Sivu 2/4

Re: Leyland 262 Synchro '79

Lähetetty: 21 Helmi 2015, 21:41
Kirjoittaja nuhvi63
Nuhvi RK, Voorti Raa, eli vanhan kymenläänin R-alkusia molemmat, Leukun kilpeä etes muista mutta ei R-alkunen.

Re: Leyland 262 Synchro '79

Lähetetty: 22 Helmi 2015, 01:39
Kirjoittaja jusape
Nuffis 57-HY, Hämeen lääniin rekatttu alkujaan , myöhempi rekkari 996 EP, vallus 996-BU , Taavetis 1-BR......

Re: Leyland 262 Synchro '79

Lähetetty: 23 Helmi 2015, 13:41
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Laitetaampa tästä ihan tommoset paremmat kuvat näkösälle.

Kone on monelta kohdin sen oloinen, että tarkennettu tuntilukema 1806 voi pitää hyvinkin paikkansa, esimerkiksi alkuperäiset Lucas -virtalaitteet molemmilla puolin konetta, orkkisputki ym.

Onhan siinä monen vuoden seisonnassa tullutta vikaa, ja juuri äsken oikeastaan pääsin sitä paremmin katselemaan. Liotusöljyhoitoa piti antaa ihan purkillinen kerralla, jumissa ovat niin kaasu, sammutus, lämpö kuin monet muutkin kohteet jarrut varsinkin.

Maski on saanut pahimmat osumat, osapuutteita on kabiinissa eniten jne.

mutta siitä se kevättä kohti menee.

"Kun vesi virtaa, hullut lähtee liikkeelle", näin sen täytyy olla... keväällä saa enempi aikaan pienemmässä ajassa.

Se kumpi tämä on, 1979 vai 1980 malli on kysymysmerkki. Osa valuista on tehty selkeästi 79 puolella, mutta kun kone on keskon toimesta ensirekisteröity 1980 loppuvuonna voisi tätä hyvinkin kutsua 80 vuoden malliksi (vaihdan sen tuohon otsikkoon, sanokaa oma mielipiteenne asiaan!). Ihan alkupään synchroja tämä ei ole esim. peilit ovat nuilla isoilla varsilla.

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 27 Helmi 2015, 14:33
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Kilpi oli tullut minä sitä hakemaan, mutta eipä kelvanneet ne paperit nyt katsastuskonttorin neitille jotka viimeksi oli vaadituilla muutoksilla käyvät... eliaja taas 150 km tämän asian takia ja jos viimeksi olisi kerrottu tarkemmin mitä vielä tarvitaan niin olisi ollut Viikko aikaa etsiä.

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 27 Helmi 2015, 19:07
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Vinolattiamallin kunnostuskelpoinen istuin harrastajalta saapui ja työvalotkin ovat todennäköisesti saapumassa.

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 01 Maalis 2015, 21:19
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Nyt sen verran tuli tutkittua, että kone pyörii ja jarrutkin vapautui kun avasi koteloiden pultit.

Kun tuota ohikulkiessa kiireissään katselee, niin aina vain se näyttää väliin paremmalta väliin aikamoiselta rojektilta...

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 02 Maalis 2015, 16:01
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Nyt vaikka kylille lähtis kurvailemaan kun on kilipi ja vakkuutukset voimassa. Eikä ollu kallis 40.90 € vuosi. Kantsii pitää vaikka onkin projektikuntonen.

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 08 Maalis 2015, 22:00
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Purettu on enempi vähempi, moottorista laskin öljytkin pois. Vettä oli pohjalla 50-80 ml, kun arvasin mittalasin ottaa ropun aukaisuun mukaan... tiedä sitten näytti puhtaalta vedeltä, eikä j-nesteeltä.

Tuossa muuten löytyi syy kopin lasien rikkonaisuuteen rikkinäisen valoumpion sisältä...

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 08 Maalis 2015, 22:04
Kirjoittaja jusape
Ampumatauluna ollut....... :evil:

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 18:28
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Mitäs se nyt suunnittelee??? :lol:

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 18:29
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Tämmönen X2. Jumin laakasu laite.

Lainaan toisillekkin, jos vastaavaa ongelmaa, ei tarvii erikseen hankkia.

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 18:31
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Sitä on koitettu konehtia tuota ennenkin, melkovarmasti huonoin tuloksin :-( Ei tuollainen irtotalla alla mahda vaikuttaa kuin vuotavasti.

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 18:34
Kirjoittaja nelosnuhvi
Nuffieldmaster kirjoitti:Mitäs se nyt suunnittelee??? :lol:
No tuolla luulis jo pahemmankin jumin laukeevan :wink:

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 20:58
Kirjoittaja nuhvi63
Aikoinaan Pelto-Datsunin jarrusatulat "laakastiin" samalla systeemillä, vanha Lincolnin prässi pasautti männät ulos ku tyhjää vaan :D

Re: Leyland 262 Synchro '80

Lähetetty: 12 Maalis 2015, 19:35
Kirjoittaja Joonas Potkonen
lasit ois kuulema noutovalmiit huomena, samalla käydä joensuussa liukulaakerit kytkinpoljinakselille. Vissihinkin toinen laakereista karahtanut joskus rikki (asentaessa?) ja kalvanut myös akselin. Mietin, tilaanko uudet hilppeet tuumamitoilla, mutta sitten arvelin parantavani vielä tätä asennusta, ja teetätin traktorikorjaamolla sorvissa 16 mm akselin (alkup. 15,8) johon tuli rasvausmahdollisuuskin ja vaihdan laakerit millimittaiseen 16X18X15 mm kokoon. Näinollen on tulevalla käytöllä "ikuinen". Tuo tappi jää sivupellin taakse, joten tarkkasilmäinen täytyy olla, että ko. muutoksen huomaa. Alkuperäistapinkin saa takaisin, koska mitään traktorin kiinteää komponenttia ei sorvattu, hiottu, vängätty tai muuten muokattu. Edes pedaalia ei tarvitse porata isompaan kokoon, uskon pienen mittaeron olevan toleranssissa ja kalvaa laakerista ylimääräiset pois kun se puristuu kasempaan jos puristuu, huomenna nähdään.

Jarruakselissa keskipolkimen mekanismi hakaa kiinni, en saanut sitä tänään vielä irti, tarkoitus vain ottaa auki ja voidella hyvin ja pistää takaisin kasaan. Niissä ei välyksiä muutoin tunnu.