Nuffield 4/65 '67

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Huhti 2014, 00:08

Näistä vanhoista ei aina äkkiseltään tiedä mitään varmaa, ennenkuin valu, ym numerot on tutkinut ja selvitellyt vähän muutenkin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

22 Huhti 2014, 06:37

Katoppa se moottorin stanssi ihan toisaalta 8)
Liitteet
mootstans.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

22 Huhti 2014, 07:33

Osmo_ kirjoitti:Tyyppikilvessä olevasta 108461 -stanssista en ole varma että onko toi kasi vai kakkonen.
kakkonen muuttais koneen -67 vuoden lopulle.
One thistle, maybe two among the roses.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

22 Huhti 2014, 08:35

Ruudinkeksijä kirjoitti:
kari t kirjoitti:Ei minulla olevissa rekisteriotteissa kyllä ole vuosimallisaraketta olemassakaan, ainoastaan käyttöönottopäivämäärä :wink:
Niin sulla on vaan noita uusia rekisteriotteita, niis ei kyllä ole. Mutta niis vanhoissa otteissa mitä mullakin on useampikin on käyttöönottovuosi ja rekisteröintipäivämäärä erikseen.
Onhan minulla muutama vanha rekisteriote, vanhin vuodelta 1959 :wink: Olis varmaan pitänyt mainita ettei noissa uusimissa, voimassaolevissa ei ole.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

22 Huhti 2014, 21:33

Niin mullakin vanhin ote vuodelta 1954, siinä rekisteröinti pvm 1965, käyttöönottosarake tyhjänä... Muissa kyllä kaikissa vanhoissa otteissa on käyttöönotot ja rekisteröintipäivät merkattu.
"Black smoke don't mean it's broke"
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

23 Huhti 2014, 17:33

Ja kakkonenhan siellä oli. Valon heijastus hämäsi numeron. Joten kuusseiska tämä on.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

23 Huhti 2014, 17:42

Valuosat voidaan tehdä yhtenä vuonna,kasata esim.seuraavana ja rekisteröinti on riippunut sitten ostajasta/myyjästä.Jotkut ei katsoneet tarpeelliseksi rekisteröidä ollenkaan kun koneet oli pelto ajossa.
Vitsihän on sitten siinä mistä se traktorin "oikea" ikä katsotaan.
Tyyppikilven eli sarjanumeron mukaan minä ajattelisin.Tosin pitänee huomioida että vanhoissa koneissa saattaa moottorit että rungotkin olla vaihdettu kerran jos toisenkin.. :wink:
One thistle, maybe two among the roses.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

01 Touko 2014, 13:01

Mitenkäs tämmöiseen onnistuisi Leylandin Junkkarihytin mällääminen? Valkolakin jos löytäisi ja tekisi kunnolliset äänieristeet ja viilennyslaitteet. Lämmityslaitteena saisi toimia peräöljy, jolle tulisi lähdöt Corollan öljypumpulle ja lauhduttimelle. Se sitten kytkettäisiin talvella pois päältä. Takaseinän muokkaisi tiiviiksi ja estäisi pölyn pääsyn hyttiin. Meneekö täysin raiskaamiseksi? Alkoi vaan kevättöillä pölyallergia muistuttelemaan itsestään niin olisi mukavempi tehä töitä.
Entäs mitenkä hissikoukun teko onnistuisi? Tässä on vetokokukku päässyt kiertymään akselinsa ympäri eikä mene enää lukkoon. Ja tuntuisi hissikoukku tankonostolla luotettavammalta kuin tuo ketjunostoinen räpsä.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Touko 2014, 13:13

Kyllä tovi saa jo ajella talvella että se ölppi alkaa mitään lämmittämään....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

01 Touko 2014, 16:16

Valkolakkisen junkkarihytin mällääminen onnistunee 4/65:seenkin yhtä vaivattomasti, mitä esim. tuohon minun kolmosnuhviin, muutama asennuskuva, tärkeimmistä kohdista, lämmityslaitekin on helpohko asentaa :wink
http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... ntelut/128" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

02 Touko 2014, 22:01

Helpohkolta näyttää. Vaan miten on näkyvyys etupyörälle. Itse varmaan mahduttaisin katon etureunaan tai kojelaudan sisään niinkuin Q-hyteissä. Millaistas konetta tällä jaksaa nostaa? Sain tarjouksen KL2500 Tumesta ja mietin että jaksaako nostaa. Aputunkin kanssa varmasti, mutta pysyykö nokka maassa täysillä säiliöillä? Painoa silloin ehkä 1000-1200kg.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

02 Touko 2014, 22:12

On varmasti turhan raju paketti nuffin perään. Itse yritin siirtää kuormalavalla ollutta Wikström-Lister merimoottoria Leylantin nostolaitteilla (trukkipiiki) ja kyllähän se nosti, keulan traktorista ilmaan nimittäin :o Merimoottori ei juurikaan halunnut liikahtaa.. Painoa arviolta se 1000-1200kg. Traktorissa ei ollut keulapainoja tms.

Hinattava kone lienee soppelimpi jos tuollaista hieman isompaa kylvökonetta haluaapi? Samaa mietin itsekkin parhaillaan jos parin vuoden sisään hommaisi vähän kehittyneempää kylvökonetta.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Touko 2014, 22:16

Meil oli 2,5m TUME ja 903vallun nokalla 130kg lisäpuntti, aika kevyt oli siinäkin silti nokka purkit täynnä...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Leyfield
Kutos -nuffisti
Viestit: 71
Liittynyt: 06 Loka 2011, 10:22
Paikkakunta: Keski-Karjala

03 Touko 2014, 07:24

472 Leylandilla urakoitiin aikanaan ja 2,5m Tume oli perässä. Hyvin se meni. Keulalla oli kyllä painoja, mutta en muista kuinka paljon ja lisänä oli tietysti etukuormaajan paino.

Kyseistä Tumea siirreltiin tyhjänä myös 3/45 Nuffilla. Keula oli kyllä kevyt. Jyrkemmät ylämäet oli ajettava varmuudeksi takaperin. Sitä en muista oliko keulalla painoja kuinka paljon.
Siitä on lähdettävä, että tähän on tultu.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

17 Touko 2014, 13:26

Fuck! Lykkäsimme Nuhvin sisälle ja aloittelin moottorin kuivatusta. Öljypropusta tuli alkuun litra-pari vettä ja sitten vasta polttoöljyllä lantratut öljyt. Alavesiletkun irrottamalla tuli noin desi vettä mutta ylemmästä kraanasta tuli puhtaanoloista pakkasnestettä. Mahtaako tuollainen vesimäärä olla tehnyt hallaa alapään laakereille? Sähköt olivat myös sellaiset räpöstykset että ihme kun koko höskä ei ollut palanut :shock: Ainiin, kai tässäkin on ollut vibrato-ongelmaa koska syylärin yläkorvat olivat murtuneet irti.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Vastaa Viestiin