460+BMC6+kkk+turbo

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Helmi 2016, 00:24

Tai sitte sama, mitä yhen kuutosen tossa taannoin nähdessäni, reikä lohkon kyljessä .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

14 Helmi 2016, 00:40

Eee.. työ ette seuraa :D
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

14 Helmi 2016, 00:41

emmää tiiä mut oisko vihje toiseks viimises kuvas? 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Helmi 2016, 00:49

Jaa kytkimes ???
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

14 Helmi 2016, 08:54

Ei yllä startti hammaskehälle?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Helmi 2016, 14:35

lisenssi kirjoitti:Ei yllä startti hammaskehälle?
Nii.... Vähän sama kans oli mieles, eiks Karillakin ollut startin sopivuudessa vähän jotain ongelmia ??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

14 Helmi 2016, 16:13

Lähtihän se..hähä
Starttiongelmahan oli kyseessä
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

27 Helmi 2016, 10:20

Taas on jotain pientä saatu aikaiseksi, lähinnä purkamista ja tarkastelua. Peräkontin purin ja tiivistelin, pumppu meni vaihtoon...
Etuakselia tilkitty kotikonstein. VOA tiivisteet ja vivun tiiviste vielä uupuu.
Kohta viritellä jäähdytin paikoilleen että pääsee käyttämään kunnolla. Sammutin minusta ei pumpussa toi, kuka tietää tuon sielunelämästä?

Alkaa toi talli olemaan aika sekaisin :lol:
Liitteet
Kasailua 014.JPG
Kasailua 012.JPG
Kasailua 011.JPG
Kasailua 008.JPG
Kasailua 009.JPG
Kasailua 004.JPG
Kasailua 001.JPG
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

27 Helmi 2016, 16:46

Oliskohan tuosta räjäytyskuvasta mitään hyötyä ?
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/BMC+5,1/BM ... pumppu.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Minullakin tuossa kuutosessa minkä sinulta hain, ei taida sammutin pelata normaalisti, verratuna tuohon mikä on nelikon päällä, samutinvipu ei liiku normaalisti taaksepäin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Nuf10/60
Kutos -nuffisti
Viestit: 63
Liittynyt: 09 Elo 2010, 07:20
Paikkakunta: Hämeenkyrö

01 Maalis 2016, 18:35

Lainaan vähä topicia.
Kertokaa mikä idea tuolla putkella on joka lähtee tuolta nosto sylinterin persiistä reppuun? Oletan että linja on tässäkin repussa tulpattu. Putki näkyy tuossa jampin toiseksi viimeisessä kuvassa. Mitä britti insinööri on tällä rakenteella hakenut?
- Hämis -

Myllyharjun tila
Hämeenkyrö

Nuffield 10/60 KKK
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Maalis 2016, 20:17

Nuf10/60 kirjoitti:Lainaan vähä topicia.
Kertokaa mikä idea tuolla putkella on joka lähtee tuolta nosto sylinterin persiistä reppuun? Oletan että linja on tässäkin repussa tulpattu. Putki näkyy tuossa jampin toiseksi viimeisessä kuvassa. Mitä britti insinööri on tällä rakenteella hakenut?

Eiköhän se ole painelinja sille repun vasemmalla puolella olevalle propulle, josta saadaan halutessa yks hyden ulosotto lisää, eli paine kun nostolaite nostetaan yläasentoon.
Itsella siinä pikaliitin tulpan reiässä, niin on esim koukkuvetoiselle äkeelle käytettävissä toinen 1-toiminen hydetoiminta, esim syvyydensäätöön.
Tai peräkärrylle kippiliitin joka ei ole ulkoisen hyden vivusta riippuvainen, vaan toimii nostolaitevivusta.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

01 Maalis 2016, 23:05

hieman uudemmissa koneissa on tähän reikään sitten liitetty nostolaitteen painesuodatin.
Kyseinen reikä on myös nostolaitteen apusylinterille soveltuva liitospaikka 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Nuf10/60
Kutos -nuffisti
Viestit: 63
Liittynyt: 09 Elo 2010, 07:20
Paikkakunta: Hämeenkyrö

02 Maalis 2016, 06:15

Warpu kirjoitti:hieman uudemmissa koneissa on tähän reikään sitten liitetty nostolaitteen painesuodatin.
Kyseinen reikä on myös nostolaitteen apusylinterille soveltuva liitospaikka 8)
Tässähän tuli valaisevaa tietoa, ilmeisesti tuossa meitin Leylandissa on sitten ollut painesuodatin hieman väärin kytketty :D
Ja tuo nostolaitteen apusylinterin ottaminen tuosta reiästä vaikuttaa loogiselta.
- Hämis -

Myllyharjun tila
Hämeenkyrö

Nuffield 10/60 KKK
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

02 Maalis 2016, 22:02

jos tarkoitat sitä moottoriöljyputsarin kanssa yhtenevää purkkia niin se on vielä eri juttu ja suodattaa vain toisen pumpun tuoton 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Maalis 2016, 16:29

jamppi kirjoitti:Taas on jotain pientä saatu aikaiseksi, lähinnä purkamista ja tarkastelua. Peräkontin purin ja tiivistelin, pumppu meni vaihtoon...
Etuakselia tilkitty kotikonstein. VOA tiivisteet ja vivun tiiviste vielä uupuu.
Kohta viritellä jäähdytin paikoilleen että pääsee käyttämään kunnolla. Sammutin minusta ei pumpussa toi, kuka tietää tuon sielunelämästä?

Alkaa toi talli olemaan aika sekaisin :lol:
Tutustuin tuon ruiskupumpun / sammuttimen sielunelämään, koekaniina oli kolmosnuhvin ruiskupumppu missä sammutin ei toiminut oikein, tulin siihen tulokseen että, nokka-akselin nokat, osa no 20 lienevät jumissa, näinollen osa no 34, sylinteri - ja mäntäryhmä ja säätötanko ei toimi oikein.
Tässä on kolmosnuhvin ruiskupumpun räjäytyskuva > oikealle osaluettelo
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... pummpu.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Asiantuntiat korjatkoon jos olen väärässä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin