LEYLAND 270 -74
Lähetetty: 09 Elo 2015, 12:29
Tehdäänpä oma juttu sitten, kun tuntuu että tääkin homma paisuu....
Piti ensin siis vain kansi avata, ja venttiilit hoidella, kun niissä ollut oiretta jumimisesta, kerran täs kesällä jo nelosen tangot meni solmuun......
Täs kansi nostettu pois, ja tuollaista mustaa liejua oli paikoin kannen päällä 3-4mm kerros....
Sitten konetta kun piti tosta noin vaan pyöräyttää, ilmeni että tossa 38mm kiintolenkin pääs saa ihan kaksin käsin ottaa kii, ja kunnolla roikkua painolla siinä, että edes kone pyörii.... !!
Täs on kansi sitten jo pestynä painepesurilla
Senverran jostain ahdisti, että piti putket lukita, kun kolmosen putki meinas tulla ylös kun konetta voimalla vähän pyöräytin, eli jatkotutkimuksia tiedossa...
Nelosmukin KK-alapuolisko.... Tuollaista ihme tahmeeta tatinaa laakeripinnassa...
Kampuran kaula omituisen harmaa, ja vähän pilkullinen. Ei kylläkään juuri naarmuja ole, kuten ei laakerissakaan tuota keskellä olevaa kummempaa...
Tässä vielä 4sen liuskapari
Ja mäntä.... Liejumaista vihertävää tahmeeta.... Kiertokankikin on pinnaltaan kuin maalarinteipin liimapintaan tarraisi....
Täs sitten kaikki männät pois, tatinaa on ihan missä vaan pääsee olemaan....
Eli koko pata on nostettava pois, pestävä koko kone sisältä oikein kunnolla, öljypohjassa oli vesihelmiä muutama kymmenen kpl ainakin, eli taitaa jokin putken alapää vähän pissiä nestettä...
Sylinteriputketkin pinnaltaan vähän vihertävän sävyisiä...
Voipi olla että täst sentään vielä selviää tiivisteillä, pelkällä akselin kiilloituksella ja uusilla laakereilla....
Piti ensin siis vain kansi avata, ja venttiilit hoidella, kun niissä ollut oiretta jumimisesta, kerran täs kesällä jo nelosen tangot meni solmuun......
Täs kansi nostettu pois, ja tuollaista mustaa liejua oli paikoin kannen päällä 3-4mm kerros....
Sitten konetta kun piti tosta noin vaan pyöräyttää, ilmeni että tossa 38mm kiintolenkin pääs saa ihan kaksin käsin ottaa kii, ja kunnolla roikkua painolla siinä, että edes kone pyörii.... !!
Täs on kansi sitten jo pestynä painepesurilla
Senverran jostain ahdisti, että piti putket lukita, kun kolmosen putki meinas tulla ylös kun konetta voimalla vähän pyöräytin, eli jatkotutkimuksia tiedossa...
Nelosmukin KK-alapuolisko.... Tuollaista ihme tahmeeta tatinaa laakeripinnassa...
Kampuran kaula omituisen harmaa, ja vähän pilkullinen. Ei kylläkään juuri naarmuja ole, kuten ei laakerissakaan tuota keskellä olevaa kummempaa...
Tässä vielä 4sen liuskapari
Ja mäntä.... Liejumaista vihertävää tahmeeta.... Kiertokankikin on pinnaltaan kuin maalarinteipin liimapintaan tarraisi....
Täs sitten kaikki männät pois, tatinaa on ihan missä vaan pääsee olemaan....
Eli koko pata on nostettava pois, pestävä koko kone sisältä oikein kunnolla, öljypohjassa oli vesihelmiä muutama kymmenen kpl ainakin, eli taitaa jokin putken alapää vähän pissiä nestettä...
Sylinteriputketkin pinnaltaan vähän vihertävän sävyisiä...
Voipi olla että täst sentään vielä selviää tiivisteillä, pelkällä akselin kiilloituksella ja uusilla laakereilla....