Tämän topikin voi poistaa
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
No minkä tähen tää nyt poistaa täytyy???
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mikäs nyt oikein on, kun kaikki aloittajan aiemmat viestit ja kuvatkin on viestejä muokkaamalla poistettu ketjusta ????nuhvi63 kirjoitti:No minkä tähen tää nyt poistaa täytyy???
Hämmästelen ja kummastelen asiaa suuresti ??? !!!
Varsin ikävää moinen. Ketjussa oli kuitenkin asiaa ja tietoa sekä kuvia jonkin verran, jotka olisi joillekkin saattaneet tulevaisuudessa olla hyödyllisiäkin juttuja.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Juurikin näin, vaikka olisi koneen myynyt niin kyllä jutut voi tänne jättää muiden iloksi ja hyödyksi.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Poistun foorumilta sekä eroan yhdistyksestä. Kiitos hyvistä vinkeistä joita olen täältä saanut. Valitettavasti en vain enää jaksa sitä, että jokainen keskustelu täälä päättyy toisten merkkien, koneiden kunnostuksen tason ja maalauksen värikoodien mollaamiseen. Vanhojen koneiden harrastaminen on arvokasta työtä, vaikka kohteena ei olisikaan BMC ja vaikka kaikki pisteosat eivät oliskaan alkuperäisä.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Tuossa tekstissä on iso totuus tästä päivästä.
Toki piruilua aina esiintyy mutta uskoon ja huormokseen perustuva suvaitsemattomuus ja ehdottomuus tappaa tän harrastuksen.
Minäkin rakentelen nelikkonuffia pikkuhiljaa mutta kun mun tyyli on kerrottu olevan raiskaamista niin teen sen kaikessa hiljaisuudessa...
Toki piruilua aina esiintyy mutta uskoon ja huormokseen perustuva suvaitsemattomuus ja ehdottomuus tappaa tän harrastuksen.
Minäkin rakentelen nelikkonuffia pikkuhiljaa mutta kun mun tyyli on kerrottu olevan raiskaamista niin teen sen kaikessa hiljaisuudessa...
Mukana kuin peräpukama!
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Juuri näin, hurtti huumori ja piruilu on piristävä lisä keskusteluihin. Mutta juurikin tuo uskoon ja huormokseen perustuva suvaitsemattomuus ja ehdottomuus on erittäin pahasta.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
On erittäin valitettava tieto tämä.Paddington kirjoitti:Poistun foorumilta sekä eroan yhdistyksestä. Kiitos hyvistä vinkeistä joita olen täältä saanut. Valitettavasti en vain enää jaksa sitä, että jokainen keskustelu täälä päättyy toisten merkkien, koneiden kunnostuksen tason ja maalauksen värikoodien mollaamiseen. Vanhojen koneiden harrastaminen on arvokasta työtä, vaikka kohteena ei olisikaan BMC ja vaikka kaikki pisteosat eivät oliskaan alkuperäisä.
Tietyillä harrastajilla on ollut täällä paha tapa nokkia toisten tekemisiä, muunmuassa minunkin Leukku on tuomittu purkuosiksi, vaikka meinaan ajaa sillä puita vielä pitkään.
Keneen kalikka kalahtaa niin saa kattoa peiliin taasen...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Alpo, jos vertaan sinun traktoriasi purkukuntoiseksi vrt. joku aivan originaali kone (en muista mikä oli keskustelu, mutta vertasin konettasi purkuun meneviin yksilöihin, joissa osa tosi nättejä) niin eihän se tarkoita että se osiksi pitäisi laittaa... Harmittaa vain kun välillä tietämättään menee purkuun paljon parempikuntoistakin kalustoa. Parempi sekin siinä työssänsä kuin purkuosina, tai että joku parempi yksilö metsässä koluttaisi hyvästä huonoon kuntoon, mutta ei se tarkoita sitä, että jokaisen pitäisi oma koneensa pilkkoa samalla tavalla.nuhvi63 kirjoitti:On erittäin valitettava tieto tämä.Paddington kirjoitti:Poistun foorumilta sekä eroan yhdistyksestä. Kiitos hyvistä vinkeistä joita olen täältä saanut. Valitettavasti en vain enää jaksa sitä, että jokainen keskustelu täälä päättyy toisten merkkien, koneiden kunnostuksen tason ja maalauksen värikoodien mollaamiseen. Vanhojen koneiden harrastaminen on arvokasta työtä, vaikka kohteena ei olisikaan BMC ja vaikka kaikki pisteosat eivät oliskaan alkuperäisä.
Tietyillä harrastajilla on ollut täällä paha tapa nokkia toisten tekemisiä, muunmuassa minunkin Leukku on tuomittu purkuosiksi, vaikka meinaan ajaa sillä puita vielä pitkään.
Keneen kalikka kalahtaa niin saa kattoa peiliin taasen...
pipo kireällä siellä toisessa päässä
Eipähän kukaan kommentoinut hienoa foorumilaisen 282:s löytöä, ei juuri minkäänlaista keskustelua aiheesta, saati linkkasiko kukaan tuota erinomaisen hienoa 344:sta nettikoneesta? Miksi ei?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tähän vastattu toisaalla.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Omiaanhan jokainen laittaa.
Esimerkki miten alkuperäisyyttä voidaan vaalia, viikko sitten aikaa tapahtui tämä:
Ostimme kollegan kanssa kaksi samanlaista auraa, samanlaiset sähkövinkeet kummallakin laitettavana traktoriin.
Kollega sai työn tehtyä päivässä, veti piuhat pinta-asennuksena ja sähköt mm. valoille tulee irroittamalla virtapistoke tai poistamalla se. No itse originaaliin ei tässä juurikaan kajottu mutta asennuksen ulkoinen siisteys?
Minulla meni 2 päivää, itse osat ei maksaneet euroakaan enempää, teline auran hallintalaitteelle tuli alkuperäisille kuormaajan mekaanisen vivun kiinnikereijille. Telineen muotoiluun otin mallia kojelaudasta, eli se on samalla tavalla virtaviivainen eikä vain lattaraudan pätkä. Virta auran valoille tuli liittimestä X72 nastasta nro. 7 joka löytyi korjausoppaan sähkökaaviosta, eli nyt kun parkit tulevat päälle, syttyy auraankin valo automaattisesti (tässä korostuu vanhoja koneitamme kunnostaessa jäsenten kirjastomme kattava tietolähde plus foorumin neuvot kysyttäessä, sekä antamani ja muiden antama puhelinneuvonta). Sähköjohdon pujotin quicken sisään hydrauliletkujen kanssa samaan nippuun, sitä ei ulkoa erota eikä ole auringon valolle alttiina. Ohjaamosta ei löytynyt ainoatakaan lisälaitteiden ulosvientiä, joten lattiamatto oli purettava pois ja akku myös. 1 kpl 10mm reikiä oli tehtävä ohjainlaitteen kaapelille ja laitettava läpivientikumi. Reijän paikan suunnittelin huolellisesti niin, että mikäli joku joskus A-sarjalaista entisöi, siihen asentamalla kumitulpan tai hitsaamalla pienen palan metallia ja maalaamalla samalla kun korjaa hytin tulevat ruosteviat, ei kukaan huomaakkaan että siinä olisi joskus reikää ollut. Jos taas mentäisiin nettimaailman ajatuksin, minun olisi pitänyt tehdä reikä keskikonsolin muoviin ja sitten keskikonsolin tulipeltiin ja vetää punaisena törröttävät ylipitkät johdot siitä läpi. tai jos olisin koettanut neuvoa miten homma kannattaisi tehdä, sehän olisi kahjoksi haukuttu, yltiöpäiseksi paasaamiseksi...!? jokainen saa tosiaan tehdä miten lystää, mutta jos kommentoi joskus poikkipuinkin niin ei siitä pidä loukkaantua, en tee minäkään vaikka joku minunkin ajatuksia lyttää, normaal normaal. nytkin tämä kritiikki, toki otan sen kyllä ajatuksiini ja mietin asiaa, mutta huumorilla menen siitä huolimatta. Huumoria pitää olla. en vain jaksa viljellä noita hiton hymiöitä joka paikassa. ehkä siksi jotkin asiat joita foorumille kirjoitan otetaan liikatosissaan... ? toki en kiellä, että huumorissakin on aina totuuden siemen ajatuksista, mutta eihän se ole se oikea ajatus... mielipide vain.
Esimerkki miten alkuperäisyyttä voidaan vaalia, viikko sitten aikaa tapahtui tämä:
Ostimme kollegan kanssa kaksi samanlaista auraa, samanlaiset sähkövinkeet kummallakin laitettavana traktoriin.
Kollega sai työn tehtyä päivässä, veti piuhat pinta-asennuksena ja sähköt mm. valoille tulee irroittamalla virtapistoke tai poistamalla se. No itse originaaliin ei tässä juurikaan kajottu mutta asennuksen ulkoinen siisteys?
Minulla meni 2 päivää, itse osat ei maksaneet euroakaan enempää, teline auran hallintalaitteelle tuli alkuperäisille kuormaajan mekaanisen vivun kiinnikereijille. Telineen muotoiluun otin mallia kojelaudasta, eli se on samalla tavalla virtaviivainen eikä vain lattaraudan pätkä. Virta auran valoille tuli liittimestä X72 nastasta nro. 7 joka löytyi korjausoppaan sähkökaaviosta, eli nyt kun parkit tulevat päälle, syttyy auraankin valo automaattisesti (tässä korostuu vanhoja koneitamme kunnostaessa jäsenten kirjastomme kattava tietolähde plus foorumin neuvot kysyttäessä, sekä antamani ja muiden antama puhelinneuvonta). Sähköjohdon pujotin quicken sisään hydrauliletkujen kanssa samaan nippuun, sitä ei ulkoa erota eikä ole auringon valolle alttiina. Ohjaamosta ei löytynyt ainoatakaan lisälaitteiden ulosvientiä, joten lattiamatto oli purettava pois ja akku myös. 1 kpl 10mm reikiä oli tehtävä ohjainlaitteen kaapelille ja laitettava läpivientikumi. Reijän paikan suunnittelin huolellisesti niin, että mikäli joku joskus A-sarjalaista entisöi, siihen asentamalla kumitulpan tai hitsaamalla pienen palan metallia ja maalaamalla samalla kun korjaa hytin tulevat ruosteviat, ei kukaan huomaakkaan että siinä olisi joskus reikää ollut. Jos taas mentäisiin nettimaailman ajatuksin, minun olisi pitänyt tehdä reikä keskikonsolin muoviin ja sitten keskikonsolin tulipeltiin ja vetää punaisena törröttävät ylipitkät johdot siitä läpi. tai jos olisin koettanut neuvoa miten homma kannattaisi tehdä, sehän olisi kahjoksi haukuttu, yltiöpäiseksi paasaamiseksi...!? jokainen saa tosiaan tehdä miten lystää, mutta jos kommentoi joskus poikkipuinkin niin ei siitä pidä loukkaantua, en tee minäkään vaikka joku minunkin ajatuksia lyttää, normaal normaal. nytkin tämä kritiikki, toki otan sen kyllä ajatuksiini ja mietin asiaa, mutta huumorilla menen siitä huolimatta. Huumoria pitää olla. en vain jaksa viljellä noita hiton hymiöitä joka paikassa. ehkä siksi jotkin asiat joita foorumille kirjoitan otetaan liikatosissaan... ? toki en kiellä, että huumorissakin on aina totuuden siemen ajatuksista, mutta eihän se ole se oikea ajatus... mielipide vain.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Johtuisiko tämän foorumin hiljaisuus juuri siitä, että ihmiset pelkäävät tulevansa tuomituksi koneiden raikaajiksi jos esittelevät rakennelmiaan. Tuo projekti puoli on ainakin tosi hiljainen, vaikka vahoja keskusteluketjuja on aika paljon. Jokainen rakentakoon koneitaan niinkuin tykkää, ei se ole muilta pois. Jos kaikki maailman nuffit pitää entisöidä alkuperäiskuntoon on aina vaihtoehtona ostaa itse ne ja entisöidä ennenkuin muut ehtivät niitä viritellä.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!