460+BMC6+kkk+turbo

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

05 Maalis 2016, 17:55

Niin jos elementit ei liiku, ts. nokat ei pyöri niin ei sammu tosin ei ota myöskään täysiä syöttöjä (tää osa 34)
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Maalis 2016, 18:31

-jukkis- kirjoitti:Niin jos elementit ei liiku, ts. nokat ei pyöri niin ei sammu tosin ei ota myöskään täysiä syöttöjä (tää osa 34)
Kiitoksia -jukkis-, sieltähän se todella ammattimaisen asiantuntian kommentti tulikin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

05 Maalis 2016, 21:40

Osa nro 20 on rullatyyppinen elementin nostaja pumpun nokka-akselin päällä.
Osa 34 on säätöelementin osa, jonka pitää kevyesti pyörähdellä säätötangon mukana.

Tosin tuo kuva lienee alipainesäätöisen pumpusta ??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Maalis 2016, 22:19

jusape kirjoitti:Osa nro 20 on rullatyyppinen elementin nostaja pumpun nokka-akselin päällä.
Osa 34 on säätöelementin osa, jonka pitää kevyesti pyörähdellä säätötangon mukana.

Tosin tuo kuva lienee alipainesäätöisen pumpusta ??
jusape hyvä :shock: jampin, ja monen muunkin BMC:5,1 l kuutosissa on alipainesäätöinen ruiskupumppu, kuten, olettaisin, että olet asiasta tietionen :o
Tiedoksi vain, nim. -jukkis- on entinen nuhien / leukujen entinen huoltomies, joten en epäilisi hänen ammattitaitoa :!: :?: :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

06 Maalis 2016, 17:20

kari t kirjoitti:
jusape kirjoitti:Osa nro 20 on rullatyyppinen elementin nostaja pumpun nokka-akselin päällä.
Osa 34 on säätöelementin osa, jonka pitää kevyesti pyörähdellä säätötangon mukana.

Tosin tuo kuva lienee alipainesäätöisen pumpusta ??
jusape hyvä :shock: jampin, ja monen muunkin BMC:5,1 l kuutosissa on alipainesäätöinen ruiskupumppu, kuten, olettaisin, että olet asiasta tietionen :o
Tiedoksi vain, nim. -jukkis- on entinen nuhien / leukujen entinen huoltomies, joten en epäilisi hänen ammattitaitoa :!: :?: :?:
Ikää tulee, mutta vielä virassa, siis nykyinenkin :lol: :lol: :lol: :lol:
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
Avatar
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 929
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

06 Maalis 2016, 17:52

Elikkäs niin -jukkis- kuin jusape olivat asiassa oikeassa. Tuo osa no:20 ei vaikuta millään tavalla sammuttimen toimintaan vaan on pelkästään elementin nostaja joka saa aikaan ruiskutukseen tarvittavan liikkeen välittämisen nokka-akselilta elementille. Karin aikaisemmassa kuvassa (kutosen pumpun leikkauskuva) näyttäis sammuttimen haarukka (osa no.17)olevan sokalla akseliin kiinnitetty ja jos tuo sokka on poikki niin sammutin ei toimi. En minä näistä mitään ymmärrä, mutta joskus vähän opiskellut tuota moottoritekniikkaa. Saatan olla täysin väärässä oletukseni suhteen enkä pidä siitä tiukasti kiinni kun en ole ko. pumppua purkanut.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

06 Maalis 2016, 19:44

Minusta tuo CAV:n pumppu on kovin erilainen kuin Simms mutta eiköhän tuo ongelma selvinne ajastaan

Ohjausta kasattu, o-renkaan tilalle laitettu stefa tuohon vektoriakselille, kantsii käyttää mellapeltiä boorien päällä niin säilyy tiiviste ehjänä.

Toinen kuva tuosta rattiakselin ylälaakerista, siitä näkee rakenteen kiinteään laakeriin verraten.

Kolmas kuva jatkoakselista kolmiotukeen, ihan omaa desainia :lol:
Liitteet
Ohjaus 009.JPG
Ohjaus 001.JPG
Ohjaus 003.JPG
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

09 Touko 2016, 22:26

Ei se valmis ole vieläkään mutta kelpas Lahteen.
Kuva on lainattu ilman lupaa ryhmän fecebookista, Kuvaaja Alaketurin Tuomo
Liitteet
tuomo.jpg
Mukana kuin peräpukama!
Vastaa Viestiin