Nuffield Universal Three 1961
Valvoja: automies560
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
uudemmassa neloskoneessa polttoaineputsarin jalasta taisi olla tuki kannen pinnapulttiin mutta ei se välttämättä tarvi kuin tukevasti ruostetta välissä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Sama kuva uudelleen, kun sivu vaihtui. http://wgvintagetractors.co.uk/cart/images/DSCN7264.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvan oikeassa reunassa viimeisenä oleva pinnapultin reikä - Siinä asustaa se jumiva pinnapultti. Muut nitkuvat, mutta tämä ei. Takomalla kuitenkin nitkahtaa kolmannes millin. CRC:tä ja nitkuttelua siis jatkaen. Nitkuu sen verran, että olen kiristänyt kyseisen pinnapultin mutterilla kannen takaisin alas ja sitten taas nuijinut ylös.
Kuvan oikeassa reunassa viimeisenä oleva pinnapultin reikä - Siinä asustaa se jumiva pinnapultti. Muut nitkuvat, mutta tämä ei. Takomalla kuitenkin nitkahtaa kolmannes millin. CRC:tä ja nitkuttelua siis jatkaen. Nitkuu sen verran, että olen kiristänyt kyseisen pinnapultin mutterilla kannen takaisin alas ja sitten taas nuijinut ylös.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Joo. Ajattelin seuraavaksi siirtyä mittatilauskalikoihin. - Esimerkiksi painekyllästetyn puun pätkällä tuntuu saavan aika terävän iskun läpi. Täytyy huomenna tehdä sopivia nuijimiskalikoita tähän hommaan. CRC:tä kävin vielä illalla kertaalleen laittamassa pinnapultin juurelle.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Kansi irti. Loppuun asti sai nuijia ihan huolella, mutta koko matkan se liikahti kuitenkin aina aavistuksen. Kaksi mäntää pihalla ja toisessa yli ylimmäinen rengas poikki. Tavallaan ei siis turha keikka senkään puolesta. Toisesta männästä meni alin rengas poikki, kun nuijiessa kantta oli mäntä tipahtanut putkessa liian alas, jolloin alin rengas pääsi aukeamaan. Tietysti tämä sama homma tapahtui myös viimeisenä koneessa kiinni olevalle männälle. Eli siitäkin on varmaan huomenna rengas poikki.
Tässä pähkin, että raaskiiko ostaa 3 x männänrengassarjan. En ostaisi kuin yhteen, jos olisin itse poikkaissut poikkinaiset, mutta kun yksi oli valmiiksi poikki, niin voisi olla fiksu juttu uusia ne nyt samalla kaikki. Täytyy vielä asiaa pohtia.
Onko männät ja kiertokanget merkitty tehtaalla jo numeroin, vai onko löytyneet numeroinnit myöhemmin tehty? Joskus olen nähnyt, kun koneistamossa numeroivat osia. Oletan kuitenkin merkintöjen olevan alkuperäisiä. Yhdestä kiertokangestahan puuttuu numerointi. - Siitä taisin mainita jo aiemmin. Tämän kiertokangen puolikas oli myös väärinpäin paikoillaan. Muissa oli laakeriliuskojen kynnet samalla puolella, niin tässä yhdessä oli vastakkaisilla puolilla.
Tässä pähkin, että raaskiiko ostaa 3 x männänrengassarjan. En ostaisi kuin yhteen, jos olisin itse poikkaissut poikkinaiset, mutta kun yksi oli valmiiksi poikki, niin voisi olla fiksu juttu uusia ne nyt samalla kaikki. Täytyy vielä asiaa pohtia.
Onko männät ja kiertokanget merkitty tehtaalla jo numeroin, vai onko löytyneet numeroinnit myöhemmin tehty? Joskus olen nähnyt, kun koneistamossa numeroivat osia. Oletan kuitenkin merkintöjen olevan alkuperäisiä. Yhdestä kiertokangestahan puuttuu numerointi. - Siitä taisin mainita jo aiemmin. Tämän kiertokangen puolikas oli myös väärinpäin paikoillaan. Muissa oli laakeriliuskojen kynnet samalla puolella, niin tässä yhdessä oli vastakkaisilla puolilla.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kattos ennen renkaiden tilaamista kummanlaiset siinä ylimmät renkaat on ja mittaa
se ylin ura kun tuppaavat vanhoissa olemaan aika kuluneita.
Mulla on pahimmat urat ollu niin kuluneita että pätkiä on ollu kahta päällekkäin
se ylin ura kun tuppaavat vanhoissa olemaan aika kuluneita.
Mulla on pahimmat urat ollu niin kuluneita että pätkiä on ollu kahta päällekkäin
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Puristusrenkaan uran leveys 2,438 - 2,463 mm.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Ei tunnu löytyvän 2,38 mm leveällä painerenkaalla olevaa männänrengassarjaa. Pääsääntöisesti myytävät sarjat on 4 mm leveällä kartion muotoisella renkaalla. Voisikohan vanhaan mäntään koneistaa kartion uran?
Vai mistä kannattaisi vielä kysyä kapeampaa rengassarjaa?
Vai mistä kannattaisi vielä kysyä kapeampaa rengassarjaa?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mistähän kaukaa mahtanet hakea noita 2,38 mm:in suoralla painerenkaalla olevaa männänrengassarjaa
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 8&cPath=18" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 8&cPath=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Ajattelin että kullasta tehdyt männänrenkaat voivat olla turhan pehmeitä Nuhviini.
Joo-o, täytyy varmaan laittaa koneen osat vaseliiniin ja lotto vetämään.
Joo-o, täytyy varmaan laittaa koneen osat vaseliiniin ja lotto vetämään.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
http://www.tractorspareparts.co.uk/amk1 ... p-575.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Siitä kokeilemaan mitä tulee.....paljonko lie halvempi kotiovelle toimitettuna
Siitä kokeilemaan mitä tulee.....paljonko lie halvempi kotiovelle toimitettuna
Mukana kuin peräpukama!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Suoraseinäisen painerenkaan uralle löytyi mitat aiemmin. Löytyisikö kartion painerenkaan uralle myöskin mittoja? Käyn näyttämässä mäntiä huomenna sorvaamossa ja sitä varten olisi hyvä olla jotain mittoja.
Mietin siis tuota hieman levinnyttä uraa, että sorvaamalla kartiorenkaalle sopivan uran, niin olisi taas tiukka ura vanhassa männässä.
Mietin siis tuota hieman levinnyttä uraa, että sorvaamalla kartiorenkaalle sopivan uran, niin olisi taas tiukka ura vanhassa männässä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 8&cPath=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !