Sivu 1/3

LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 08 Joulu 2014, 18:11
Kirjoittaja jusape
Tuollainen tuli hoitoon.
Lähinnä pääasiassa nyt valoja ensin, ei toimi kuin etutyövalot ja takana parkit palaa heti kun päävirrat kytkee.
Vilkut ja tyyttä toimii, valonvaihtajakin kuulemma pitäis olla ehjä.
Sitten jos kerkee, niin jarrujen säätöjä pitäisi tutkia, vasemman lyö lukkoon polkimet yhdessä, oikeessa ei juuri paljoa tietoa ja voimanoton kytkentää pitäis kans hiukan tutkia.

Kuva

Tein oman aiheen tälle, koska on mahdollista että jarruremppa paisuu, joko nyt, tai jossain vaiheessa, ja toinenkin likimain vastaava ( ehkä 270, tai paljas 272 ?? ) pitäisi kans jossain vaiheessa jarruhoitoon tulla. Eli laittelen molempien jutut sitten tähän samaan jatkossa.

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 08 Joulu 2014, 18:37
Kirjoittaja British Steel
Juurikin tänään näpräsin oman resun jarruja. Letkut täynnä kumimujua ja jarrut jäivät laahaamaan. Opel Kadett E letkut käyvät kun teettää/muuttaa jarruputken tuumaisen naaraspään milliseen urokseen. Kokonaiskustannus kolmen kympin paikka sis. uudet jarruputket.

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 08 Joulu 2014, 18:38
Kirjoittaja kolmetonnine
Aika kivannäköinen vaikka onkin maalattu painoteline väärällä värillä.. :D

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 08 Joulu 2014, 18:47
Kirjoittaja British Steel
kolmetonnine kirjoitti:Aika kivannäköinen vaikka onkin maalattu painoteline väärällä värillä.. :D
Myyntiväri? 8)

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 08 Joulu 2014, 19:52
Kirjoittaja jusape
Pieni kuvakooste yleisilmeestä.....

Kone ilmeisesti ainakin kohtuu uudesta ollut täl kylällä, jotain paikkamaalauksia on tehty srayllä.
Viimeiseen 8-9vuoteen ei juuri ajettu ollenkaan, ennenkuin nyk. omistaja ostanut 2v sitten.
Ostohetkellä puuttunut vas ovi, kun värkki on kaadettu vas. kyljelleen, lokasuoja vähän rytyillä ja katonreunassa pientä jälkeä. Muuten aika siisiti yleisilmeeltään, kohtuu kuiva joka puolelta, vas nostovarsi on hitsattu. Kytkin laitettu ( remppa taatatty jollain pajalla ) nyk. omistajan toimesta .

Kuva

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 09 Joulu 2014, 07:04
Kirjoittaja British Steel
Ei voi kuin uneksia tuollaisesta kattoverhouksesta... toisaalta alkuperäinen kytkinpaneeli mulla on jäljellä. Mikä lie venttiilikoppien maalia syö, meillä maali on "suomuttunut", mutta vielä kiinni pellissä.

-BS-

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 09 Joulu 2014, 22:00
Kirjoittaja jusape
On se sitten noitten ropaajien sähkösotkujen setviminen mukavaa.... Ajovalot ja takatyöt jo löysin, piuhoja irti kattopaneelista, sulaneita ja kärynneitä johtoja ja osa johdoista, joita tarvittaisiin ei missään kiinni...

Etuparkit pitäis vielä löytää, ja kummastella miks takaparkin palaa aina päävirrat päällä..... Viiksestä, jossa alkujaan vilkut ollut, piuhoja katkottu ja loikilla sotkettu sitten taas johonkin muualle..... Kuva

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 09 Joulu 2014, 22:10
Kirjoittaja nuhvi63
Jussi. Sivuleikkurit käteen ja katkot piuhat lattialle.
Sitten aloitat alusta.

Näin olen tehnyt muutaman kerran kun ei saa mitään tolkkua abiko ja sokeripala ym virityksistä :evil:

Vaan hyvä tulee kun laittaa valoreleet ja sulakerasiat ym nykyajan keksinnöt :D

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 10 Joulu 2014, 19:55
Kirjoittaja Ruudinkeksijä
nuhvi63 kirjoitti:Jussi. Sivuleikkurit käteen ja katkot piuhat lattialle.
Sitten aloitat alusta.

Näin olen tehnyt muutaman kerran kun ei saa mitään tolkkua abiko ja sokeripala ym virityksistä :evil:

Vaan hyvä tulee kun laittaa valoreleet ja sulakerasiat ym nykyajan keksinnöt :D
Jeba. Noin toimin itekin nuffissa kun käry kävi jostain johdoista. Kerran laittelin yhtä 555 valmettia kun ei kans sähköt pelannee kunnolla. Oli siinä kans vuosien saatossa ollu monenlaisia sähkömiehiä laittanu johtoja ja liittimiä sinne sun tänne, ja ajattelin aluksi et kui tämmöset voi edes toimia? No kun aikani niitä ihmettelin ja tutkin, niin viaksi paljastuikin kosketushäiriö vilkkuviiksessä joka sotki kaikki sähköt valoista.

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 10 Joulu 2014, 20:01
Kirjoittaja kolmetonnine
Leukku ei taida olla turhilla sulakkeilla pilattu, mutta vanhemmissa valluissa 90 % valoviat johtuu siitä monitoimivivusta ja loput nykyaikaisista muovisista posliinisulakkeista..

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 10 Joulu 2014, 20:45
Kirjoittaja jusape
Ei palanu yhtään proppuja ( edes testisyöttöjohdon välissä ollut ) eikä rattoria.....
Sähköistä kolmessa illassa ( ja pari toppaa körssiä + n.25 sihiä ) otettu tutkimus-työvoitto.... Reeraukseen meni lopulta vajaa metri johtoa ja kymmenkunta apikoa + 1 sulakerasia.

Ei se kovin paha lopulta ollut, kun sen saatanan härön syyt kokonaisuudessaan hokasi...........

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 11 Joulu 2014, 22:58
Kirjoittaja nelosnuhvi
Jaa, jusapella tälläinenkin työnalla, laittelehan kuvia lisää sitä mukaa kun korjaus etenee (ja asiakas sallii). Kiva välillä kattella Leukku projektejakin :wink:

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 11 Joulu 2014, 23:16
Kirjoittaja jusape
Huomen pitäis alkaa jarruja tutkiin..... Joo, kaippa siittä joku kuvatuskin saattaa tulla....

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 12 Joulu 2014, 23:13
Kirjoittaja jusape
Tuosta 8 kuvaa jarrupolkimien herkemmäksi saamisesta. Siittä jarrujen entruu on aloitettava, että ne ensin polkimet palautuisi ilman kädellä avitusta...

Kuva

Re: LEYLAND 272 SYNCHRO

Lähetetty: 13 Joulu 2014, 22:07
Kirjoittaja jusape
Noniin. Tänään tuli jarrujen kanssa jatkettua.
Ensin tietty "tiedottomalta" puolelta, eli oikeelta varmistin ettei ilmaa ole.

No ei juurikaan. Eli säädöissä varmaankin sitten sanomista. Joten päätin ottaa pyörää pois niin mukavampi puuhata, kuin alla maaten.
Säätöruuviin ei oikeen luontevasti päässyt muuten kuin sylkän irroittamalla. Ja sylkän poissaolo tietty vaikeutti säätöä.....

5-7 kertaa arposin sitten säätöruuvista kohtaa, aina välillä sylkky takaisin paikoilleen. No, löytyi sieltä järkevä säädönkohta lopultas.
Mutta..... 2m pituisella kangella kun navasta pyörittelin siinä säädellessä, niin aina jarrupoljinta vähän ( 1,5-2cm ) painaessa tuntui että totaalisen jumiin menee, jollei "pakkia" ota ....

Olettamus, että levittimen jouset on väsähtäneet, ja ne nyt menee sitten uusiksi, molemmin puolin. Vasen puoli kun on kans kuulemma ON-OFF tyyppinen toiminnaltaan.....
Soitin omistajalle, ja värkki saa ensviikonkin seistä täällä, jotta nuo jarrut tulee sitten myös kuntoon, eikä tarvii eestaas ajella tuota 15km väliä tuossa....

Tuosta taas 10 kuvaa lisää

Kuva