Kiitos jusape tarkasta pohdiskelusta!
Misukat on renkaat. Mallia en osaa sanoa. Minua kiehtoisi tuo leveys sillä, että meillä on suopeltoa, niin niistä voisi olla oikeastikin iloa. Ja onhan tuollaiset läskit härskin näköiset
Michelin ilmoittaa jollekin samalta näyttävälle ja samoilla kokomerkinnöillä olevalle renkaalle leveydeksi 532 mm.
Nuffield Universal Three 1961
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä ne sihen menee, hiukkan tulee pallomaisuutta juurikin edellä olevan laskelman perusteella, mut oletetun käytön perusteella sillä ei ole isoakaan merkitystä. Ja kun traktori on kevyt, niin kovin suuria paineitakaan ei tarvii kummissa olla, puolkiloa riittänee.
Ainoo sitten on se, että se ylileveä rengas, sillä kapealla vanteella tulee sisäreunastaan n. 4cm lähemmäs lokasuojaa myöskin.
Eli jos mittaat alkuperäisen renkaan KOKONAISLEVEYDEN , ei siis kulutuspinnan leveyttä, ja siittä ajattelee leveämmän renkaan leveyttä, niin se leveysero asettuu molemmille puolin alkuperäistä
Ainoo sitten on se, että se ylileveä rengas, sillä kapealla vanteella tulee sisäreunastaan n. 4cm lähemmäs lokasuojaa myöskin.
Eli jos mittaat alkuperäisen renkaan KOKONAISLEVEYDEN , ei siis kulutuspinnan leveyttä, ja siittä ajattelee leveämmän renkaan leveyttä, niin se leveysero asettuu molemmille puolin alkuperäistä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Täytyy mittailla, kun mökille viikonloppuna luultavasti menen. Mietinkin että paljonkos se 14,9 on milleissä leveä. Jos se on 380, niin eihän tuo paperilla levene ihan niin paljon kuin silmä sanoo.
Nuo tarjolla olevat kumithan on Rajun vanteilla, että olisi kai se yksi vaihtoehto tehdä niihin vannekehiin kiinnikkeet Nuffieldin keskiölle.
Nuo tarjolla olevat kumithan on Rajun vanteilla, että olisi kai se yksi vaihtoehto tehdä niihin vannekehiin kiinnikkeet Nuffieldin keskiölle.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuuma on 2,54cm.
Eli 14.9 on 37,25 cm.
Olikos nuo Rajun vanteet semmoset missä on irtonainen se ns välikehä?
Silloinhan niihin on helppo hitsata korvalliset käypäsiksi Nuhvin keskiöihin.
Eli 14.9 on 37,25 cm.
Olikos nuo Rajun vanteet semmoset missä on irtonainen se ns välikehä?
Silloinhan niihin on helppo hitsata korvalliset käypäsiksi Nuhvin keskiöihin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
https://image.nettix.fi/extra/partimg/0 ... e1a598.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Minusta ne oli tuollaiset. Valkoiset ja tuo kiristyspultti noin. Ihan samalta näyttää.
Minusta ne oli tuollaiset. Valkoiset ja tuo kiristyspultti noin. Ihan samalta näyttää.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Renkaiden valmistajan ilmoittamat mitat leveydestä voi poiketa suuntaan tai toiseen, useammankin sentin......
Ja mittahan on ilmoitettu rengas suositusten mukaiselle vanteelle asennettuna. Ja leveys on siis kokonaisleveys kyljestä-kylkeen eikä kulutuspinnan leveys ....
Ja mittahan on ilmoitettu rengas suositusten mukaiselle vanteelle asennettuna. Ja leveys on siis kokonaisleveys kyljestä-kylkeen eikä kulutuspinnan leveys ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä, mut jossain aiemmin taisit epäillä että olisi 420 kummit .....
Pallomuodostus vaan siis korostuu ....
Pallomuodostus vaan siis korostuu ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Eikun korvalliset niihin levikevanteisiin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu korvakkeet vaan levikkeisiin, tulee entistä vaan muheemman näkönen, kun vannekkin on renkaalle "sopivan" levyinen .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Kaveri kysyy rengasliikkeestä heidän hyvityshinnan. Katsotaan mitä se sitten on. Pyysin kysymään kumeille hinnan ja sitten vanteiden kanssa. Ei se taida kovin paha rasti olla hitsata vannekehiin kiinnikkeet Nuhvin keskiöille.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei se kovin hankala homma ole.
Toki kumit joutuu irti käyttämään hitsuun ajaksi tietty, mut tollasis levikevanteissahan se ei ole paha rasti tehdä, ku toi panta vaan auki ja kummi pois .....
Toki kumit joutuu irti käyttämään hitsuun ajaksi tietty, mut tollasis levikevanteissahan se ei ole paha rasti tehdä, ku toi panta vaan auki ja kummi pois .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sehän rengashan lähtee sinne välivanteen suuntaan kutakuinkin pois nostamalla, kun sen pannan ensin vaan irroittaa ja poistaa, ja vaatii sisuskummin tollanen vannetyyppi aina.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68