Nuffield Universal Three 1961
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jompi kumpi noista, tai sitten vielä noista pitenpi malli.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+%C ... odattimet/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+%C ... odattimet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Luulin sitä toista pönttöä myös suodattimeksi.
Hitto kun ei viimeksi tullut merkittyä ylös mikä se öljynsuodatin oikein oli. Onko Kari sinulla 61:ssä tuo MO-148?
Olen aika varma, että on sen vanhan öljynsuodattimen kuitti vielä tallessa, kun vaan tietäisi missä.
Hitto kun ei viimeksi tullut merkittyä ylös mikä se öljynsuodatin oikein oli. Onko Kari sinulla 61:ssä tuo MO-148?
Olen aika varma, että on sen vanhan öljynsuodattimen kuitti vielä tallessa, kun vaan tietäisi missä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minulla on 61:sessä tuo MO-148.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Kiitos! Muistelen että 3DL:ssä on Vokes jalka ja siten ei ole kuin se yksi vaihtoehto. Ei se vissiin noin yksioikoista todellisuudessa ole, mutta muistelen että minun koneessa on tuo Vokesin jalka ja silloin ei ole muita vaihtoehtoja. Täytyy tussilla kirjoittaa se suodatinkotelon kylkeen mikä patruuna sinne käy.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Suodattimet olivat oikeat. MO148 ja MP400. Kirjoitin ne nyt suodatinkotelon kylkeen.
Parkkeja ja vilkkuja olen rakennellut. Nyt on alkuperäisissä parkeissa vilkkutoiminto. Useampi rele vaadittiin, että sai vilkut toimimaan parkit päällä ja myös ilman parkkeja, mutta nyt toimii hienosti. Samalla laitoin päävirtakatkaisimen.
Huollon yhteydessä kaadoin tankkiin STP:n puhdistustökötin. Saa nähdä vaikuttaako mitään. Eihän tässä varsinaisesti vikaa ole ollutkaan, mutta Hydroon verrattuna tässä on vähän enemmän näkyvää savutusta tietyissä tilanteissa.
Nyt on myös alkuperäinen tunnus palautettu keulaan ja kone on liikennekäytössä. Kävinkin vähän pöristelemässä isolla tiellä. 35 tämä ehti olla rekisteristä poissa.
Parkkeja ja vilkkuja olen rakennellut. Nyt on alkuperäisissä parkeissa vilkkutoiminto. Useampi rele vaadittiin, että sai vilkut toimimaan parkit päällä ja myös ilman parkkeja, mutta nyt toimii hienosti. Samalla laitoin päävirtakatkaisimen.
Huollon yhteydessä kaadoin tankkiin STP:n puhdistustökötin. Saa nähdä vaikuttaako mitään. Eihän tässä varsinaisesti vikaa ole ollutkaan, mutta Hydroon verrattuna tässä on vähän enemmän näkyvää savutusta tietyissä tilanteissa.
Nyt on myös alkuperäinen tunnus palautettu keulaan ja kone on liikennekäytössä. Kävinkin vähän pöristelemässä isolla tiellä. 35 tämä ehti olla rekisteristä poissa.