Sivu 3/4

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 28 Syys 2015, 21:16
Kirjoittaja audiq
Joku aika sittenhän oli juttua osatoimittajista ja keskustelussa perusteltiin kotimaan tuplahintoja mm. osien laadulla. Onko nämä putket nyt sitten ulkomaisen osatoimittajan toimittamia kiinalaisia putkia, vai kotimaasta ostettuja englantilaisten varta vasten suomalaisia osatoimittajia varten tekemiä putkia?

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 28 Syys 2015, 21:27
Kirjoittaja jusape
Ihan IKH-ketjuun kuuluvasta liikkeestä tilattua kamaa , Sparex (england) valmistajana .....

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 28 Syys 2015, 21:37
Kirjoittaja audiq
Jaa. Meinasitko sovittaa putken, vai tuleeko tilalle uusi? Minullehan tuli uudet laakerit pikatoimituksena, kun oli suomesta ostetuissa laakereissa pintavauriota kahdessa liuskassa. IKH:n osia oli laakeritkin.

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 28 Syys 2015, 22:18
Kirjoittaja jusape
On se siellä paikoillaan jo......
Mikälie nitrauspinnoitteen kun yläpään kohdistusolakkeesta, vinkussa olevalla 70mm teräsharjalla poisti, niin mahtui vähän käskemällä paikoilleen.....

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 04 Loka 2015, 20:11
Kirjoittaja jusape
Jakopää tuli eilen kasaan, ja vähän muutakin. Nyt veivit lähtee koneistamoon helojen asennukseen, kunhan ne saapuvat .....

Kuva

Kuva

Kuva

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 08 Loka 2015, 20:15
Kirjoittaja jusape
Hiukkan on edistynyt taas, eilen sain veivit koneistamolta, ja tänään mäntiä kasaan ym muuta....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 09 Loka 2015, 19:24
Kirjoittaja Osmo_
Selailin topikin lävitte... Huomasin että täällä saattais olla kiinnostusta sille adapterisarjalle? Nurkisa se vaan on niitten kahden fillterin kaa tiellä. Yyveetä jos kiinnostaa.

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 09 Loka 2015, 20:23
Kirjoittaja jusape
Kahdeksan kuvaa:

Kuva

Pohja kiinni

Kuva

Kone oikeinpäin, kansi momenttiin ja muuta ympärille vielä lisäksi

Kuva

Kuva

Kuva

Suuttimia putsailin ja säätelin paineita. Itseasiassa ei tullut kuin yhdestä hyvä, narahtava, ääneltään, mut ne ei ole tietty pahat uusia jälkeenkinpäin.....

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 20 Loka 2015, 20:44
Kirjoittaja jusape
Edennyt tääkin on välillä vähäsen, nyt täs vaiheessa....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 20 Loka 2015, 22:51
Kirjoittaja audiq
Millä maalasit ja mitä? Onko tuo oikea sävy, vai sinnepäin?

Tuo maalailu oli tavallaan kiva vaihe. Tulee aika pienellä työllä valmiin näköistä ja on tuollaista vasta maalattua moottoria kiva asennella paikoilleen. :)

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 20 Loka 2015, 22:55
Kirjoittaja jusape
Pitäis olla oikeeta sävyy, Leypartilta maali tuli ......

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 20 Loka 2015, 23:34
Kirjoittaja jusape
Ja saa siinä nyt päivän-pari rauhas olla maalin kuivumisen ja kovettumisen kannalta......

Jossain kuvissa osin jo aiemmin maalatun ja vähän kuivuneen ja tuoreemman maalin rajaus, lisäksi valon suunta,
voi näyttää siltä että olisi muka kirjava, jota tuo ei ole.......

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 21 Loka 2015, 21:14
Kirjoittaja jusape
Tälläista tänään.....

VOA-kytkimen pinnat oli vähän pintaruostees, ja levy hiukan rasvainen silti....
Levystä tuli sormin koitellen ihan hyvä jarrukliineripesulla, ja kytkinpinnat suvaittaviksi, pienellä tahkoomisella 120 karheuden santapaperilla....

Kuva

Kuva

Moottori irti pukista

Kuva

Kytkinkaavelia, ja kytkintä kasaan

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 22 Loka 2015, 05:31
Kirjoittaja lisenssi
Sehän on kuin tehtaan tuotantolinjalta, Bathgate product from Leyland Corporation, tai saattaa olla vähän huolellisemminkin tehty.

Re: LEYLAND 270 -74

Lähetetty: 22 Loka 2015, 20:47
Kirjoittaja jusape
Ihan vahingossa lipsahti maalia ruiskuun, je sitten levisi tuon päälle, kun maaliruisku ilmassa omia aikojaan huiteli, kun itte kompastuin letkuihin ....... :roll: