Nuffield 4/65 '67

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

31 Tammi 2015, 17:20

Kuvia tahottas kuitenkin nähdä matkan varrelta :wink: :wink:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

31 Tammi 2015, 17:34

nuhvi63 kirjoitti:Kuvia tahottas kuitenkin nähdä matkan varrelta :wink: :wink:
Juu :P
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

31 Tammi 2015, 19:00

Onko tämä samalla jokin opinnäytetyö? Silloin ymmärtää, jos halutaan stilisoida dokumentteja.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

31 Tammi 2015, 23:16

Koulupojan juttuja juu, opinnäytehommia.... Mutta silti otsikon pääaiheen voisi pitää samana, ja loppulisäystä vaan muoksia.....
Itte en ile kertaakaan muoksinut 460 tarinan otsikkoa mitenkään, vaikka rojekti on pompannut haudasta taivaisiin.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

02 Helmi 2015, 19:11

Olen lisäillyt kuvia suurimmaksi osaksi NLCF:n Facebook -sivulle, sillä sinne on helpompi ladata puhelimesta kuvia kun toi Photobucketti on vähän semmoinen... Anyways, tässä näitä fotoja. Paan nää linkin taka koska sivu ei aukeaisi lainkaan :mrgreen:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... d6b1690fc3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 1d018480dd" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7965_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=555446C3" onclick="window.open(this.href);return false;
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

02 Helmi 2015, 19:20

Ja seuraava kuvapläjäys
http://aijaa.com/TLjWgb" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/7n6kXD" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/SalfYe" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/Mfpnik" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/M4bNOk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/y1OYqR" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/oblrcQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/iUcNnd" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/96UNXE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/LBHguF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/fGoUa3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/DDHkLF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/pbYsx1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/MrM90j" onclick="window.open(this.href);return false; <- Glaserin yläpään tiivistesatsissa oli väärännäköinen tiivari. Ylin on 4/65:n, keskimmäinen 460:n ja alin on vanha. Huomatkaa ero!
http://aijaa.com/luUAUV" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/yjmBwe" onclick="window.open(this.href);return false;
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

02 Helmi 2015, 19:35

Eikä kahta ilman kolmatta...
http://aijaa.com/gS80SV" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/C4w7Ca" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/G8EDf5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/dZ7wle" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/yWaj6G" onclick="window.open(this.href);return false;

PS: Vaihdoin nyt topikin otsikon yleisön haluamalle tasolle ;)
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

02 Helmi 2015, 20:44

Mikäs virka tolla keinuvivustossa olevalla paineventtiilillä on? Jousi tuntuu löysältä ja kun sormella tukkii niin paine nousee 0,2 kiloa. 3. ja 4. venttiilijouset ovat kauhean kuivan oloiset joten tekeekö sen poistaminen tai tukkiminen jotain hallaa koneelle?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

16 Syys 2017, 17:16

Kappas. Tätä topikkia on päivitelty viimeksi kun projekti oli loppusuoralla :lol: Nyt Nuhvi on saanut pientä päivitystä. Vuosi takaperin ostin Leyland 384:n pätkän, eli eturunko ja laatikko. Leukku oli kartanomalli ja ostin nimenomaan laatikon takia. Nyt laatikko on maalattu ja menee huomenna paikalleen. Vaihdoin Nuhvin vanhaan yksöiskytkinlootaan Leylandin kontin ja vaihteiston kannen ja vein varastoon. Kansi oli Leukussa sohlompi ja Nuhvissa tunnustelijan osalta parempikuntoinen ja varmasti toimiva kontti. Nyt tarvittaisiin kiristysarvoja. Kontin sekä vaihteiston runkoon kiinnittäville pulteille. Korjausmanuaalista en löytänyt momentteja, joten apua kaivataan :)
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

16 Syys 2017, 18:39

Kyseiste pulttie kiristysmomentteja ei taida löytyä mistään korjausohjekirjasta.
Minä olen kiristänyt ko. pultit näppituntumalta. Tuumaisessa hylsysysatsissa missä on T-vääntimen lisäksi säädettävä jatkovarsi, pisimmällä mahdolisella, niin tiukalle kuin jaksan vääntää.

Esim. Leylandin korjausohjekirjasta löytyy muutamia, sanoisinko vastaavia kiristysmomentteja, mm. etuakselin keinutapin mutterit, jatkopalkin ruuvit ja keinutapin korvakeen pultit, 340 nm, 34,6 kpm.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

16 Syys 2017, 20:20

Öö, siis repunpultit 3 ylintä 18 kgm ja loput 5,8 kgm.
Loota runkoon 13,3 kgm kuin myös kytkinkopan kannen pultit lootaan 13,3 kgm.
Kytkinkopan kansi runkoon 5,8kgm. Jos oikein ymmärsin että näitä tarkoitit?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

16 Syys 2017, 23:27

Leukkumies kirjoitti:Öö, siis repunpultit 3 ylintä 18 kgm ja loput 5,8 kgm.
Loota runkoon 13,3 kgm kuin myös kytkinkopan kannen pultit lootaan 13,3 kgm.
Kytkinkopan kansi runkoon 5,8kgm. Jos oikein ymmärsin että näitä tarkoitit?
Juuri näitä! Kiitos :) Muistelin, että jossain jäsenlehdessä oli huoltotiedote, mutta osa katosi muuton yhteydessä :(
Kari, viimeksi kiristin näppituntumalla, mutta nyt asenne remonttihommissa on muuttunut ja vedän tälläiset pultit aina ohjeiden mukaiseen momenttiin :wink:
Sitten, jahka saan Jussilta loput osat, niin alkaa kytkimen kokoaminen. Laatikon päässä on seegerillä kiinni oleva laippa ja sen sisällä booriakseli. Eikö vaan, että booriakseliin tulee toi sama booriholkki ja pätkäakseli, kuin yksöiskytkimessä? Putkiakselin päähän tulee taas ne puolikuut, jotka kiinnittyvät laatikon laippaan ja näiden päälle tulee pirunnyrkin kotelo? Ja koteloa ei ainakaan äkkiäkatsoen ankkuroida runkoon, vaan se pyörii akselin mukana?
Kolmas, avaan ton käytettynä hankitun asetelman. Missä vaiheessa tarvitaan ne koukut? Ainakin tossa on käpälät jollaintapaa surrattu ulkokehältä rautalangalla :D
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

17 Syys 2017, 10:09

Minä vastasinkin vain kohtaan, "vaihteiston runkoon kiinnittäville pulteille", koska nuo peräkontin kiristysarvot löytyy mm. jäsentenkirjastostakin.
Omista korjausohjekirjoista en löytänyt nytkään, tänään tuota vaihdelaatikon runkoon kiinitävien pulttie kiristysmomentteja, katselin kolmesta eri kirjasta. Leukkumiehellä on sitten paremmat korjausohjekirjat, hyvä näin
.
Toki minäkin kiristän kaikki mutterit / pultit korjausohjekirjoissa annetuihin momentteihin, mikäli ko. momentit löytyy. Joskus käytän milli vastaan kilo momenttia, tämä opetetiin jo kansakoulussakin metallityön tunneilla :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

17 Syys 2017, 21:36

Ei mulla täällä mitään "parempia korjausohjekirjoja" ole, samat jonkun suomentamat konekirjoitusliuskat vaan kun muillakin :wink: :lol:
Sieltä jäsenten kirjastostahan ne löytyy kaikki nuo momentit, huoltotiedotuksista. Leylandin suomenkielisestä korjaamokirjasta löytyy myös kohdasta Moottori 262/462 - 462/472 "Moottorin ja rungon kiinnityspultit 13,3 kg", käsittääkseni tuolla tarkoitetaan rungon lootaan kiinnittäviä pulttejakin.

Riukuakselin etupää voi hyvinkin olla sama kummassakin. Puolikuissa sitten numerot moottoriin päin ja lukkoliimaa koplingin pultteihin lukituslevyjen lisäksi. Se irrotusholkin kannattimen tukikotelohan (pirunnyrkin kotelo) on pultattu ulosoton rataskopan kanteen.
Koukuthan tarvii asetelman irrotus/asennusvaiheessa. Liekö rautalangalla jotenkin korvattu koukut sinun asetelmassasi että saatu nostettua pois?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

17 Syys 2017, 22:14

Uusi laatikko paikallaan 8)
Kuva
Huomenna peräkontti kiinni ja pikkuosia kokoomaan. En tiedä mitä imbesiliteettiä Leylandin ex-omistajalla oli, mutta vetokoukun pultit oli kauniisti rälläkällä katkaistu. Mutteri pultinnatsan päähän niin kovalla sähköllä kun Kempomatista lähti ja putkitonkeilla irti. Hytin pultit oli myös katkaistu ja ne onneksi irtosivat tuurnalla. Samaten toinen älyttömyys oli että toisen puolen jarrusta puuttui toinen levy. Eli paisutin tuli kilpeä vasten :shock:
Laitan tähän Nuhvin joustavat jarrutangot, joten jarrupaisuttimen välityslevyt piti irrottaa. Ovat muuten tolkuttoman tiukassa. Vanhasta tapit lähtivät lämmittämällä, mutta uudesta, maalatusta laatikosta en alkanut polttamaan maaleja irti. Joten poraamalla.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Vastaa Viestiin