Sivu 2/4
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 14 Elo 2015, 00:30
Kirjoittaja jusape
Pakko sitä on yhtä ja toista olla, jos jotain meinaa tekee..... Paja vaan sais nykyään olla ainakin tuplan tuosta n.70 neliöisestä......
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 14 Elo 2015, 00:44
Kirjoittaja audiq
Minulla taitaa olla joku 50 neliötä. Pieni "toimistohuone" sitten toisessa kerroksessa. Äkkiä se täyttyy, jos hitsauskonetta, rengaskonetta ja muuta laitetta on. Illalla aloin juuri tyhjentämään taas ylimääräisiä romuja pois. Koittanut järjestää niin, että varasto on varasto ja autotalli ei ole varasto.
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 14 Elo 2015, 22:01
Kirjoittaja jusape
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 15 Elo 2015, 20:12
Kirjoittaja jusape
Täs taas osia lutrattuna vetellä....
Alapään ylempi O-rengas 1-sylinteristä
Samainen nelosreiästä
Männät ym muuta vähän, ennen pesua
Pesun jälkeen
Kampura pestynä, ei kauheesti naarmuilla, mut koneistamokeikka kuitenkin. Hyväs lykys kiilloitus, pahimmassa tapauksessa ehkä .010 alikoko kautta linjan
Nenäkeppi pesun jälkeen
Samainen vähän sorvissa pyörittelyn ja öljytyllä 1200 hiomapaperilla tahkottuna....
Alemmat O-renkaat aika korppua, yks katkeskin kun irti kaivelin....
Kaikki kuvat tältpäivältä tosta siis vasemmalle
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 15 Elo 2015, 21:31
Kirjoittaja nuhvi63
Eli liikkuvat osat nauttineet pakkasneste-öljy emulsiosta, siitä tuo siivo koneessa
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 15 Elo 2015, 21:50
Kirjoittaja jusape
nuhvi63 kirjoitti:Eli liikkuvat osat nauttineet pakkasneste-öljy emulsiosta, siitä tuo siivo koneessa
Juuh, mitä ilmeisemmin, kun venakoppaakin paineputsilla sisältä pestessä valuva vesi oli vihertävää .... Pesualustana oli jokin valkoinen uretaanielementin pintapelti.....
Siis jopa mäntien takakuopasta, eli alapuolelta, tuli vihertävää vettä pestes.....
Muttei kuiteskaan niin paljoa ole sekoitellut puuroja ja vellejä, että öljyt olis harmaantuneet....
Mitään pienen pientä merkkiäkään ei ole sellaisesta vielä vastaan tullut, että kone olis joskus aiemmin auki ollut....
Kun missään ei ole mitään possuliimaa eikä mitään muutakaan havaittavissa ollut....
Täytyy kyllä myöntää, mulle ei ole kyllä näin "tahmaista" moottoria vielä ennen vastaan tullut......
Ehkä onneksi, tämä on ollut kevyellä käytöllä oleva värkki, muuten olis varmaan jo aikoja sitten leiponut kiinni ......
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 15 Elo 2015, 22:10
Kirjoittaja nuhvi63
Juu, ja vesitilan kuvia kattellessa näyttää siltä että nesteitäkin on etes joskus vaiheltu
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 15 Elo 2015, 22:35
Kirjoittaja jusape
nuhvi63 kirjoitti:Juu, ja vesitilan kuvia kattellessa näyttää siltä että nesteitäkin on etes joskus vaiheltu
Yleensä käytettyjä pakkasnesteitä aina jemmaan kanistereihin kierrätyskäyttöä varten vähemmän vaativiin tai tihuttaviin laitteisiin, mut täst tuli senverran harmahtavanvihreetä, että pistin ihan omaan kannuunsa.....
En kelpuuta tota lientä mihinkään uusiokäyttöön edes tuollaisiin vähän tihuttaviin koneisiin, että saa mennä ruiskun talviliemiksi, josko sinnekkään edes ehkä raaskii laittaa.....
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 16 Elo 2015, 14:07
Kirjoittaja jusape
Mielenkiintoinen havainto..... Tässä ykkösen mäntä, ja miten tuo ylin rengas on kiillottunut.... Liekkö putki soikea vaiko rengas itsessään soikia ???
Taitaa olla niin, että menee putketkin uusiksi, syöpymiä vähän pinnassa ja parissa erittäin epäilyttävän näköisiä, ikäänkuin pystysuuntaisia sentin pituisia, halkeaman tapaisia jälkiä juuri O-renkaiden kohdilla...
Juurikin näis putkissa, joissa ylempi o-rengas ei ole ihan lailleen paikoillaan ollut....
Alkuun aattelin tota kantta aukoes, et jos täst hommast olis kaikkineen kuluineen selvinny hyvinkin alle 500ekee kokonaiskustannuksilla, niin nyt vaikuttaa et jo pelkästään kaikki tarvittavat osat on jo luokkaa 7-800ekee .... Jos riittääkään ihan, öljyt, suodattimet, nesteet ym pientä ei ole vielä tuossa summas mukana.....
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 16 Elo 2015, 20:46
Kirjoittaja jusape
Ykkösen ylin rengas putken puoliväliin laitettuna.... Jotain mätää on jossain ..... Joko putki soikea, tai rengas... Kaikissa enemmänvähemmän samaa oiretta, pahin oli nelonen, toiseksi pahin ykkönen, 2-3 lievää oiretta, mutta erittäin selvää silti.....
Nelosen mäntä ja renkaat, varsinkin ylin rengas on varsin mielenkiintoisesti kiillottunut....
https://www.youtube.com/watch?v=AMeXBUJ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 17 Elo 2015, 22:40
Kirjoittaja jusape
Mutkakikkare päiväl silmälääkärireissulla kiikutettu hoitoon ilman ajanvarausta, tuomiota mittauksista kenties viel tälviikolla kuulee
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 28 Elo 2015, 21:35
Kirjoittaja jusape
Paljonkos leukus koneen kampuran päittäisvälys pitäisi olla, min/max ???????
Edit: ei kukaan ehtiny vastaamaan, niin jatketaan........
Tänään aksila palasi takaisin.
Eivät ko. koneistamossa olleetkaan saaneet hoidettua, kun kait takapään laippa olikin liian iso, ettei laitteeseen kiinni mahtunutkaan.
Eli olivat sitten käyttäneet jossain muualla, ja , ja , PASKAT ! ......
Hinta olikin sitten hommalle huomattavasti odotettua isompi, sillon kun nuffin akseleita samas paikas oli tahkottavana, 2 akselia oli halvempia kuin tää....
Vähän myöhemmin kiinnitin huomiota tuohon kiiltävään kohtaan, ja aloin pohtimaan, että ei vittu, ei kai....
Ja mittailemaan ensin tarkalla digimauserilla, sitten mittaustuloksen varmistamiseksi oli akseli laitettava lohkoon.....
Eli päittäisvälys alkoi todella pahasti epäilyttämään, ja heittokellolla mittaus lohkossa varmisti tönärimittauksen tuloksen 0.02mm tarkkuudella
Tässä kuvas nollasta on näyttö alaspäin, eli 0.60 mm tarkoittaa 0.4mm päittäistä
Oli tuota öljypumpun ratastakin näköjään kiillotettu, prkl....
Kuten akselin puoleltakin ihan selvästi
Ja akselin etupääs on hilppeet mutterista kiristetynä 38mm kiintolenkillä "vasaralla taottuun momenttiin" eli ei pitäis siellä rattaiden välissäkään olla löysää, 0.05mm rakotulkki ei mennyt nokkapään väleihin ettei tosiaan sieltä johdu....
Eli uus koneistamokeikka lienee tiedossa, tekevät sitten mitä tekevät, asian korjaamiseksi..... 0.39-0.40mm lienee hiukkan turhan paljon päittäistä uusilla laakereilla ???
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 28 Elo 2015, 22:06
Kirjoittaja Joonas Potkonen
0,2-0,38 mm
päittäisiä 2,31-2,36 mm paksuja.
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 28 Elo 2015, 22:13
Kirjoittaja jusape
Onko näin, jos on sitten ei ongelmaa kenties ? Mutta uusilla STD päittäisillä 0.40 mm välys, tähän kun ajattelee osien sopeutumisen käytössä, niin satku - kaks lisää.....
Eli aivan ylärajalla siis jo valmiiksi, vaikos ???
Ainakaan Marjakankaan, eikä IKH luettelosta löytynyt kuin STD mittaista päittäistä.
Ja alkuviikolla ohjeita antaessani sanoin ettei päittäispintoihin tarvi "ylikokoa" ajaa......
Tarmo meinas, että aika iso välys 0.40mm olisi, ja Verhoa en illalla saanut puhelimen päähän, joka olisi voinut kenties kertoa ohjearvon välykselle .....
Re: LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 28 Syys 2015, 19:58
Kirjoittaja jusape
Tääkin välillä hiukan edennyt, hitaasti vähän silloin ja tällöin, iltaisin hetkittäin....
Putket paikoillaan, ei ihan simppeli juttu ollut laitto, kun yks putki ei sopinut yhteenkään reikään edes ilman O-renkaita ( taattua SPAREX-laatua ) .....
Kampuran päittäisvälys, toistamiseen koneistamossa käytyään, on nyt n. 0.24-0.25mm kun ekareissun jälkeen oli 0.40mm ....