Sivu 25/29

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 29 Kesä 2014, 22:07
Kirjoittaja jusape
Vaikeeta on, ota suosiolla ylös vaan. Koska kytkipuoli pitää kaikki purkaa, ja tais pari taaimmaista RK-pukin pulttia olla niin että.... Ei taida onnistuu irrottamatta.....

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 29 Kesä 2014, 23:32
Kirjoittaja Osmo_
Ja näin taidankin tehdä. Kaikki on sopivasti purettuna edestä niin mikä jottei. Samalla tulee tsekattua jakopää ja kumityynyt.
Kone vissiin on kiinni vauhtipyöräkotelosta ja jakopäästä? Eli neljästä pisteestä vain? Mitkä ovat tässä vaiheessa sopivat nostokohdat lohkolle kun yläkerta on irrotettu? Uskaltaako kulmimmaisista pinnapulteista?

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 29 Kesä 2014, 23:37
Kirjoittaja jusape
Pinnoista oman 460pin konetta nostin. Ketjun, tms. nostinapuvälineen väliin holkkia niin että kiristyy kantta vasten koko paletti, ettei pulti taivu ( tosin uusiakin pultteja saatavilla on ) ....

Helpompi ja luonnikkaampihan konetta on "pöydällä" ruuvailla kuin paikoillaan.....

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 02 Heinä 2014, 11:47
Kirjoittaja Osmo_
Skottilainen viskipannu on pöydällä. Irrotuksessa huomasin epäkohdan. Missä merkillisessä on moottorin vaimennikumit? Olen käsittänyt että näissä olisi jotkut tyynyt vai onko se vasta Leukuissa? Tänäpä alan tutkimaan jakopäätä.

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 02 Heinä 2014, 11:58
Kirjoittaja jusape
Eiköhän se vasta leukuissa... Nuffin koneen"korvat" suoraan eturunkoa vasten

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 03 Heinä 2014, 23:48
Kirjoittaja Warpu
vain kuutosleukuissa on kumityynyillä moottori 8)

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 04 Heinä 2014, 09:25
Kirjoittaja Osmo_
Oukei. Pyörittelin eilen moottoria pöydällä kun sitä oli käännetty vähän vasemmalle kyljelle. Ihmettelin noin puolen kierroksen välein kuuluvaa klonksahdusta. Olisko se syöttöpumpun säätäjä mikä noin kolistaisi?

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 24 Elo 2014, 18:48
Kirjoittaja Osmo_
Olenkohan mahtanut kysyä jossakin jo. Ei muista. Eniveis.
Ostin sitten KL2500 Tumen. Uskaltaako 4/65:llä vetää semmoista? Nostokyky varmaankin piisaisi mutta mitenkäs nokan maassapysymisen kanssa? Puntteja niin perkaleesti? Onko jotakin huomioitavaa nostolaitteiden kanssa kun tommosta kiskoo?

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 24 Elo 2014, 18:55
Kirjoittaja nuffiko
Osmo_ kirjoitti: Uskaltaako 4/65:llä vetää semmoista? Nostokyky varmaankin piisaisi mutta mitenkäs nokan maassapysymisen kanssa? Puntteja niin perkaleesti? Onko jotakin huomioitavaa nostolaitteiden kanssa kun tommosta kiskoo?
Laittaa perään ja kokeilee,on sitten viisaampi..!

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 25 Elo 2014, 20:20
Kirjoittaja Warpu
nostolaitekannen pulttien kiristys ja jopa tarkistus 8)

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 04 Syys 2014, 08:52
Kirjoittaja Osmo_
Kansi, venttiilit ja mutkakeppi viety koneistamolle. Hiukan on jännänkakat housuissa.
Paikallinen kuorma-autokorjaaja sanoi että useemman simmin päällekkäinlaittaminen on hiukan riskipeliä (niinkuin jusape sanoi) ja että pitää kyllä jos laittaa massatiivarin. Ehdotti että jos siihen jyrsis uran tiivisterengasta varten mutta sitten todettiin että ei kannata tehdä plokille mitään.

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 08 Syys 2014, 21:03
Kirjoittaja Osmo_
Koneistamolta soitettiin. Venttiileitä ei voi pelastaa (liian ruosteiset, varsi kulunut), istukat koneistetaan ja yksi vaihdetaan, kampiakseli kiillotetaan (montut ei haittaa ja menee stanttuliuskoilla).
Sylinteriputket pötköttää pöydällä uuden heittokellon kanssa.
Männät pitää vielä irrottaa että kanget saa tasapainoon männät hiottua puhtaaksi ja tarkastettua männäntapin helan.

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 20 Syys 2014, 10:09
Kirjoittaja Osmo_
Vein sitten plokin koneistamolle. Sylinteriputkia asentaessa putket eivät menneet oikeaan korkoon, joten paras tapa oli plaanata lohko. Oli se viis satkua notkollakin.
Irrotuksessa mäiskääntyneet kiertokanget tuli korjattua. Holkin reiästä tuli nafti ja alkupäästä pärsään mennyt kierre korjaantui.
Omia suunnitelmiakin tuli tehtyä ominaisuuksien parantamiseksi. Hehku tulee ainakin. Samaten kaksitoiminen hydraulilohko. Miten on, millaisia hyttejä tälläisiin on mahdollista asentaa? Sopiiko Leukun Junkkari? Entä Fordin Hara? Haraa mainostivat Alakortteksella että on passeli.

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 20 Syys 2014, 15:01
Kirjoittaja Leukkumies
Hehkulle nyt ei ole näissä välttämättä tarvetta. Leylandin hytit sopii kai uudemmatkin pienellä muokkauksella. fordin ei.

Re: Nuffield 4/65 '67 Kone auki ja kysymyksiä pukkaa!

Lähetetty: 20 Syys 2014, 16:15
Kirjoittaja kari t
Vein sitten plokin koneistamolle. Sylinteriputkia asentaessa putket eivät menneet oikeaan korkoon, joten paras tapa oli plaanata lohko. Oli se viis satkua notkollakin.
Saitko koneistamolta männän yläkuolokohdan login yläpinnan + / - mitat :?: