Sivu 1/10

460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 06 Joulu 2015, 13:51
Kirjoittaja jamppi
Nyt vihdoin ja viimein alkaa taas yhden nuffin raiskaus joten jos ahistaa niin ei kannata seurata.
Yritän tän projektin myötä hieman kertoilla noista moottorinvaihtoon liittyvistä toimenpiteistä.
Haasteellisimpana pidän tuon rungon hitsaamista ja kahdesta rungosta tekemällä saan vain yhden sauman hitsattavaksi.
Tähän hitsaushommaan raati saa antaa neuvoja niin puikkovalinnoissa kuin liitoskohdan sijoittamisessa.
Turbo laitetaan ihan huumorimielessä, tuo kun ei ole ihan pienimmästä päästä :lol:
Sitähän ei pirukaan tiedä onnistuuko koko homma mutta ompahan joatin puuhaamista...
Muutama kuvatus aloituspakkauksesta.

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 06 Joulu 2015, 14:18
Kirjoittaja audiq
Eikö kutoskoneita asennettu maahantuojankin toimesta? Miten runkoasia on ratkaistu niissä?

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 06 Joulu 2015, 16:44
Kirjoittaja nuhvi63
Lattaa tai kulmarautaa liitoskohdan yli pultatenhan ne ovat paljon noita tehneet. Liitoskohdan laittaisin siihen huohotinputken kevennyksen etupuolelle. Leukun runkoa hitsasin valurautapuikoilla, siehän voit kokeilla ylijäämäosiin vaikka ihan perus 48 puikkoja :D
Ainakin Voortin sivurajottimen valukorvakot hitsasin ihan perusmiggilangalla, hyvin ovat kestäneet :shock: :shock:

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 06 Joulu 2015, 17:54
Kirjoittaja nuffiko
Lattarauta sisäpuolelle..

http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... t/tehostin" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 15 Joulu 2015, 21:04
Kirjoittaja jamppi
Hiljallee purettu rakkoria ja tutkittu mitä on syöny.
Lapasestahan tää nopea laitto lähti heti kun lootan kannen avasin, keskilaakeri sökö, kepin alla olevat rattaat ruosteessa.. :?
No, puretaan sitten koko paska ja käydään läpi, saahan sitten joskus perikunta myydä hyvän nuffin romumiehelle :lol:

Hitsaushommaan ja puikkovalintaan saa yhäkin ehdotella hyväksi koettuja tapoja. Pufferointia ajattelin itse mutta tuossa railo on kuitenkin aika kapea
että onko siitä vastaavaa hyötyä.
Onneksi tässä on muutama kuukausi vielä aikaa...

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 15 Joulu 2015, 21:26
Kirjoittaja jusape
Olisko rutiili OK 46.00 ( 2.5mm ja maltillinen virta) mitään ja esilämpöä 100-200ast ennen hitsailuja, ylläpitäen se peruslämpö koko ajan ?

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 26 Joulu 2015, 18:57
Kirjoittaja jamppi
Taas vähän puuhasteltu, kohta päästään suolistamaan.
Etuakseli on todella hyvässä kunnossa vaikka rakkorissa on ollut kuormain.

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 26 Joulu 2015, 19:27
Kirjoittaja Leukkumies
Tuolla kuvia leukun rungonjatkamisesta: http://leyland.conforums.com/index.cgi? ... y&start=30" onclick="window.open(this.href);return false; , olet voinut nuo jo nähdäkin. Enkä kyllä epäile yhtään että tuo homma ei sinulla onnistuisi ilman kuviakin, etten sillä 8)

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 27 Joulu 2015, 16:18
Kirjoittaja nuhvi63
Levyjen lisäksi kyllä hitsaisin rungon yhteen.
Tulee vahvempi, Jamppi keulii sillä kuitenkin :D

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 27 Joulu 2015, 16:46
Kirjoittaja nelosnuhvi
Mielenkiinnolla seuraillaan minkälainen peto tästä kuoriutuu :D :D

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 27 Joulu 2015, 18:17
Kirjoittaja jamppi
Leukkumiehelle kiitos linkistä, enhän minä tuolla enkkufoorumilla käy kun se on vaan oikeille harrastajille...

Vahvikelevyt tulee, tottakai, kun en yhtäkään keskon tekemääkään ole nähnyt ettei saumasta ole ratkennut.
Pari tuntia taas tuli touhuttua.

Ja Alpo, eihän mulla keuli enää mikään :lol:

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 27 Joulu 2015, 18:33
Kirjoittaja nuhvi63
Vai ei keuli :lol: :lol: :lol:

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 27 Joulu 2015, 18:44
Kirjoittaja nelosnuhvi
:lol: :lol: :lol:

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 27 Joulu 2015, 18:53
Kirjoittaja nuffiko
Nokka-akselin asennosta tässä puhutaan :shock:

Re: 460+BMC6+kkk+turbo

Lähetetty: 01 Tammi 2016, 12:17
Kirjoittaja jamppi
Nyt on loota jo menossa kasaan, kuvassa näkyy vaihdetut osat.
Uudessa pääakselin tumpissa on kytkinakselin boorit huonot ja kokeilen ne hitsaamalla täyttää ja uudelleen muotoilemalla.
Tästä voisin kertoa myöhemmin lisää miten onnistui...tai sitten ei :D