2100 nostolaie

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Tavi2100
Mini -nuhvisti
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Joulu 2015, 18:34
Konekalustoani: Leyland 2100,Bedford CF 350

10 Joulu 2015, 19:36

Hei
Ostin 2100 Leukun lievänä projektina jossa nostovarret roikkuu alaalla eikä nostolaite toimi. Mistä kannattaisi aloittaa?

Kenellä olisi kokemuksia ko jutusta.Kyttohjekirjasta ottasin myös kopion jos jostain sellasen saisin tai ostaisin.1
Leyland 2100 '76 | Bedrord Blitz CF350 '80 | Ford Transit '93 | Opel Rekord P2 '63
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

10 Joulu 2015, 19:45

Sait juuri yksityisviestin :!:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Joulu 2015, 19:46

Jäsenten kirjastossamme on käyttäjän käsikirja tuohon malliin "ilmaiseksi". Kokolailla hyödylliseen jäsenten kirjastoon pääsee käsiksi jäseneksi tulemalla. Suosittelen!

Ensinnä perusasioita. Pyöriikö pumppu, saako pumppu öljyä ja liikkuuko vivusto kunnolla? Toimiiko hydrauliikassa mikään?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

10 Joulu 2015, 20:03

Kah, mistäpäin Suomee ostit kuutosen??
One thistle, maybe two among the roses.
Tavi2100
Mini -nuhvisti
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Joulu 2015, 18:34
Konekalustoani: Leyland 2100,Bedford CF 350

11 Joulu 2015, 00:12

Pohjoispohjanmaalta ostin.Oli vuosia kiikarissa ja viimein näyttivät vihreää valoa myynnille.
Leyland 2100 '76 | Bedrord Blitz CF350 '80 | Ford Transit '93 | Opel Rekord P2 '63
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

07 Tammi 2016, 18:07

Joko nostolaite pelaa?
One thistle, maybe two among the roses.
Tavi2100
Mini -nuhvisti
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Joulu 2015, 18:34
Konekalustoani: Leyland 2100,Bedford CF 350

31 Tammi 2016, 12:23

Ei pelaa vielä,on ollut muita kiireitä ja pakkasetkin ovat osasyyllisiä.Ei ole 2100 Leukuun ilmoittautunut yhtään ns. Viisasta miestä
Joka olisi purkanut ko laitetta , täytynee hommata korjaamo käsikirja ja alkaa sitä kautta selvitellä onkkelmaa.
Leyland 2100 '76 | Bedrord Blitz CF350 '80 | Ford Transit '93 | Opel Rekord P2 '63
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Tammi 2016, 12:26

Jäsenten kirjastossa olisi nykyään myös 2100 korjaamokäsikirja, tosin vielä vain englanniksi...

Onko koneessa mikään hydrauliikka toimivaa? Tuleeko ja saako pumppu öljyä, pyöriikö pumppu, kiertääkö öljy?

Jos apuventtiilit kuormittaa eli tulee painetta, mitkä ovat paineet?

Warpu -nimimerkki on tällä palstalla kutosexpertti, laita vaikka yv:tä sille. On meleko hiljanen mies kirjottelemaan tietoloistaan julkisesti (ja kiireinen notkumaan netissä)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

31 Tammi 2016, 21:55

tolla pääsee jo pitkälle mitä äsken? eli toimiiko hydrauliikassa mikään? 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

03 Helmi 2016, 21:06

Jos Lontoon murre taittuu... http://www.ebay.co.uk/itm/Leyland-Tract ... SwvUlWq04b" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
Bugatti
Mini -nuhvisti
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Maalis 2016, 12:52
Konekalustoani: Leyland 2100

16 Maalis 2016, 22:28

Terve!

Minua jo uskollisesti vuoden päivät palvellut ja sanottaisiinko kovia kokenut 2100 päätti tiputtaa nostolaitteen varret alas kovan paukauksen saattelemana.

Eli lähtötilanteessa nostolaite oli yläasennossa ja eivät suostuneet tippumaan kuin viitisen senttiä, se ei muutenkaan ole tahtonut laskea ilman että hiukan itse avustan seisoen varsien päälle. Tänään ei helpannu painokaan, tähän on myös joskus joku muokannut toiseen varteen hydraulisen kallistuksen säädön ja sillä sain toisen varren kerran laskettua ja nostettua. Toisella kerralla koitin samaan aikaan laskea nostolaitetta ja tätä toisen varren kallistajaa, jolloin kuuluin melko terävä napsaus ja varret tippui alas. Se nostaa niitä muutaman sentin, mutta laskee heti kun päästän venttiilistä irti. Eli mitäs mää rikoin?

Kerrotaan myös hieman itse koneesta

Tässä yksilössä on alkuperäiset nostolaitteen vivustot käsittääkseni poistettu ja korvattu ihan erillisellä pöydällä, muutenkin lähtöjä ja letkua on paljon ja kone tosi kovia kokenut. Lienee ollut kovassa käytössä, työntövarren pidikkeet on revenneet, ja muutenkin vähä hitsailtu yksilö. Olisin myös kiinnostunut varaosista! Myös tankkia paikkailtu ja muhjuinen joten ollaan otettu kanisteritankki käyttöön! Vuosimallin muistelisin olleen 76 tai 78. Kovasta käytöstä kertoo myös moottori mikä syö melkein enemmän öljyä kuin löpöä. Löytyy myös Vilske 1000 ikh:n lumikauhalla, tämä pelannut myös vaihtelevasti. Välillä tahtoo jäädä nostamatta ilman taakkaakin ja sitten taas hetken päästä ei mitään ongelmaa.

Oon kuitenkin jo ihastunut tähän vehkeeseen ja aion sitä alkaa vähän kunnostelemaan pikkuhiljaa, kunhan saadaan taloremontti siihen pisteeseen että päästään muuttamaan. Nostolaitteet kuitenkin kaipaisi jo huomiota , että saisin perävaunun nostettua koukkuun.

Pari kuvaa myös alle jos vaikka joku tuntisi/tietäisi historiaa, Uudestakaupungista tämä haettiin mutta ei ollut kuin läpikulku matkalla edellisellä omistajalla.
Liitteet
letkukasa ja pariventtiilii.jpg
letkukasa ja pariventtiilii.jpg (110.55 KiB) Katsottu 15586 kertaa
Murtunu.jpg
Murtunu.jpg (117.17 KiB) Katsottu 15586 kertaa
takaa.jpg
takaa.jpg (114.54 KiB) Katsottu 15586 kertaa
leila.jpg
leila.jpg (156.23 KiB) Katsottu 15586 kertaa
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Maalis 2016, 22:49

Missäpäin kone sijaitsee ?
Olisko jotain nostolaitekannen alla tapahtunut ?
Ehjä (ilmeisesti) tankki löytyy kyllä joutilaana täältä ........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Bugatti
Mini -nuhvisti
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Maalis 2016, 12:52
Konekalustoani: Leyland 2100

17 Maalis 2016, 07:37

Kone sijaitsee Ulvilassa, ajattelin, että en laittaisi enään tuollaista lasikuitutankkia vaan tekisin alumiinista toisen. Tästä nykyisestä ainakin irtoaa itse sitä lasikuitua ja tukkii letkut, mutta jos hinta ja kunto on kohdallaan en sulje vaihtoehtoja pois.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

17 Maalis 2016, 09:24

aika hienot viritelmät tuossa hytässä.
One thistle, maybe two among the roses.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

17 Maalis 2016, 17:30

Pitää tarkistaa kunto, eli tiiveys, ja ottaa jokunen kuvatus vkl aikana, ennenkuin asiasta paremmin tietää....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin