Projekti:3DL- 61
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Olen tilannut syöttöpumpun kalvon marjakankaalta ja nyt onkin ollut hyvää aikaa tehdä muuta traktorille..
Tilasin myös muuta tavaraa Marjakankaalta, mm : venakopan tiivisteen,ampperimittarin,takavalojen tiivisteet ja lasit toiseen takavaloon. Tilasin myös sen kalvon mutta tulee vasta tämän kuun puolivälissä varastoon...
Sen takia olenkin hitsannut ja maalannut takalokasuojan sekä laittanut takaisin paikalleen. Samalla tuli vedettyä uudet johdot lokasuojavaloille.
Ventiilikopan irroittaessani huomasin että ei ihmekään jos vuotaa öljyä, koska siellä ei ollut tiivistettä olenkaan ei edes tiivisteliimaa...nyt luulisi öljyjen pysyvän kopan oikealla puolella
Tänään laitoin maanantaina Järviseudun Traktorilta ostamani lämpömittarin kiinni ja tein sähköjä vielä vähän uusiksi.. niin ja kiinnitin toisen takarenkaan paikalleen.
Myös ilmanputsari tuli pestyä sisältä ja ulkoa ja täytettyä öljyllä.
Sinne jäi odottamaan kalvoa "isoveljen" viereen talliin...
Tilasin myös muuta tavaraa Marjakankaalta, mm : venakopan tiivisteen,ampperimittarin,takavalojen tiivisteet ja lasit toiseen takavaloon. Tilasin myös sen kalvon mutta tulee vasta tämän kuun puolivälissä varastoon...
Sen takia olenkin hitsannut ja maalannut takalokasuojan sekä laittanut takaisin paikalleen. Samalla tuli vedettyä uudet johdot lokasuojavaloille.
Ventiilikopan irroittaessani huomasin että ei ihmekään jos vuotaa öljyä, koska siellä ei ollut tiivistettä olenkaan ei edes tiivisteliimaa...nyt luulisi öljyjen pysyvän kopan oikealla puolella
Tänään laitoin maanantaina Järviseudun Traktorilta ostamani lämpömittarin kiinni ja tein sähköjä vielä vähän uusiksi.. niin ja kiinnitin toisen takarenkaan paikalleen.
Myös ilmanputsari tuli pestyä sisältä ja ulkoa ja täytettyä öljyllä.
Sinne jäi odottamaan kalvoa "isoveljen" viereen talliin...
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 49
- Liittynyt: 25 Touko 2007, 18:57
- Paikkakunta: Laihia
PetriH kirjoitti:Olen tilannut syöttöpumpun kalvon marjakankaalta ja nyt onkin ollut hyvää aikaa tehdä muuta traktorille..
.
Luulen että kumpikaan meikäläisen Nuffeleista ei ole myöskään neitsyitä.
Varsinkaan kolmonen joka ei niitä kierroksia oikeen halua ottaa.
Oliko tyyriitä nämä kalvot.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 223
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
- Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
- NLCF r.y jäsen Nro: 3
- Paikkakunta: Laihia
Tuli korjattua myös ilmanpuhdistajan pohja koska vuoti öljyä hiushalkemista jota pohjasta löytyi. isäntä paikkasi halkeamat hopealla juottamalla.
Päädyinkin tilaamaan kalvon Leypart:lta ja kalvo tulikin alle viikossa englannista. Marjakankaalla olikin vain kumiseen kalvoon kumiosia saatavilla. Tässähän on nahkakalvo joka maksoikin 100e toimitettuna..
mutta asiaan, ei sopunut suoraan kiinni vaan tappi piti viritellä paikalleen, tästä ei valitettavasti ole kuvaa.
Mutta ei vaikttanut mitään käyntiin..missä lie vika.
Traktori tuli kuntoon mitä nyt se tyhjäkäyntivaivaa,kuvia aura perässä (+muutama eteenpäin)
Päädyinkin tilaamaan kalvon Leypart:lta ja kalvo tulikin alle viikossa englannista. Marjakankaalla olikin vain kumiseen kalvoon kumiosia saatavilla. Tässähän on nahkakalvo joka maksoikin 100e toimitettuna..
mutta asiaan, ei sopunut suoraan kiinni vaan tappi piti viritellä paikalleen, tästä ei valitettavasti ole kuvaa.
Mutta ei vaikttanut mitään käyntiin..missä lie vika.
Traktori tuli kuntoon mitä nyt se tyhjäkäyntivaivaa,kuvia aura perässä (+muutama eteenpäin)
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Mahtaa olla vaikeata jopa lähes mahdotonta saada se tyhjäkäynti tasaseksi, itse en enää ole viitsinyt edes ajatella koko juttua saati säätää sitä kun ei se nyt menoa haittaaNuutu kirjoitti:Ootko kokkeillu säätää tyhjäkäyntiä siitä kalvohässäkän päässä olevasta venttiilistä?Mutta ei vaikttanut mitään käyntiin..missä lie vika.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
meijjän kolmonen kyllä hyrisee niin mukavan tasaisesti ettäautomies560 kirjoitti:Mahtaa olla vaikeata jopa lähes mahdotonta saada se tyhjäkäynti tasaseksi, itse en enää ole viitsinyt edes ajatella koko juttua saati säätää sitä kun ei se nyt menoa haittaaNuutu kirjoitti:Ootko kokkeillu säätää tyhjäkäyntiä siitä kalvohässäkän päässä olevasta venttiilistä?Mutta ei vaikttanut mitään käyntiin..missä lie vika.
Nuffi= King of the road
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Laitappa mese auki ja video mulleNuutu kirjoitti:niinpä... hitto kun en ossoo laittoo viteon pätkee nettiin nähtäväks
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tässäpä olisi masteri on näköjään pistäny alku ja lopputekstit
http://youtube.com/watch?v=tjurYPTN-bo
http://youtube.com/watch?v=tjurYPTN-bo
Nuffi= King of the road
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 15 Huhti 2007, 13:12
- Konekalustoani: Leyland 270K -73, MF25 -63, Ferguson TED -53 ......
- Paikkakunta: Pohjois-Satakunta
No juu kyllähän tuo tasaseen pörisiNuutu kirjoitti:Tässäpä olisi masteri on näköjään pistäny alku ja lopputekstit
http://youtube.com/watch?v=tjurYPTN-bo
Leyland 270 Kartano 1973