LEYLAND 272 SYNCHRO
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuollainen tuli hoitoon.
Lähinnä pääasiassa nyt valoja ensin, ei toimi kuin etutyövalot ja takana parkit palaa heti kun päävirrat kytkee.
Vilkut ja tyyttä toimii, valonvaihtajakin kuulemma pitäis olla ehjä.
Sitten jos kerkee, niin jarrujen säätöjä pitäisi tutkia, vasemman lyö lukkoon polkimet yhdessä, oikeessa ei juuri paljoa tietoa ja voimanoton kytkentää pitäis kans hiukan tutkia.
Tein oman aiheen tälle, koska on mahdollista että jarruremppa paisuu, joko nyt, tai jossain vaiheessa, ja toinenkin likimain vastaava ( ehkä 270, tai paljas 272 ?? ) pitäisi kans jossain vaiheessa jarruhoitoon tulla. Eli laittelen molempien jutut sitten tähän samaan jatkossa.
Lähinnä pääasiassa nyt valoja ensin, ei toimi kuin etutyövalot ja takana parkit palaa heti kun päävirrat kytkee.
Vilkut ja tyyttä toimii, valonvaihtajakin kuulemma pitäis olla ehjä.
Sitten jos kerkee, niin jarrujen säätöjä pitäisi tutkia, vasemman lyö lukkoon polkimet yhdessä, oikeessa ei juuri paljoa tietoa ja voimanoton kytkentää pitäis kans hiukan tutkia.
Tein oman aiheen tälle, koska on mahdollista että jarruremppa paisuu, joko nyt, tai jossain vaiheessa, ja toinenkin likimain vastaava ( ehkä 270, tai paljas 272 ?? ) pitäisi kans jossain vaiheessa jarruhoitoon tulla. Eli laittelen molempien jutut sitten tähän samaan jatkossa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Juurikin tänään näpräsin oman resun jarruja. Letkut täynnä kumimujua ja jarrut jäivät laahaamaan. Opel Kadett E letkut käyvät kun teettää/muuttaa jarruputken tuumaisen naaraspään milliseen urokseen. Kokonaiskustannus kolmen kympin paikka sis. uudet jarruputket.
Viimeksi muokannut British Steel, 08 Joulu 2014, 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Aika kivannäköinen vaikka onkin maalattu painoteline väärällä värillä..
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Myyntiväri?kolmetonnine kirjoitti:Aika kivannäköinen vaikka onkin maalattu painoteline väärällä värillä..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pieni kuvakooste yleisilmeestä.....
Kone ilmeisesti ainakin kohtuu uudesta ollut täl kylällä, jotain paikkamaalauksia on tehty srayllä.
Viimeiseen 8-9vuoteen ei juuri ajettu ollenkaan, ennenkuin nyk. omistaja ostanut 2v sitten.
Ostohetkellä puuttunut vas ovi, kun värkki on kaadettu vas. kyljelleen, lokasuoja vähän rytyillä ja katonreunassa pientä jälkeä. Muuten aika siisiti yleisilmeeltään, kohtuu kuiva joka puolelta, vas nostovarsi on hitsattu. Kytkin laitettu ( remppa taatatty jollain pajalla ) nyk. omistajan toimesta .
Kone ilmeisesti ainakin kohtuu uudesta ollut täl kylällä, jotain paikkamaalauksia on tehty srayllä.
Viimeiseen 8-9vuoteen ei juuri ajettu ollenkaan, ennenkuin nyk. omistaja ostanut 2v sitten.
Ostohetkellä puuttunut vas ovi, kun värkki on kaadettu vas. kyljelleen, lokasuoja vähän rytyillä ja katonreunassa pientä jälkeä. Muuten aika siisiti yleisilmeeltään, kohtuu kuiva joka puolelta, vas nostovarsi on hitsattu. Kytkin laitettu ( remppa taatatty jollain pajalla ) nyk. omistajan toimesta .
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Ei voi kuin uneksia tuollaisesta kattoverhouksesta... toisaalta alkuperäinen kytkinpaneeli mulla on jäljellä. Mikä lie venttiilikoppien maalia syö, meillä maali on "suomuttunut", mutta vielä kiinni pellissä.
-BS-
-BS-
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
On se sitten noitten ropaajien sähkösotkujen setviminen mukavaa.... Ajovalot ja takatyöt jo löysin, piuhoja irti kattopaneelista, sulaneita ja kärynneitä johtoja ja osa johdoista, joita tarvittaisiin ei missään kiinni...
Etuparkit pitäis vielä löytää, ja kummastella miks takaparkin palaa aina päävirrat päällä..... Viiksestä, jossa alkujaan vilkut ollut, piuhoja katkottu ja loikilla sotkettu sitten taas johonkin muualle.....
Etuparkit pitäis vielä löytää, ja kummastella miks takaparkin palaa aina päävirrat päällä..... Viiksestä, jossa alkujaan vilkut ollut, piuhoja katkottu ja loikilla sotkettu sitten taas johonkin muualle.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jussi. Sivuleikkurit käteen ja katkot piuhat lattialle.
Sitten aloitat alusta.
Näin olen tehnyt muutaman kerran kun ei saa mitään tolkkua abiko ja sokeripala ym virityksistä
Vaan hyvä tulee kun laittaa valoreleet ja sulakerasiat ym nykyajan keksinnöt
Sitten aloitat alusta.
Näin olen tehnyt muutaman kerran kun ei saa mitään tolkkua abiko ja sokeripala ym virityksistä
Vaan hyvä tulee kun laittaa valoreleet ja sulakerasiat ym nykyajan keksinnöt
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Jeba. Noin toimin itekin nuffissa kun käry kävi jostain johdoista. Kerran laittelin yhtä 555 valmettia kun ei kans sähköt pelannee kunnolla. Oli siinä kans vuosien saatossa ollu monenlaisia sähkömiehiä laittanu johtoja ja liittimiä sinne sun tänne, ja ajattelin aluksi et kui tämmöset voi edes toimia? No kun aikani niitä ihmettelin ja tutkin, niin viaksi paljastuikin kosketushäiriö vilkkuviiksessä joka sotki kaikki sähköt valoista.nuhvi63 kirjoitti:Jussi. Sivuleikkurit käteen ja katkot piuhat lattialle.
Sitten aloitat alusta.
Näin olen tehnyt muutaman kerran kun ei saa mitään tolkkua abiko ja sokeripala ym virityksistä
Vaan hyvä tulee kun laittaa valoreleet ja sulakerasiat ym nykyajan keksinnöt
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Leukku ei taida olla turhilla sulakkeilla pilattu, mutta vanhemmissa valluissa 90 % valoviat johtuu siitä monitoimivivusta ja loput nykyaikaisista muovisista posliinisulakkeista..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei palanu yhtään proppuja ( edes testisyöttöjohdon välissä ollut ) eikä rattoria.....
Sähköistä kolmessa illassa ( ja pari toppaa körssiä + n.25 sihiä ) otettu tutkimus-työvoitto.... Reeraukseen meni lopulta vajaa metri johtoa ja kymmenkunta apikoa + 1 sulakerasia.
Ei se kovin paha lopulta ollut, kun sen saatanan härön syyt kokonaisuudessaan hokasi...........
Sähköistä kolmessa illassa ( ja pari toppaa körssiä + n.25 sihiä ) otettu tutkimus-työvoitto.... Reeraukseen meni lopulta vajaa metri johtoa ja kymmenkunta apikoa + 1 sulakerasia.
Ei se kovin paha lopulta ollut, kun sen saatanan härön syyt kokonaisuudessaan hokasi...........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jaa, jusapella tälläinenkin työnalla, laittelehan kuvia lisää sitä mukaa kun korjaus etenee (ja asiakas sallii). Kiva välillä kattella Leukku projektejakin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Huomen pitäis alkaa jarruja tutkiin..... Joo, kaippa siittä joku kuvatuskin saattaa tulla....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuosta 8 kuvaa jarrupolkimien herkemmäksi saamisesta. Siittä jarrujen entruu on aloitettava, että ne ensin polkimet palautuisi ilman kädellä avitusta...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Noniin. Tänään tuli jarrujen kanssa jatkettua.
Ensin tietty "tiedottomalta" puolelta, eli oikeelta varmistin ettei ilmaa ole.
No ei juurikaan. Eli säädöissä varmaankin sitten sanomista. Joten päätin ottaa pyörää pois niin mukavampi puuhata, kuin alla maaten.
Säätöruuviin ei oikeen luontevasti päässyt muuten kuin sylkän irroittamalla. Ja sylkän poissaolo tietty vaikeutti säätöä.....
5-7 kertaa arposin sitten säätöruuvista kohtaa, aina välillä sylkky takaisin paikoilleen. No, löytyi sieltä järkevä säädönkohta lopultas.
Mutta..... 2m pituisella kangella kun navasta pyörittelin siinä säädellessä, niin aina jarrupoljinta vähän ( 1,5-2cm ) painaessa tuntui että totaalisen jumiin menee, jollei "pakkia" ota ....
Olettamus, että levittimen jouset on väsähtäneet, ja ne nyt menee sitten uusiksi, molemmin puolin. Vasen puoli kun on kans kuulemma ON-OFF tyyppinen toiminnaltaan.....
Soitin omistajalle, ja värkki saa ensviikonkin seistä täällä, jotta nuo jarrut tulee sitten myös kuntoon, eikä tarvii eestaas ajella tuota 15km väliä tuossa....
Tuosta taas 10 kuvaa lisää
Ensin tietty "tiedottomalta" puolelta, eli oikeelta varmistin ettei ilmaa ole.
No ei juurikaan. Eli säädöissä varmaankin sitten sanomista. Joten päätin ottaa pyörää pois niin mukavampi puuhata, kuin alla maaten.
Säätöruuviin ei oikeen luontevasti päässyt muuten kuin sylkän irroittamalla. Ja sylkän poissaolo tietty vaikeutti säätöä.....
5-7 kertaa arposin sitten säätöruuvista kohtaa, aina välillä sylkky takaisin paikoilleen. No, löytyi sieltä järkevä säädönkohta lopultas.
Mutta..... 2m pituisella kangella kun navasta pyörittelin siinä säädellessä, niin aina jarrupoljinta vähän ( 1,5-2cm ) painaessa tuntui että totaalisen jumiin menee, jollei "pakkia" ota ....
Olettamus, että levittimen jouset on väsähtäneet, ja ne nyt menee sitten uusiksi, molemmin puolin. Vasen puoli kun on kans kuulemma ON-OFF tyyppinen toiminnaltaan.....
Soitin omistajalle, ja värkki saa ensviikonkin seistä täällä, jotta nuo jarrut tulee sitten myös kuntoon, eikä tarvii eestaas ajella tuota 15km väliä tuossa....
Tuosta taas 10 kuvaa lisää
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68