Nuffield Universal Four -61

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

14 Joulu 2014, 19:25

Lootaa huuhdeltu ja konetta lämmitelty. Uusia "vikoja" löytyi taas.. Kone starttaa kylmänäkin erinomaisesti, käy heti tyhjäkäyntiä mutta kun pedaalia painaa alkaa hillitön röpötys. Röpötys lakkaa kun kone lämpiää. Vähäsen 2 tahti öljyä kaasin tankkiin josko sillä auttais vähän, ei toi löpökään mitä tankissa on mitään ihan tuorettakaan ole. Seuraavaksi avaan suutinputket ja jopa suuttimet, tiedä niistäkään et mis kunnossa kärjet onpi.
"Black smoke don't mean it's broke"
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

04 Tammi 2015, 23:30

Tämä kones seissyt nyt pajassa jonkun tovin, suuttimet vaihdoin toisiin, syöttöpumppua putsailin löpölinjaa ymymym.... Kaikenlaista pientä säätämistä, mm. etuakselin vaihdoin kokonaan toiseen, kolmiotuella olevaan. Johan on klapit poissa 8)
"Black smoke don't mean it's broke"
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

31 Tammi 2015, 20:23

Projekti jatkuu taas, nuffe pajaan tänään lumihommien jälkeen. (Lähinnä pientä testailua hydrauliikan ja muutenkin koko kikottimen kanssa, todeten et tekniikka pelaa.) Nyt voin alkaa keskittymään kaikkeen hienosäätöön mm. sähköjen osalta. Täytyy todeta vaan et täs yksilössä täytyy koneen olla kunnossa kaikinpuolin, kylmänä lähtee kun sieltä kuuluisan palmun alta, ja hevosetkin tuntuu olevan tallella.

Kertokaas muuten jos tiedätte, onko nuhveis ollu alumperin erilaisia öljynpainemittareita, mulla kahdenlaisia, toisissa liittimessä on tiheää messinkilankaa sihtinä, niinkun kuorittua kuparijohtoa ja näiden säikeiten läpi öljy menee, toisissa taas paljas reikä? Tämähän tietenkin reagoi paineen muutoksiin nopeammin.. Vai onko tässä jotain hämärää???
"Black smoke don't mean it's broke"
Vastaa Viestiin