Leyland 262 Synchro '80

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

21 Helmi 2015, 21:41

Nuhvi RK, Voorti Raa, eli vanhan kymenläänin R-alkusia molemmat, Leukun kilpeä etes muista mutta ei R-alkunen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Helmi 2015, 01:39

Nuffis 57-HY, Hämeen lääniin rekatttu alkujaan , myöhempi rekkari 996 EP, vallus 996-BU , Taavetis 1-BR......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Helmi 2015, 13:41

Laitetaampa tästä ihan tommoset paremmat kuvat näkösälle.

Kone on monelta kohdin sen oloinen, että tarkennettu tuntilukema 1806 voi pitää hyvinkin paikkansa, esimerkiksi alkuperäiset Lucas -virtalaitteet molemmilla puolin konetta, orkkisputki ym.

Onhan siinä monen vuoden seisonnassa tullutta vikaa, ja juuri äsken oikeastaan pääsin sitä paremmin katselemaan. Liotusöljyhoitoa piti antaa ihan purkillinen kerralla, jumissa ovat niin kaasu, sammutus, lämpö kuin monet muutkin kohteet jarrut varsinkin.

Maski on saanut pahimmat osumat, osapuutteita on kabiinissa eniten jne.

mutta siitä se kevättä kohti menee.

"Kun vesi virtaa, hullut lähtee liikkeelle", näin sen täytyy olla... keväällä saa enempi aikaan pienemmässä ajassa.

Se kumpi tämä on, 1979 vai 1980 malli on kysymysmerkki. Osa valuista on tehty selkeästi 79 puolella, mutta kun kone on keskon toimesta ensirekisteröity 1980 loppuvuonna voisi tätä hyvinkin kutsua 80 vuoden malliksi (vaihdan sen tuohon otsikkoon, sanokaa oma mielipiteenne asiaan!). Ihan alkupään synchroja tämä ei ole esim. peilit ovat nuilla isoilla varsilla.
Liitteet
20150223_130012.jpg
20150223_130023.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

27 Helmi 2015, 14:33

Kilpi oli tullut minä sitä hakemaan, mutta eipä kelvanneet ne paperit nyt katsastuskonttorin neitille jotka viimeksi oli vaadituilla muutoksilla käyvät... eliaja taas 150 km tämän asian takia ja jos viimeksi olisi kerrottu tarkemmin mitä vielä tarvitaan niin olisi ollut Viikko aikaa etsiä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

27 Helmi 2015, 19:07

Vinolattiamallin kunnostuskelpoinen istuin harrastajalta saapui ja työvalotkin ovat todennäköisesti saapumassa.
Liitteet
20150227_170809.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

01 Maalis 2015, 21:19

Nyt sen verran tuli tutkittua, että kone pyörii ja jarrutkin vapautui kun avasi koteloiden pultit.

Kun tuota ohikulkiessa kiireissään katselee, niin aina vain se näyttää väliin paremmalta väliin aikamoiselta rojektilta...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

02 Maalis 2015, 16:01

Nyt vaikka kylille lähtis kurvailemaan kun on kilipi ja vakkuutukset voimassa. Eikä ollu kallis 40.90 € vuosi. Kantsii pitää vaikka onkin projektikuntonen.
Liitteet
20150302_154127.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Maalis 2015, 22:00

Purettu on enempi vähempi, moottorista laskin öljytkin pois. Vettä oli pohjalla 50-80 ml, kun arvasin mittalasin ottaa ropun aukaisuun mukaan... tiedä sitten näytti puhtaalta vedeltä, eikä j-nesteeltä.

Tuossa muuten löytyi syy kopin lasien rikkonaisuuteen rikkinäisen valoumpion sisältä...
Liitteet
20150306_120426.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

08 Maalis 2015, 22:04

Ampumatauluna ollut....... :evil:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Maalis 2015, 18:28

Mitäs se nyt suunnittelee??? :lol:
Liitteet
20150311_154048.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Maalis 2015, 18:29

Tämmönen X2. Jumin laakasu laite.

Lainaan toisillekkin, jos vastaavaa ongelmaa, ei tarvii erikseen hankkia.
Liitteet
20150311_154436.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Maalis 2015, 18:31

Sitä on koitettu konehtia tuota ennenkin, melkovarmasti huonoin tuloksin :-( Ei tuollainen irtotalla alla mahda vaikuttaa kuin vuotavasti.
Liitteet
20150311_155416.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

11 Maalis 2015, 18:34

Nuffieldmaster kirjoitti:Mitäs se nyt suunnittelee??? :lol:
No tuolla luulis jo pahemmankin jumin laukeevan :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

11 Maalis 2015, 20:58

Aikoinaan Pelto-Datsunin jarrusatulat "laakastiin" samalla systeemillä, vanha Lincolnin prässi pasautti männät ulos ku tyhjää vaan :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

12 Maalis 2015, 19:35

lasit ois kuulema noutovalmiit huomena, samalla käydä joensuussa liukulaakerit kytkinpoljinakselille. Vissihinkin toinen laakereista karahtanut joskus rikki (asentaessa?) ja kalvanut myös akselin. Mietin, tilaanko uudet hilppeet tuumamitoilla, mutta sitten arvelin parantavani vielä tätä asennusta, ja teetätin traktorikorjaamolla sorvissa 16 mm akselin (alkup. 15,8) johon tuli rasvausmahdollisuuskin ja vaihdan laakerit millimittaiseen 16X18X15 mm kokoon. Näinollen on tulevalla käytöllä "ikuinen". Tuo tappi jää sivupellin taakse, joten tarkkasilmäinen täytyy olla, että ko. muutoksen huomaa. Alkuperäistapinkin saa takaisin, koska mitään traktorin kiinteää komponenttia ei sorvattu, hiottu, vängätty tai muuten muokattu. Edes pedaalia ei tarvitse porata isompaan kokoon, uskon pienen mittaeron olevan toleranssissa ja kalvaa laakerista ylimääräiset pois kun se puristuu kasempaan jos puristuu, huomenna nähdään.

Jarruakselissa keskipolkimen mekanismi hakaa kiinni, en saanut sitä tänään vielä irti, tarkoitus vain ottaa auki ja voidella hyvin ja pistää takaisin kasaan. Niissä ei välyksiä muutoin tunnu.
Liitteet
20150312_185447.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin