Tämän topikin voi poistaa
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mitään muuta isompaa komponenttia kuin keskikonsoli/kytkinkoppa -komplexia ei tarvitse kytkinasetelman ja levyn vaihtoon irroittaa. Eli moottoria ei tarvitse irroitella eikä konetta katkaista. Moottorin saa kuten kari mainitsi, tuossa vaiheessa pois jos moottorin kunto sitä vaatii.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Minkäslainen takaseinä tuohon hyttiin kuuluis? Joskus nähny jotain kuvia sellasesta kiilamaisesta lipasta. Jäiskö sillä nuo vivut sisälle.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuollainen takaseinä, tuo ressu lasketan alas. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvi ... 45+004.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Tusta kun selaat jompaa kumpaan suuntaa niin näet minun kalustoni
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Komeaa kalustoa on karillakin
Tuo takaseinä tuli mieleen, kun tuola jäsenkirjastossa oli joku "pitkää ojaa" tms. artikkeli, ja siinä nuffis oli sellanen kiilamainen takaseinä, jonka sai nostettua ylös.
Tuo takaseinä tuli mieleen, kun tuola jäsenkirjastossa oli joku "pitkää ojaa" tms. artikkeli, ja siinä nuffis oli sellanen kiilamainen takaseinä, jonka sai nostettua ylös.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Semmoinen "jatkoperäseinä" siihen kaivurimalliin juurikin kuuluu niin pysyy sadekelilläkin kaivaessa kädet kuivana, en kylläkään tiedä kuuluuko alunperin olla saranoitu.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onhan esim. Nuffieldmasterin nelikkoleukussa, varmaan jossain on parempiakin kuvia.
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... &start=420" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta rullaat alaspäin.
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... &start=420" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta rullaat alaspäin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tuommonen.
http://www.nuhvi.net/galleria/var/resiz ... 1378574032" onclick="window.open(this.href);return false;
Noita on sellaisiakin joissa myös sivuikkunat tuossa lisäosassa.
http://www.nuhvi.net/galleria/var/resiz ... 1378574032" onclick="window.open(this.href);return false;
Noita on sellaisiakin joissa myös sivuikkunat tuossa lisäosassa.
Siitä on lähdettävä, että tähän on tultu.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Tässä koneessa on 13" kytkin, MOKO:n teollisuusetuakseli ja hidas pakki. Kokotelatkin löytyy.Leyfield kirjoitti: http://www.nuhvi.net/galleria/var/resiz ... 1378574032" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällä kaivurilla opettelin aikoinaan kaivamaan ja kaivoin paljon.
Ainut oikea kuokka.Tuon kokoluokan koneeseen. Hymas.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
- Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
- NLCF r.y jäsen Nro: 290
- Paikkakunta: Haapavesi
Löytyy samanmoinen kaivuri yhdistelmä iteltä,nuffield 4/65 ja ukkomestari 355. Ohjaamo junkkarin valmistama ja siinä kaivurimallin kiilan mallinen jatko-osa,saa nostettua saranoilla ylöski.
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
- Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
- NLCF r.y jäsen Nro: 290
- Paikkakunta: Haapavesi
Ilmeisesti noissa 4/65 nuffeissa on ollu jo kaikissa hidas pakki,mitkä on maahantuojan toimesta kaivuriksi varusteltu kuin myös Mokon etuakseli pallorenkailla. Omassa koneessa on 11" kytkin,toki moottori on saattunu vuosien varrella vaihtuakki.
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
- Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
- NLCF r.y jäsen Nro: 290
- Paikkakunta: Haapavesi
Tuo Paddington:in kone ilmeisesti UM 3TL? 355:sa on jo kiinteät tassut ja yhdistelmä tankki eli,öljysäiliö,lisäpolttoainesäiliö n.200l ja työkalulaatikko samassa paketissa.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!