Sivu 27/29

Re: Nuffield 4/65 '67 Mission complete!

Lähetetty: 31 Tammi 2015, 17:20
Kirjoittaja nuhvi63
Kuvia tahottas kuitenkin nähdä matkan varrelta :wink: :wink:

Re: Nuffield 4/65 '67 Mission complete!

Lähetetty: 31 Tammi 2015, 17:34
Kirjoittaja nelosnuhvi
nuhvi63 kirjoitti:Kuvia tahottas kuitenkin nähdä matkan varrelta :wink: :wink:
Juu :P

Re: Nuffield 4/65 '67 Mission complete!

Lähetetty: 31 Tammi 2015, 19:00
Kirjoittaja lisenssi
Onko tämä samalla jokin opinnäytetyö? Silloin ymmärtää, jos halutaan stilisoida dokumentteja.

Re: Nuffield 4/65 '67 Mission complete!

Lähetetty: 31 Tammi 2015, 23:16
Kirjoittaja jusape
Koulupojan juttuja juu, opinnäytehommia.... Mutta silti otsikon pääaiheen voisi pitää samana, ja loppulisäystä vaan muoksia.....
Itte en ile kertaakaan muoksinut 460 tarinan otsikkoa mitenkään, vaikka rojekti on pompannut haudasta taivaisiin.....

Re: Nuffield 4/65 '67 Mission complete!

Lähetetty: 02 Helmi 2015, 19:11
Kirjoittaja Osmo_
Olen lisäillyt kuvia suurimmaksi osaksi NLCF:n Facebook -sivulle, sillä sinne on helpompi ladata puhelimesta kuvia kun toi Photobucketti on vähän semmoinen... Anyways, tässä näitä fotoja. Paan nää linkin taka koska sivu ei aukeaisi lainkaan :mrgreen:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... d6b1690fc3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 1d018480dd" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7965_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=555446C3" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Nuffield 4/65 '67 Mission complete!

Lähetetty: 02 Helmi 2015, 19:20
Kirjoittaja Osmo_
Ja seuraava kuvapläjäys
http://aijaa.com/TLjWgb" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/7n6kXD" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/SalfYe" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/Mfpnik" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/M4bNOk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/y1OYqR" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/oblrcQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/iUcNnd" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/96UNXE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/LBHguF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/fGoUa3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/DDHkLF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/pbYsx1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/MrM90j" onclick="window.open(this.href);return false; <- Glaserin yläpään tiivistesatsissa oli väärännäköinen tiivari. Ylin on 4/65:n, keskimmäinen 460:n ja alin on vanha. Huomatkaa ero!
http://aijaa.com/luUAUV" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/yjmBwe" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Nuffield 4/65 '67 Mission complete!

Lähetetty: 02 Helmi 2015, 19:35
Kirjoittaja Osmo_
Eikä kahta ilman kolmatta...
http://aijaa.com/gS80SV" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/C4w7Ca" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/G8EDf5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/dZ7wle" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/yWaj6G" onclick="window.open(this.href);return false;

PS: Vaihdoin nyt topikin otsikon yleisön haluamalle tasolle ;)

Re: Nuffield 4/65 '67

Lähetetty: 02 Helmi 2015, 20:44
Kirjoittaja Osmo_
Mikäs virka tolla keinuvivustossa olevalla paineventtiilillä on? Jousi tuntuu löysältä ja kun sormella tukkii niin paine nousee 0,2 kiloa. 3. ja 4. venttiilijouset ovat kauhean kuivan oloiset joten tekeekö sen poistaminen tai tukkiminen jotain hallaa koneelle?

Re: Nuffield 4/65 '67

Lähetetty: 16 Syys 2017, 17:16
Kirjoittaja Osmo_
Kappas. Tätä topikkia on päivitelty viimeksi kun projekti oli loppusuoralla :lol: Nyt Nuhvi on saanut pientä päivitystä. Vuosi takaperin ostin Leyland 384:n pätkän, eli eturunko ja laatikko. Leukku oli kartanomalli ja ostin nimenomaan laatikon takia. Nyt laatikko on maalattu ja menee huomenna paikalleen. Vaihdoin Nuhvin vanhaan yksöiskytkinlootaan Leylandin kontin ja vaihteiston kannen ja vein varastoon. Kansi oli Leukussa sohlompi ja Nuhvissa tunnustelijan osalta parempikuntoinen ja varmasti toimiva kontti. Nyt tarvittaisiin kiristysarvoja. Kontin sekä vaihteiston runkoon kiinnittäville pulteille. Korjausmanuaalista en löytänyt momentteja, joten apua kaivataan :)

Re: Nuffield 4/65 '67

Lähetetty: 16 Syys 2017, 18:39
Kirjoittaja kari t
Kyseiste pulttie kiristysmomentteja ei taida löytyä mistään korjausohjekirjasta.
Minä olen kiristänyt ko. pultit näppituntumalta. Tuumaisessa hylsysysatsissa missä on T-vääntimen lisäksi säädettävä jatkovarsi, pisimmällä mahdolisella, niin tiukalle kuin jaksan vääntää.

Esim. Leylandin korjausohjekirjasta löytyy muutamia, sanoisinko vastaavia kiristysmomentteja, mm. etuakselin keinutapin mutterit, jatkopalkin ruuvit ja keinutapin korvakeen pultit, 340 nm, 34,6 kpm.

Re: Nuffield 4/65 '67

Lähetetty: 16 Syys 2017, 20:20
Kirjoittaja Leukkumies
Öö, siis repunpultit 3 ylintä 18 kgm ja loput 5,8 kgm.
Loota runkoon 13,3 kgm kuin myös kytkinkopan kannen pultit lootaan 13,3 kgm.
Kytkinkopan kansi runkoon 5,8kgm. Jos oikein ymmärsin että näitä tarkoitit?

Re: Nuffield 4/65 '67

Lähetetty: 16 Syys 2017, 23:27
Kirjoittaja Osmo_
Leukkumies kirjoitti:Öö, siis repunpultit 3 ylintä 18 kgm ja loput 5,8 kgm.
Loota runkoon 13,3 kgm kuin myös kytkinkopan kannen pultit lootaan 13,3 kgm.
Kytkinkopan kansi runkoon 5,8kgm. Jos oikein ymmärsin että näitä tarkoitit?
Juuri näitä! Kiitos :) Muistelin, että jossain jäsenlehdessä oli huoltotiedote, mutta osa katosi muuton yhteydessä :(
Kari, viimeksi kiristin näppituntumalla, mutta nyt asenne remonttihommissa on muuttunut ja vedän tälläiset pultit aina ohjeiden mukaiseen momenttiin :wink:
Sitten, jahka saan Jussilta loput osat, niin alkaa kytkimen kokoaminen. Laatikon päässä on seegerillä kiinni oleva laippa ja sen sisällä booriakseli. Eikö vaan, että booriakseliin tulee toi sama booriholkki ja pätkäakseli, kuin yksöiskytkimessä? Putkiakselin päähän tulee taas ne puolikuut, jotka kiinnittyvät laatikon laippaan ja näiden päälle tulee pirunnyrkin kotelo? Ja koteloa ei ainakaan äkkiäkatsoen ankkuroida runkoon, vaan se pyörii akselin mukana?
Kolmas, avaan ton käytettynä hankitun asetelman. Missä vaiheessa tarvitaan ne koukut? Ainakin tossa on käpälät jollaintapaa surrattu ulkokehältä rautalangalla :D

Re: Nuffield 4/65 '67

Lähetetty: 17 Syys 2017, 10:09
Kirjoittaja kari t
Minä vastasinkin vain kohtaan, "vaihteiston runkoon kiinnittäville pulteille", koska nuo peräkontin kiristysarvot löytyy mm. jäsentenkirjastostakin.
Omista korjausohjekirjoista en löytänyt nytkään, tänään tuota vaihdelaatikon runkoon kiinitävien pulttie kiristysmomentteja, katselin kolmesta eri kirjasta. Leukkumiehellä on sitten paremmat korjausohjekirjat, hyvä näin
.
Toki minäkin kiristän kaikki mutterit / pultit korjausohjekirjoissa annetuihin momentteihin, mikäli ko. momentit löytyy. Joskus käytän milli vastaan kilo momenttia, tämä opetetiin jo kansakoulussakin metallityön tunneilla :wink:

Re: Nuffield 4/65 '67

Lähetetty: 17 Syys 2017, 21:36
Kirjoittaja Leukkumies
Ei mulla täällä mitään "parempia korjausohjekirjoja" ole, samat jonkun suomentamat konekirjoitusliuskat vaan kun muillakin :wink: :lol:
Sieltä jäsenten kirjastostahan ne löytyy kaikki nuo momentit, huoltotiedotuksista. Leylandin suomenkielisestä korjaamokirjasta löytyy myös kohdasta Moottori 262/462 - 462/472 "Moottorin ja rungon kiinnityspultit 13,3 kg", käsittääkseni tuolla tarkoitetaan rungon lootaan kiinnittäviä pulttejakin.

Riukuakselin etupää voi hyvinkin olla sama kummassakin. Puolikuissa sitten numerot moottoriin päin ja lukkoliimaa koplingin pultteihin lukituslevyjen lisäksi. Se irrotusholkin kannattimen tukikotelohan (pirunnyrkin kotelo) on pultattu ulosoton rataskopan kanteen.
Koukuthan tarvii asetelman irrotus/asennusvaiheessa. Liekö rautalangalla jotenkin korvattu koukut sinun asetelmassasi että saatu nostettua pois?

Re: Nuffield 4/65 '67

Lähetetty: 17 Syys 2017, 22:14
Kirjoittaja Osmo_
Uusi laatikko paikallaan 8)
Kuva
Huomenna peräkontti kiinni ja pikkuosia kokoomaan. En tiedä mitä imbesiliteettiä Leylandin ex-omistajalla oli, mutta vetokoukun pultit oli kauniisti rälläkällä katkaistu. Mutteri pultinnatsan päähän niin kovalla sähköllä kun Kempomatista lähti ja putkitonkeilla irti. Hytin pultit oli myös katkaistu ja ne onneksi irtosivat tuurnalla. Samaten toinen älyttömyys oli että toisen puolen jarrusta puuttui toinen levy. Eli paisutin tuli kilpeä vasten :shock:
Laitan tähän Nuhvin joustavat jarrutangot, joten jarrupaisuttimen välityslevyt piti irrottaa. Ovat muuten tolkuttoman tiukassa. Vanhasta tapit lähtivät lämmittämällä, mutta uudesta, maalatusta laatikosta en alkanut polttamaan maaleja irti. Joten poraamalla.