Projekti:3DL- 61

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

03 Helmi 2008, 17:26

jamppi kirjoitti:Tarkistas ne ilmaputket ja se ilmaputkien suodatin ettei ole aivan tukossa
Pitääkö siellä olla jokin suodatin?

minulla on tyhjä se pönttö siinä. Se on samanlainen kuin polttoaineensuodattimen säiliö.

Otin tänään ja tarkistin kaiken mahdollisen imusarjan puolelta, mm otin imusarjan irti ja putsasin hieman,tiivisteisiin tiivisteliimaa ja putsasin kaasuläpän ja laitoin kaikki takaisin kiinni, putsasin kaikki putket paineilmalla, otin ja tiivistin kalvon kotelonkin, ei vaikutusta.
Nuutu kirjoitti: Ootko kokkeillu säätää tyhjäkäyntiä siitä kalvohässäkän päässä olevasta venttiilistä?
Irroitin ja putsasin sen säätöruuvin siitä kalvokotelon päästä, aukipäin kääntäminen vaikuttaa sen verran että se kiihdyttää nopeammin kierroksia ylemmäs.

Olisiko haettava vikaa muualta. ärsyttävästi nykii kun aurasin tänään lumia...

Voisiko olla että pumpun ajoitus on pielessä tai vaikuttavatko venttiilinvälykset?
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

03 Helmi 2008, 17:50

Mulla on siinä pöntössä sama suodatin kuin polttoaineellekkin
Mukana kuin peräpukama!
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

03 Helmi 2008, 18:07

jamppi kirjoitti:Mulla on siinä pöntössä sama suodatin kuin polttoaineellekkin
alipainepönttöön ei sais laittaa suodatinta(tai tietty saa jos haluaa) toimii paremmin kun on tyhjä
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

03 Helmi 2008, 18:09

Hyvä juttu kun korjasit asian, mulla vain on aina siellä ollut suodin joten siitä tuo väitteeni
Mukana kuin peräpukama!
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

03 Helmi 2008, 18:14

alipainesäätimen säädössä (pumpun perästä) oltava ensteksi rauhallisella pyhämielellä (vaimo n. 50m päähän )Tarkista että pumpussa on öljyä, sitten ettei kalvokotelossa ole öljyä kone tyhjäkäynnille ja säätöruuvista haetaan sellainen kohta missä kone käy tasaisesti
Jos tämä ei onnistu ts. kohtaa ei löydy -kalvo venynyt tai sopimaton
Näillä opeilla joitain tehty
Jusi
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 17:09
Paikkakunta: Perniö

03 Helmi 2008, 19:17

Kaikki liitokset ja putket pitää olla tiiviitä. Kaasuläpän akseli ei saa olla väljä. Akselin toisessa päässä pitää olla kuppi joka sulkee akselin päään. Säätöventtiiliin voi laittaa muutama tippa öljyä.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

03 Helmi 2008, 20:31

Niin oudosti tuo minunkin kolmonen käyttäytyy kun joskus se käy tyhjäkäyntiä ihan tasasen kiltisti ja taas toisinaan se aatoilee todella rasittavasti.
Ja kaikkea edellämainittua on tullut kyllä kokeiltua :roll:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

27 Maalis 2008, 22:07

Täällä oli koko yön ja tämän päivän satanut lunta, joten päätin aurata nuffilla pihan.(Toinen kolmonen ja ferkku lumipeiton alla)

Aluksi meinasi hiukan ihmetyttää kun ei nuhvi sanonut yhtään mitään kun käänti avaimesta, akunkin olin juuri ladannut. Syyksi paljastui viallinen n 2kk:tta vanha ampperimittari. ei kulkenut virta läpi. Tämän kun sain ohitettua ja saatuani traktorin käyntiin odotti toinen yllätys, ei puhettakaan että hydrauliikka olisi nostanut takalanan irti maasta.. öljyt olivat vetiset ja jäätyneet pahasti...

No siinä hetken käytyään öljyt taas rupesivat kiertämään ja sain lopulta pihan aurattua, oli tullut n 30 cm lunta yön ja päivän aikana.(ja edelleen sataa lisää)

Ajoin tämän jälkeen nuhvin talliin ja kävin hakemassa Teboilin Monitra:t paikallisesta liikkeestä.

Tälläiset öljyt sieltä tuli ulos, olikin jo aika vaihtaa. Samalla irroitin imusihdin ja putsasin sen. Sitä putsatessa huomasin että se verkko-osa oli päässyt irtoamaan ja juotin sen takaisin kiinni. Jätin kankkujen proput yöksi tiputtelemaan. Samalla putsasin sihtikotelon suurimaksi osaksi vanhoista "kermoista".

Tämän jälkeen huomasin että polttoaineputki hikoilee muutamasta kohdasta. Tätä oli korjattu muoviputkella ja pääsi tihkumaan jostain välistä. Täytyy käydä teettämässä uusi putki kupari- tai vastaavasta putkesta.

Samalla kun otin hanan irti tuli tehtyä kiinnitysreiät uusiksi M8 pulteille vanhoihin reikiin.

Hana tulikin jo kiinnitettyä takaisin. Huomenna kun saan sen metalliputken hanalta siirtopumpulle ja uudet öljyt laatikkoon niin taas pelittää tämä nuhvi...
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

27 Maalis 2008, 22:35

Tuohon polttoanehanan ja pumpun nippaan käy 5 jic liitin
Vahvan letkun siihen saa teetettyä hydrauliletkusta
Omasta huomasin kun banjot purin irti että siinä kotelossa on päissä reunat ja
banjon sisään jää ainakin litra vettä jos ei reilusti kallista puolelta toiselle
Mukana kuin peräpukama!
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

28 Maalis 2008, 19:51

jamppi kirjoitti:Tuohon polttoanehanan ja pumpun nippaan käy 5 jic liitin
Vahvan letkun siihen saa teetettyä hydrauliletkusta
Omasta huomasin kun banjot purin irti että siinä kotelossa on päissä reunat ja
banjon sisään jää ainakin litra vettä jos ei reilusti kallista puolelta toiselle

Hyviä vinkkejä.

Hain tänään uuden letkun juurikin noilla liittimillä. Koko polttoaine letkuputkiasennus piti hyvin,eikä vuotanut

Samoin piti paikkansa se että kallistamalla tuli vielä vettä pois banjoista.. otin samalla siivapyörän pois koska siitä oli joku tiiviste/stefa mennyt koska vuoti akselilta pyörälle öljyä. lisäksi muutama hammas oli vahingoittunut ja palaset löytyivät loodan pohjalta.

Ampperimittarin toimimattomuus tuli selviteltyä, virtalukolta oli lyönyt maihin vaikka oli eristettä välissä, oli hinkannut puhki. Nyt käänsin mittaritaulun ympäri ja ongelma korjattu. Ainut että ampperimittari ei toimi enään...
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

29 Maalis 2008, 10:53

olihan noissa öljyissä sentään vielä ruskean sävyjä jäljellä vrt. minun entisiä öljyjä(maitoja)
http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g2_itemId=1768
oli unohtunu öljynvaihto muutamaksi vuodeksi :oops: EI NÄIN!!!
Nuffi= King of the road
Vastaa Viestiin