Niin en tiedä miten pyörityshommissa kävisi, pysyneekö kierrokset jms kohdallaan? Pitäs koittaa.
Mut ku päivällä koitin ulosottoa pyörittää niin aika hirveelle kyllä näytti yks asia... Kun tästä on tuo ulosoton tumppi (muunmuuassa) katki joskus saatu, niin ei vissiin ole ihan kohdalleen hitsaus sattunut Aika tavalla tumppi vispaa Uskaltaneeko tuohon mitään kiinni laittaa, vai ravistaneeko kappaleiksi
Nuffield Universal Four
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Empä ole muuten ikinä ottanut sitä tsi-suojaa pois, ja katsonut millainen se akselin pää on...
Muuten tutkin palaksin klapusirkkelistä yli jäänyttä voan suojaa, saisi aika helpolla sommiteltua sen pellin siitä mikä on 99% karissut matkan varrelle nuhveista.
Muuten tutkin palaksin klapusirkkelistä yli jäänyttä voan suojaa, saisi aika helpolla sommiteltua sen pellin siitä mikä on 99% karissut matkan varrelle nuhveista.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Helppo ottaa irti, osta Moc-tumppi ja vie sorvarille hitsattavaksi jos ei ehjää löydy kohtuudella.
Eihän siinä kyllä isoa vahinkoa tule jos kokeilee että kestääkö noinkin
Eihän siinä kyllä isoa vahinkoa tule jos kokeilee että kestääkö noinkin
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kai se jotain on kestäny kun se vielä siinä törröttää Ei vais, pitää tosiaan kokeilla ensin mitä käytännössä tuo heitto tarkoittaa. Klapikoneen eteenhän nää veteraanit parhaiten joutas keväällä.
Ja minäkun kytkinakselia viimesen päälle heittokellolla yritin tutkia, niin tämä tumppi taas vispaa siihen malliin että sen näkemiseen ei paljoa mittalaitteita tarvita Varmaan joskus aikoinaan akseli paikoillaan hitsattu kiireessä takaisin kasaan? Joo onhan kierrosmäärät ihan eri näiden välillä mut kuitenkin.
Ja minäkun kytkinakselia viimesen päälle heittokellolla yritin tutkia, niin tämä tumppi taas vispaa siihen malliin että sen näkemiseen ei paljoa mittalaitteita tarvita Varmaan joskus aikoinaan akseli paikoillaan hitsattu kiireessä takaisin kasaan? Joo onhan kierrosmäärät ihan eri näiden välillä mut kuitenkin.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Milli tai kaks heittoa ei oo mitta eikä mikään, paitsi ehkä rahassa.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Juu, katotaan. Mut nyt ei enää kerkeä kun tuo tapahtuma painaa päälle. Pääasia että sai ajo ja jokseenkin työkuntoonkin tuonne tapahtumaanjamppi kirjoitti:Se on helppo korjata, ota irti vaan
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Nuffi on palvellu kunniakkaasti pihatehtävissä, pääasiassa tavaran kuljetusta ja kärryn vetoa
Sitten viimepäivityksen on keulalaatikko saanut pohjan ja maalin, rappuaskelma rakentunut, valot syttyneet ja hydrauliikan vuodot korjattu. Vielä olisi jarrujen laitto, syyläri vähän tiputtaa, peräöljyjen vaihto, sekä muutamien stefojen vaihto.
Kytkinakselin kestävyyskin on nyt ponnistettu tuolla umpihangessa, säälimättä jenkaa annettu ja rytkytetty, ei ole vielä katkennut. Joten tällä nyt uskaltanee nyt vähän raskaampaakin tehdä. Aikamoinen piristysruiske tuo b-kone 80hevosvoimallaan on, vaikka se ei nyt tässä tarkoitus ollut, mutta kyllä liikahtaa kivasti.
Sitten viimepäivityksen on keulalaatikko saanut pohjan ja maalin, rappuaskelma rakentunut, valot syttyneet ja hydrauliikan vuodot korjattu. Vielä olisi jarrujen laitto, syyläri vähän tiputtaa, peräöljyjen vaihto, sekä muutamien stefojen vaihto.
Kytkinakselin kestävyyskin on nyt ponnistettu tuolla umpihangessa, säälimättä jenkaa annettu ja rytkytetty, ei ole vielä katkennut. Joten tällä nyt uskaltanee nyt vähän raskaampaakin tehdä. Aikamoinen piristysruiske tuo b-kone 80hevosvoimallaan on, vaikka se ei nyt tässä tarkoitus ollut, mutta kyllä liikahtaa kivasti.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Pitäsköhän tätäkin päivitellä, tojonuffi on palvellut todella luotettavasti koko kesän+syksyn, kesän veteli lanaa ja nyt kärryjä ja muita siirrelty. On kyllä ilo ajaa kun voimaa piisaa myllyssä melkoisesti! Parhaillaan on korjaamossa viimeisellä niiden peräöljyjen ja siivan+ulosoton stefojen vaihdossa. Stefat löytyi tilaamalla paikallisesta hydrauliliikkeestä. Samalla tässä asentuu syksyllä löydetty kärkiaura nuffin keulalle
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!