Nuffield 4/65 '67
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kuvia tahottas kuitenkin nähdä matkan varrelta
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Juunuhvi63 kirjoitti:Kuvia tahottas kuitenkin nähdä matkan varrelta
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Koulupojan juttuja juu, opinnäytehommia.... Mutta silti otsikon pääaiheen voisi pitää samana, ja loppulisäystä vaan muoksia.....
Itte en ile kertaakaan muoksinut 460 tarinan otsikkoa mitenkään, vaikka rojekti on pompannut haudasta taivaisiin.....
Itte en ile kertaakaan muoksinut 460 tarinan otsikkoa mitenkään, vaikka rojekti on pompannut haudasta taivaisiin.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Olen lisäillyt kuvia suurimmaksi osaksi NLCF:n Facebook -sivulle, sillä sinne on helpompi ladata puhelimesta kuvia kun toi Photobucketti on vähän semmoinen... Anyways, tässä näitä fotoja. Paan nää linkin taka koska sivu ei aukeaisi lainkaan
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... d6b1690fc3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 1d018480dd" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7965_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=555446C3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... d6b1690fc3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 1d018480dd" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7965_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=555446C3" onclick="window.open(this.href);return false;
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Ja seuraava kuvapläjäys
http://aijaa.com/TLjWgb" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/7n6kXD" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/SalfYe" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/Mfpnik" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/M4bNOk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/y1OYqR" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/oblrcQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/iUcNnd" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/96UNXE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/LBHguF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/fGoUa3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/DDHkLF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/pbYsx1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/MrM90j" onclick="window.open(this.href);return false; <- Glaserin yläpään tiivistesatsissa oli väärännäköinen tiivari. Ylin on 4/65:n, keskimmäinen 460:n ja alin on vanha. Huomatkaa ero!
http://aijaa.com/luUAUV" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/yjmBwe" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/TLjWgb" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/7n6kXD" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/SalfYe" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/Mfpnik" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/M4bNOk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/y1OYqR" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/oblrcQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/iUcNnd" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/96UNXE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/LBHguF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/fGoUa3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/DDHkLF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/pbYsx1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/MrM90j" onclick="window.open(this.href);return false; <- Glaserin yläpään tiivistesatsissa oli väärännäköinen tiivari. Ylin on 4/65:n, keskimmäinen 460:n ja alin on vanha. Huomatkaa ero!
http://aijaa.com/luUAUV" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/yjmBwe" onclick="window.open(this.href);return false;
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Eikä kahta ilman kolmatta...
http://aijaa.com/gS80SV" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/C4w7Ca" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/G8EDf5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/dZ7wle" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/yWaj6G" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: Vaihdoin nyt topikin otsikon yleisön haluamalle tasolle
http://aijaa.com/gS80SV" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/C4w7Ca" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/G8EDf5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/dZ7wle" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/yWaj6G" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: Vaihdoin nyt topikin otsikon yleisön haluamalle tasolle
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Mikäs virka tolla keinuvivustossa olevalla paineventtiilillä on? Jousi tuntuu löysältä ja kun sormella tukkii niin paine nousee 0,2 kiloa. 3. ja 4. venttiilijouset ovat kauhean kuivan oloiset joten tekeekö sen poistaminen tai tukkiminen jotain hallaa koneelle?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Kappas. Tätä topikkia on päivitelty viimeksi kun projekti oli loppusuoralla Nyt Nuhvi on saanut pientä päivitystä. Vuosi takaperin ostin Leyland 384:n pätkän, eli eturunko ja laatikko. Leukku oli kartanomalli ja ostin nimenomaan laatikon takia. Nyt laatikko on maalattu ja menee huomenna paikalleen. Vaihdoin Nuhvin vanhaan yksöiskytkinlootaan Leylandin kontin ja vaihteiston kannen ja vein varastoon. Kansi oli Leukussa sohlompi ja Nuhvissa tunnustelijan osalta parempikuntoinen ja varmasti toimiva kontti. Nyt tarvittaisiin kiristysarvoja. Kontin sekä vaihteiston runkoon kiinnittäville pulteille. Korjausmanuaalista en löytänyt momentteja, joten apua kaivataan
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyseiste pulttie kiristysmomentteja ei taida löytyä mistään korjausohjekirjasta.
Minä olen kiristänyt ko. pultit näppituntumalta. Tuumaisessa hylsysysatsissa missä on T-vääntimen lisäksi säädettävä jatkovarsi, pisimmällä mahdolisella, niin tiukalle kuin jaksan vääntää.
Esim. Leylandin korjausohjekirjasta löytyy muutamia, sanoisinko vastaavia kiristysmomentteja, mm. etuakselin keinutapin mutterit, jatkopalkin ruuvit ja keinutapin korvakeen pultit, 340 nm, 34,6 kpm.
Minä olen kiristänyt ko. pultit näppituntumalta. Tuumaisessa hylsysysatsissa missä on T-vääntimen lisäksi säädettävä jatkovarsi, pisimmällä mahdolisella, niin tiukalle kuin jaksan vääntää.
Esim. Leylandin korjausohjekirjasta löytyy muutamia, sanoisinko vastaavia kiristysmomentteja, mm. etuakselin keinutapin mutterit, jatkopalkin ruuvit ja keinutapin korvakeen pultit, 340 nm, 34,6 kpm.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Öö, siis repunpultit 3 ylintä 18 kgm ja loput 5,8 kgm.
Loota runkoon 13,3 kgm kuin myös kytkinkopan kannen pultit lootaan 13,3 kgm.
Kytkinkopan kansi runkoon 5,8kgm. Jos oikein ymmärsin että näitä tarkoitit?
Loota runkoon 13,3 kgm kuin myös kytkinkopan kannen pultit lootaan 13,3 kgm.
Kytkinkopan kansi runkoon 5,8kgm. Jos oikein ymmärsin että näitä tarkoitit?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Juuri näitä! Kiitos Muistelin, että jossain jäsenlehdessä oli huoltotiedote, mutta osa katosi muuton yhteydessäLeukkumies kirjoitti:Öö, siis repunpultit 3 ylintä 18 kgm ja loput 5,8 kgm.
Loota runkoon 13,3 kgm kuin myös kytkinkopan kannen pultit lootaan 13,3 kgm.
Kytkinkopan kansi runkoon 5,8kgm. Jos oikein ymmärsin että näitä tarkoitit?
Kari, viimeksi kiristin näppituntumalla, mutta nyt asenne remonttihommissa on muuttunut ja vedän tälläiset pultit aina ohjeiden mukaiseen momenttiin
Sitten, jahka saan Jussilta loput osat, niin alkaa kytkimen kokoaminen. Laatikon päässä on seegerillä kiinni oleva laippa ja sen sisällä booriakseli. Eikö vaan, että booriakseliin tulee toi sama booriholkki ja pätkäakseli, kuin yksöiskytkimessä? Putkiakselin päähän tulee taas ne puolikuut, jotka kiinnittyvät laatikon laippaan ja näiden päälle tulee pirunnyrkin kotelo? Ja koteloa ei ainakaan äkkiäkatsoen ankkuroida runkoon, vaan se pyörii akselin mukana?
Kolmas, avaan ton käytettynä hankitun asetelman. Missä vaiheessa tarvitaan ne koukut? Ainakin tossa on käpälät jollaintapaa surrattu ulkokehältä rautalangalla
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minä vastasinkin vain kohtaan, "vaihteiston runkoon kiinnittäville pulteille", koska nuo peräkontin kiristysarvot löytyy mm. jäsentenkirjastostakin.
Omista korjausohjekirjoista en löytänyt nytkään, tänään tuota vaihdelaatikon runkoon kiinitävien pulttie kiristysmomentteja, katselin kolmesta eri kirjasta. Leukkumiehellä on sitten paremmat korjausohjekirjat, hyvä näin
.
Toki minäkin kiristän kaikki mutterit / pultit korjausohjekirjoissa annetuihin momentteihin, mikäli ko. momentit löytyy. Joskus käytän milli vastaan kilo momenttia, tämä opetetiin jo kansakoulussakin metallityön tunneilla
Omista korjausohjekirjoista en löytänyt nytkään, tänään tuota vaihdelaatikon runkoon kiinitävien pulttie kiristysmomentteja, katselin kolmesta eri kirjasta. Leukkumiehellä on sitten paremmat korjausohjekirjat, hyvä näin
.
Toki minäkin kiristän kaikki mutterit / pultit korjausohjekirjoissa annetuihin momentteihin, mikäli ko. momentit löytyy. Joskus käytän milli vastaan kilo momenttia, tämä opetetiin jo kansakoulussakin metallityön tunneilla
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Ei mulla täällä mitään "parempia korjausohjekirjoja" ole, samat jonkun suomentamat konekirjoitusliuskat vaan kun muillakin
Sieltä jäsenten kirjastostahan ne löytyy kaikki nuo momentit, huoltotiedotuksista. Leylandin suomenkielisestä korjaamokirjasta löytyy myös kohdasta Moottori 262/462 - 462/472 "Moottorin ja rungon kiinnityspultit 13,3 kg", käsittääkseni tuolla tarkoitetaan rungon lootaan kiinnittäviä pulttejakin.
Riukuakselin etupää voi hyvinkin olla sama kummassakin. Puolikuissa sitten numerot moottoriin päin ja lukkoliimaa koplingin pultteihin lukituslevyjen lisäksi. Se irrotusholkin kannattimen tukikotelohan (pirunnyrkin kotelo) on pultattu ulosoton rataskopan kanteen.
Koukuthan tarvii asetelman irrotus/asennusvaiheessa. Liekö rautalangalla jotenkin korvattu koukut sinun asetelmassasi että saatu nostettua pois?
Sieltä jäsenten kirjastostahan ne löytyy kaikki nuo momentit, huoltotiedotuksista. Leylandin suomenkielisestä korjaamokirjasta löytyy myös kohdasta Moottori 262/462 - 462/472 "Moottorin ja rungon kiinnityspultit 13,3 kg", käsittääkseni tuolla tarkoitetaan rungon lootaan kiinnittäviä pulttejakin.
Riukuakselin etupää voi hyvinkin olla sama kummassakin. Puolikuissa sitten numerot moottoriin päin ja lukkoliimaa koplingin pultteihin lukituslevyjen lisäksi. Se irrotusholkin kannattimen tukikotelohan (pirunnyrkin kotelo) on pultattu ulosoton rataskopan kanteen.
Koukuthan tarvii asetelman irrotus/asennusvaiheessa. Liekö rautalangalla jotenkin korvattu koukut sinun asetelmassasi että saatu nostettua pois?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Uusi laatikko paikallaan
Huomenna peräkontti kiinni ja pikkuosia kokoomaan. En tiedä mitä imbesiliteettiä Leylandin ex-omistajalla oli, mutta vetokoukun pultit oli kauniisti rälläkällä katkaistu. Mutteri pultinnatsan päähän niin kovalla sähköllä kun Kempomatista lähti ja putkitonkeilla irti. Hytin pultit oli myös katkaistu ja ne onneksi irtosivat tuurnalla. Samaten toinen älyttömyys oli että toisen puolen jarrusta puuttui toinen levy. Eli paisutin tuli kilpeä vasten
Laitan tähän Nuhvin joustavat jarrutangot, joten jarrupaisuttimen välityslevyt piti irrottaa. Ovat muuten tolkuttoman tiukassa. Vanhasta tapit lähtivät lämmittämällä, mutta uudesta, maalatusta laatikosta en alkanut polttamaan maaleja irti. Joten poraamalla.
Huomenna peräkontti kiinni ja pikkuosia kokoomaan. En tiedä mitä imbesiliteettiä Leylandin ex-omistajalla oli, mutta vetokoukun pultit oli kauniisti rälläkällä katkaistu. Mutteri pultinnatsan päähän niin kovalla sähköllä kun Kempomatista lähti ja putkitonkeilla irti. Hytin pultit oli myös katkaistu ja ne onneksi irtosivat tuurnalla. Samaten toinen älyttömyys oli että toisen puolen jarrusta puuttui toinen levy. Eli paisutin tuli kilpeä vasten
Laitan tähän Nuhvin joustavat jarrutangot, joten jarrupaisuttimen välityslevyt piti irrottaa. Ovat muuten tolkuttoman tiukassa. Vanhasta tapit lähtivät lämmittämällä, mutta uudesta, maalatusta laatikosta en alkanut polttamaan maaleja irti. Joten poraamalla.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91