Nuffield 4/65 '67
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Näistä vanhoista ei aina äkkiseltään tiedä mitään varmaa, ennenkuin valu, ym numerot on tutkinut ja selvitellyt vähän muutenkin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onhan minulla muutama vanha rekisteriote, vanhin vuodelta 1959 Olis varmaan pitänyt mainita ettei noissa uusimissa, voimassaolevissa ei ole.Ruudinkeksijä kirjoitti:Niin sulla on vaan noita uusia rekisteriotteita, niis ei kyllä ole. Mutta niis vanhoissa otteissa mitä mullakin on useampikin on käyttöönottovuosi ja rekisteröintipäivämäärä erikseen.kari t kirjoitti:Ei minulla olevissa rekisteriotteissa kyllä ole vuosimallisaraketta olemassakaan, ainoastaan käyttöönottopäivämäärä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Niin mullakin vanhin ote vuodelta 1954, siinä rekisteröinti pvm 1965, käyttöönottosarake tyhjänä... Muissa kyllä kaikissa vanhoissa otteissa on käyttöönotot ja rekisteröintipäivät merkattu.
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Ja kakkonenhan siellä oli. Valon heijastus hämäsi numeron. Joten kuusseiska tämä on.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Valuosat voidaan tehdä yhtenä vuonna,kasata esim.seuraavana ja rekisteröinti on riippunut sitten ostajasta/myyjästä.Jotkut ei katsoneet tarpeelliseksi rekisteröidä ollenkaan kun koneet oli pelto ajossa.
Vitsihän on sitten siinä mistä se traktorin "oikea" ikä katsotaan.
Tyyppikilven eli sarjanumeron mukaan minä ajattelisin.Tosin pitänee huomioida että vanhoissa koneissa saattaa moottorit että rungotkin olla vaihdettu kerran jos toisenkin..
Vitsihän on sitten siinä mistä se traktorin "oikea" ikä katsotaan.
Tyyppikilven eli sarjanumeron mukaan minä ajattelisin.Tosin pitänee huomioida että vanhoissa koneissa saattaa moottorit että rungotkin olla vaihdettu kerran jos toisenkin..
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Mitenkäs tämmöiseen onnistuisi Leylandin Junkkarihytin mällääminen? Valkolakin jos löytäisi ja tekisi kunnolliset äänieristeet ja viilennyslaitteet. Lämmityslaitteena saisi toimia peräöljy, jolle tulisi lähdöt Corollan öljypumpulle ja lauhduttimelle. Se sitten kytkettäisiin talvella pois päältä. Takaseinän muokkaisi tiiviiksi ja estäisi pölyn pääsyn hyttiin. Meneekö täysin raiskaamiseksi? Alkoi vaan kevättöillä pölyallergia muistuttelemaan itsestään niin olisi mukavempi tehä töitä.
Entäs mitenkä hissikoukun teko onnistuisi? Tässä on vetokokukku päässyt kiertymään akselinsa ympäri eikä mene enää lukkoon. Ja tuntuisi hissikoukku tankonostolla luotettavammalta kuin tuo ketjunostoinen räpsä.
Entäs mitenkä hissikoukun teko onnistuisi? Tässä on vetokokukku päässyt kiertymään akselinsa ympäri eikä mene enää lukkoon. Ja tuntuisi hissikoukku tankonostolla luotettavammalta kuin tuo ketjunostoinen räpsä.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä tovi saa jo ajella talvella että se ölppi alkaa mitään lämmittämään....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Valkolakkisen junkkarihytin mällääminen onnistunee 4/65:seenkin yhtä vaivattomasti, mitä esim. tuohon minun kolmosnuhviin, muutama asennuskuva, tärkeimmistä kohdista, lämmityslaitekin on helpohko asentaa :wink
http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... ntelut/128" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... ntelut/128" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Helpohkolta näyttää. Vaan miten on näkyvyys etupyörälle. Itse varmaan mahduttaisin katon etureunaan tai kojelaudan sisään niinkuin Q-hyteissä. Millaistas konetta tällä jaksaa nostaa? Sain tarjouksen KL2500 Tumesta ja mietin että jaksaako nostaa. Aputunkin kanssa varmasti, mutta pysyykö nokka maassa täysillä säiliöillä? Painoa silloin ehkä 1000-1200kg.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
On varmasti turhan raju paketti nuffin perään. Itse yritin siirtää kuormalavalla ollutta Wikström-Lister merimoottoria Leylantin nostolaitteilla (trukkipiiki) ja kyllähän se nosti, keulan traktorista ilmaan nimittäin Merimoottori ei juurikaan halunnut liikahtaa.. Painoa arviolta se 1000-1200kg. Traktorissa ei ollut keulapainoja tms.
Hinattava kone lienee soppelimpi jos tuollaista hieman isompaa kylvökonetta haluaapi? Samaa mietin itsekkin parhaillaan jos parin vuoden sisään hommaisi vähän kehittyneempää kylvökonetta.
Hinattava kone lienee soppelimpi jos tuollaista hieman isompaa kylvökonetta haluaapi? Samaa mietin itsekkin parhaillaan jos parin vuoden sisään hommaisi vähän kehittyneempää kylvökonetta.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Meil oli 2,5m TUME ja 903vallun nokalla 130kg lisäpuntti, aika kevyt oli siinäkin silti nokka purkit täynnä...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
472 Leylandilla urakoitiin aikanaan ja 2,5m Tume oli perässä. Hyvin se meni. Keulalla oli kyllä painoja, mutta en muista kuinka paljon ja lisänä oli tietysti etukuormaajan paino.
Kyseistä Tumea siirreltiin tyhjänä myös 3/45 Nuffilla. Keula oli kyllä kevyt. Jyrkemmät ylämäet oli ajettava varmuudeksi takaperin. Sitä en muista oliko keulalla painoja kuinka paljon.
Kyseistä Tumea siirreltiin tyhjänä myös 3/45 Nuffilla. Keula oli kyllä kevyt. Jyrkemmät ylämäet oli ajettava varmuudeksi takaperin. Sitä en muista oliko keulalla painoja kuinka paljon.
Siitä on lähdettävä, että tähän on tultu.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Fuck! Lykkäsimme Nuhvin sisälle ja aloittelin moottorin kuivatusta. Öljypropusta tuli alkuun litra-pari vettä ja sitten vasta polttoöljyllä lantratut öljyt. Alavesiletkun irrottamalla tuli noin desi vettä mutta ylemmästä kraanasta tuli puhtaanoloista pakkasnestettä. Mahtaako tuollainen vesimäärä olla tehnyt hallaa alapään laakereille? Sähköt olivat myös sellaiset räpöstykset että ihme kun koko höskä ei ollut palanut Ainiin, kai tässäkin on ollut vibrato-ongelmaa koska syylärin yläkorvat olivat murtuneet irti.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91