohjaan.
Holkin kierre on sitten vasenkätinen :!:

Kaikenkaikkiaan helppoa kuin heinänteko sahtihuuruissa :lol:
Vähäiseksi on jäänyt linjoilla olo, kuitenkin seuraan palstaa, vitsit vähissä ja hanskat kateissa, jos ei muuta kokemusta letkuihin, Jamppi ehdotti tuttua koneyrittäjää, olen samaa mieltä. Hyvä, että neuvoja annetaan omiin korjauksiin, säästöä. :)
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

21 Joulu 2015, 00:42

Toivon onnea uusille nuhvi miehille, mukavaa luettavaa. :)
Itsellä mennyt hampaiden kaiveluksi. :lol:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

21 Joulu 2015, 08:53

.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

21 Joulu 2015, 18:03

Nuffieldmaster kirjoitti:Koetin tuota moottorin varustelua kirjoistani avata, mutta tulos oli hullu. Nähtävästi sivut ovat vanhemmasta mitä kirja itsessään noilta osin. Tarjosi nimittäin ekana heti 11" kytkintä, ja sitten pneumaattista säädintä pumppuun, eli ei ole nyt oikein nuo asiat... Asia selvittelyssä...

Jos kellä oisi 38TD:n oikeaa varaosakatalogia niin kaipaisin muutamaa sivua josta tiedon saa.
Tuo kytkinasiahan on aika simppeli homma tarkastaa, ainakin jos kysessä on yksilevykytkin. Kytkinkopan oikealta puolelta tarkastusluukku auki, katso minkä verran on kytkinkotelo vauhtipyörää pienempi, jos on noin 10 mm niin 13" kytkin, jos hieman yli 20 mm, niin 11" kytkin, mitat silmämääräiset.

Tuo minun 4/65 oli aiemmin myös kaivuuvarustuksella, 11" kaksoiskytkimellä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

21 Joulu 2015, 18:50

.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

21 Joulu 2015, 19:37

Nuffieldmaster kirjoitti:Koetin tuota moottorin varustelua kirjoistani avata, mutta tulos oli hullu. Nähtävästi sivut ovat vanhemmasta mitä kirja itsessään noilta osin. Tarjosi nimittäin ekana heti 11" kytkintä, ja sitten pneumaattista säädintä pumppuun, eli ei ole nyt oikein nuo asiat... Asia selvittelyssä...
Samma här.
Olisiko moottori vaihdettu?

Omat 4/65 moottorit löytyi, toinen tuotu Ruotsiin ja toinen Norjaan. Punainen kaksoiskytkimellä.
One thistle, maybe two among the roses.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

22 Joulu 2015, 20:26

Varustelunumero 1047: Jb-E-Ub-F-AC -koodit.

Eli Simms Rivipumppu pneumaattisella säätäjällä, pakoputki, Lucas C40 laturi, CAV startti ja 11" kytkin.

Nuin pitäs olla tuolla numerosarjalla... oudolta tuntuu :?

Kolmesta eri lähteestä kysytty, kotimaasta, englannista ja tanskasta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

22 Joulu 2015, 20:28

kari t kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Koetin tuota moottorin varustelua kirjoistani avata, mutta tulos oli hullu. Nähtävästi sivut ovat vanhemmasta mitä kirja itsessään noilta osin. Tarjosi nimittäin ekana heti 11" kytkintä, ja sitten pneumaattista säädintä pumppuun, eli ei ole nyt oikein nuo asiat... Asia selvittelyssä...

Jos kellä oisi 38TD:n oikeaa varaosakatalogia niin kaipaisin muutamaa sivua josta tiedon saa.
Tuo kytkinasiahan on aika simppeli homma tarkastaa, ainakin jos kysessä on yksilevykytkin. Kytkinkopan oikealta puolelta tarkastusluukku auki, katso minkä verran on kytkinkotelo vauhtipyörää pienempi, jos on noin 10 mm niin 13" kytkin, jos hieman yli 20 mm, niin 11" kytkin, mitat silmämääräiset.

Tuo minun 4/65 oli aiemmin myös kaivuuvarustuksella, 11" kaksoiskytkimellä.
Onhan se, mutta se mikä on nykytilanne ja mikä koneen tilanne tehdaslinjalla on kaksi eriasiaa. Minua kiinnostaa se historia ja linjalla pantu varustus, ei nykytilanne.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin