Kas kun sähköposti ei ole ilmoitellut uusista viesteistä tähän ketjuun, vaikka pitäisi...
Juu tuohon kolmetonnisen kommenttiin näpsäkästä koneesta: projekti aika lailla riistäytyi käsistä, ei tätä näin hiomalla pitänyt tehä... Noh, nokan peltejä ei nyt maalattu uudelleen sisältä, eikä tankkia ja ajovalojen runkoja. Muutenkin nokka otettiin vähän kevyemmin, koska koneen savutukselle tarttee tehä joskus jotakin. Ei siinä, mutta pajalla tarttis tehä jotain tuottavaakin...
Tilanne
projektissa on seuraava:
Vesiletkut ym. on kiinnii ja masiina on käyntikunnossa. Ensinäkemältä näytti, että kytkin meneekin uudelleen purkuun, mutta sentäs oli vain vivun vapaaliikkeestä irrottamattomuus. Nostolaite toimi hiukkasen kyseenalaisesti, koska varoventtiili ei huutanut entiseen malliin ja nostolaite nosti hiljalleen, vaikka vipu oli alhaalla. Tuohon nostamiseen selkisi ilmeisesti syyksi takaiskuventtiili painesuodattimessa (vai mikä se nyt oli?). Tosin jos vetovarret olisivat paikallaan, ongelmaa todennäköisesti olisi. Mutta mikä olisi voinut säätää varoventtiiliä? Tyhjäkäynnillä moottorin kierroksista kyllä tuntee selkeästi, milloin venttiilin pitäisi toimia. Toisaalta, sieltä olisi varmaan jotain jo rikki, jos varoventtiili ei toimisi...
Johtosarjat ovat hytissä "hollilla", ja yläpaneelissa tein kytkennät. Englantilaisethan ei kauheasti sulakkeita tuhlaile, onhan se sama Cortiinoissakin ja muissa.
Mietittiin vain, että jos taakse laittaisi orkkislamppujen kaveriksi katolle 18W ledit (2 vaiko suoraan 4 kpl?), eihän ne kyllä tyyliin sovi, mutta jos vaikka kärryä lastaa pimeellä, ei traktorin tarttisi käydäkään, koska ampeereita tulee se vähän rapiat yks/lamppu.
Nuo ei vielä sulakkeita tarttis mutta releohjaukseen menis varmaankin nämä:
Eteen oli suunnitteilla lisäpitkät hytin yläkulmiin (kunnon 55W h3:set) ja mahollisesti kytkeä parkit niihin. Niin ja rekisterivalohan tarttee varmaan laittaa kilvelle, onhan sinne tehtaan valmiit johdotuksetkin. Isää himottaisi laittaa H3:set ajovaloiksikin, mutta en oikein lämmennyt ajatukselle
. Umpiot ei nääs mahu täysin ajovalojen runkoon, jää Leukun silmät pullottamaan
. Sitten lisäpitkien viereen taikka parkkien&vilkkujen yhteyteen alemmas tulis työvalot.
Ja tärkeintähän on, että orkkis kyntövalot tulee nyt kiinni
. Taikka tuon omat oli vähän haperot, uusvanhathan nämä on, maalata piti.
Mutta tartteehan sitä nähä. Mitään muuta hilipettä tuskin tulee (taikka ehkä lohkolämmittimen yhteyteen sisätilanlämmitin...)
Niin juu, ja viimekirjotuksien jälkeenhän on myös menny kasaan tuo ohjauspulpetti. Toinen sivulasi kiinna ja tuuli- ja pikkuetulasit.
Tulee siitä nätti
Mutta nyt kun on hytin askelmakin paikallaan, miettii vain, että ei tällä mitään enää uskalla tehä...
Taikka ainakin kengille täytyy tehä joku säilytystasanne vaikka työkalupakin eteen... ja villasukat jalassa ajeltava
Kuvia lataan tuonne Onedriveen jahka kerkeän.