460+BMC6+kkk+turbo
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Hyvä tuppaa tulemaan
Onko tuo sininen vahvike konsernin myöhempää tuotantoa
Onko tuo sininen vahvike konsernin myöhempää tuotantoa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Tuo vahvike on leikattu kuorma-auton moottorikannaakkeesta
joten se kai hyväksytään kun on saman konsernin tuotteesta
ja samalta aikakaudelta
Tehdäämpäs kysely raadille.
Kuinka monta katkaisulaikkaa kahden rungon pilkkomiseen meni?
joten se kai hyväksytään kun on saman konsernin tuotteesta
ja samalta aikakaudelta
Tehdäämpäs kysely raadille.
Kuinka monta katkaisulaikkaa kahden rungon pilkkomiseen meni?
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Riippuu paljon katkaisulaikasta, mutta en usko yhdellä menneen, vaikka aavistankin jo itse kysymyksestä, että luku on jotenkin poikkeuksellinen.
Eräissä koneprojekteissa, uusinnoissa, yhteen koneeseen saattoi mennä 5000-6000 laikkaa. Eikö ole aika paljon?
Eräissä koneprojekteissa, uusinnoissa, yhteen koneeseen saattoi mennä 5000-6000 laikkaa. Eikö ole aika paljon?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kahella tai kolmella kiekolla on mennyt, laikkojakin kun on niin monenlaatuisia.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Tarkka mies voisi yhdellä 220 millisellä laatulaikalla saada nuo poikki. Se on sentään valurautaa ja menee aika mukavasti, kun ei painata sitä laikkaa niin, että kuluu ihan silmissä.
Mutta saahan tuohon 12 pikkulaikkaa menemään.
Eikös näissä arvausjutuissa kuulu jo tässä vaiheessa antaa niin sanottu yhden pisteen vihje, eli menikö tavallista enemmän tai tavallista vähemmän, esimerkiksi.
Mutta saahan tuohon 12 pikkulaikkaa menemään.
Eikös näissä arvausjutuissa kuulu jo tässä vaiheessa antaa niin sanottu yhden pisteen vihje, eli menikö tavallista enemmän tai tavallista vähemmän, esimerkiksi.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Laikkana oli joku saksalainen laikka 230/2 millinen josta oli noin 15mm jo käytetty.
Samalla laikalla katkaisin molemmat rungot, jäjelle jäi n. 135mm.
Uskomattoman helppoa leikattavaa!
Varauduin itse että muutama laikka menee
Samalla laikalla katkaisin molemmat rungot, jäjelle jäi n. 135mm.
Uskomattoman helppoa leikattavaa!
Varauduin itse että muutama laikka menee
Mukana kuin peräpukama!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Halpakaupan halpislaikkoja olis se pari siis mennyt.
En muista minkä merkkisiä laikkoja viimeksi ostin pulttikaupasta, ovat aika kovaa laatua, tuntuu etteivät kulu ollenkaan
En muista minkä merkkisiä laikkoja viimeksi ostin pulttikaupasta, ovat aika kovaa laatua, tuntuu etteivät kulu ollenkaan
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Tämä kysymys oli niin jamppimainen, että arvasin sen edustavan jotain äärilaitaa. Mutta on se hyvin, että yhdellä vetää 4 tuollaista katkaisua.
Ns maallikko ei selviä yhdellä laikalla. Kunnon honaisu ja laikasta lentävät palaset...
Ns maallikko ei selviä yhdellä laikalla. Kunnon honaisu ja laikasta lentävät palaset...
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Runko on nyt esivalmisteltu hitsausta varten.
Velipoika lupas hommata puikot.
Koehitsaus 48:lla antoi huonon tuloksen..
Velipoika lupas hommata puikot.
Koehitsaus 48:lla antoi huonon tuloksen..
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Annoikkos kaasulla esilämpöä ?
OK 46.00 oman kokemuksen mukaan joihinkin valuihin parempaa kuin 4kasi .....
OK 46.00 oman kokemuksen mukaan joihinkin valuihin parempaa kuin 4kasi .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kyllä sitä lämmitinkin. Se saumaa ei halkee vaan murtuu perusaine mukana kun rasitetaan.
Neljäkutosia mulla ei taida olla enkä viittis vanhaa muuntajaa esiinkään kaivaa. Tosin en
tiedä mitä toi virran kulkusuunta vaikuttaa asiaan.
Neljäkutosia mulla ei taida olla enkä viittis vanhaa muuntajaa esiinkään kaivaa. Tosin en
tiedä mitä toi virran kulkusuunta vaikuttaa asiaan.
Mukana kuin peräpukama!
Nikkelipuikot on kalliita ja jos kappaletta ei ole tarkoitus työstää lastuamalla, niin muitakin mahdollisuuksia kannattaa kokeilla. Suosin niukkaseosteista ok 55:sta paremman venymisen vuoksi. Certanium aloittaa puikkonsa ominaisuudet siitä mihin toiset lopettavat, valun ja teräksen keskenään liittäminen onnistuu kunhan muistaa että ei seosta hitsattavia aineita saumaa levittämällä. Hitsaustekniikalla on siis väliä. Hintansa vuoksi erikoispuikolla korjaus tulee kysymykseen vain niissä tapauksissa kun rikkonaista osaa ei ole mahdollista muutoin korvata tai sitten seisokki tai toimitus ajat ovat tuotannolle liian pitkiä.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies