Nuffield Universal Three 1961

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

19 Touko 2018, 09:10

mämitääntiedä kirjoitti:En kyllä ohjeistaisi traktoreita samalla säännöllä kuin autoja.
Pressukoppimiehet voisi ilmottautua kellä löytyy/on suuntavilkut "hytistä"?
Minulla oli jo vuonna 1973, 61:sessä kolmossessa ressukoppi / vilkut, nyt on kyseisessä nuhvissa leukun koppi / vilkut. Nyt olis ajatuksena laitaa myös tuohon 10/42:seen vilkut, helpo asentaa noihin putkimallin parkkeihin, pisaralampuihin vähän haastelisempi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

13 Kesä 2018, 10:50

Minkälaiset suodattimet tässä nyt taas olikaan?
Oliko se niin, että -61:ssä 3DL:ssä öljynsuodatin on MO-148 ja polttoainesuodattimet on 2 x MP400?
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

13 Kesä 2018, 15:17

Ne suodattimet voi tuossakin olla mitkä vaan. Polttoainesuotimia on vain yksi.
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

13 Kesä 2018, 16:01

Jompi kumpi noista, tai sitten vielä noista pitenpi malli.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+%C ... odattimet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

13 Kesä 2018, 16:51

Luulin sitä toista pönttöä myös suodattimeksi.
Hitto kun ei viimeksi tullut merkittyä ylös mikä se öljynsuodatin oikein oli. Onko Kari sinulla 61:ssä tuo MO-148?
Olen aika varma, että on sen vanhan öljynsuodattimen kuitti vielä tallessa, kun vaan tietäisi missä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

13 Kesä 2018, 18:43

Minulla on 61:sessä tuo MO-148.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

13 Kesä 2018, 22:03

Kiitos! Muistelen että 3DL:ssä on Vokes jalka ja siten ei ole kuin se yksi vaihtoehto. Ei se vissiin noin yksioikoista todellisuudessa ole, mutta muistelen että minun koneessa on tuo Vokesin jalka ja silloin ei ole muita vaihtoehtoja. Täytyy tussilla kirjoittaa se suodatinkotelon kylkeen mikä patruuna sinne käy.
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

13 Kesä 2018, 22:15

Eikös tuossa suodatinkotelossa ole se MP400 panos?



Kuva
audiq
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
Paikkakunta: Tuusula

30 Kesä 2018, 11:37

Suodattimet olivat oikeat. MO148 ja MP400. Kirjoitin ne nyt suodatinkotelon kylkeen.

Parkkeja ja vilkkuja olen rakennellut. Nyt on alkuperäisissä parkeissa vilkkutoiminto. Useampi rele vaadittiin, että sai vilkut toimimaan parkit päällä ja myös ilman parkkeja, mutta nyt toimii hienosti. Samalla laitoin päävirtakatkaisimen.

Huollon yhteydessä kaadoin tankkiin STP:n puhdistustökötin. Saa nähdä vaikuttaako mitään. Eihän tässä varsinaisesti vikaa ole ollutkaan, mutta Hydroon verrattuna tässä on vähän enemmän näkyvää savutusta tietyissä tilanteissa.

Nyt on myös alkuperäinen tunnus palautettu keulaan ja kone on liikennekäytössä. Kävinkin vähän pöristelemässä isolla tiellä. 35 tämä ehti olla rekisteristä poissa.
Vastaa Viestiin