Nuffield 4/65 '67

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Kesä 2014, 22:07

Vaikeeta on, ota suosiolla ylös vaan. Koska kytkipuoli pitää kaikki purkaa, ja tais pari taaimmaista RK-pukin pulttia olla niin että.... Ei taida onnistuu irrottamatta.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

29 Kesä 2014, 23:32

Ja näin taidankin tehdä. Kaikki on sopivasti purettuna edestä niin mikä jottei. Samalla tulee tsekattua jakopää ja kumityynyt.
Kone vissiin on kiinni vauhtipyöräkotelosta ja jakopäästä? Eli neljästä pisteestä vain? Mitkä ovat tässä vaiheessa sopivat nostokohdat lohkolle kun yläkerta on irrotettu? Uskaltaako kulmimmaisista pinnapulteista?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Kesä 2014, 23:37

Pinnoista oman 460pin konetta nostin. Ketjun, tms. nostinapuvälineen väliin holkkia niin että kiristyy kantta vasten koko paletti, ettei pulti taivu ( tosin uusiakin pultteja saatavilla on ) ....

Helpompi ja luonnikkaampihan konetta on "pöydällä" ruuvailla kuin paikoillaan.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

02 Heinä 2014, 11:47

Skottilainen viskipannu on pöydällä. Irrotuksessa huomasin epäkohdan. Missä merkillisessä on moottorin vaimennikumit? Olen käsittänyt että näissä olisi jotkut tyynyt vai onko se vasta Leukuissa? Tänäpä alan tutkimaan jakopäätä.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Heinä 2014, 11:58

Eiköhän se vasta leukuissa... Nuffin koneen"korvat" suoraan eturunkoa vasten
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

03 Heinä 2014, 23:48

vain kuutosleukuissa on kumityynyillä moottori 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

04 Heinä 2014, 09:25

Oukei. Pyörittelin eilen moottoria pöydällä kun sitä oli käännetty vähän vasemmalle kyljelle. Ihmettelin noin puolen kierroksen välein kuuluvaa klonksahdusta. Olisko se syöttöpumpun säätäjä mikä noin kolistaisi?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

24 Elo 2014, 18:48

Olenkohan mahtanut kysyä jossakin jo. Ei muista. Eniveis.
Ostin sitten KL2500 Tumen. Uskaltaako 4/65:llä vetää semmoista? Nostokyky varmaankin piisaisi mutta mitenkäs nokan maassapysymisen kanssa? Puntteja niin perkaleesti? Onko jotakin huomioitavaa nostolaitteiden kanssa kun tommosta kiskoo?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

24 Elo 2014, 18:55

Osmo_ kirjoitti: Uskaltaako 4/65:llä vetää semmoista? Nostokyky varmaankin piisaisi mutta mitenkäs nokan maassapysymisen kanssa? Puntteja niin perkaleesti? Onko jotakin huomioitavaa nostolaitteiden kanssa kun tommosta kiskoo?
Laittaa perään ja kokeilee,on sitten viisaampi..!
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

25 Elo 2014, 20:20

nostolaitekannen pulttien kiristys ja jopa tarkistus 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

04 Syys 2014, 08:52

Kansi, venttiilit ja mutkakeppi viety koneistamolle. Hiukan on jännänkakat housuissa.
Paikallinen kuorma-autokorjaaja sanoi että useemman simmin päällekkäinlaittaminen on hiukan riskipeliä (niinkuin jusape sanoi) ja että pitää kyllä jos laittaa massatiivarin. Ehdotti että jos siihen jyrsis uran tiivisterengasta varten mutta sitten todettiin että ei kannata tehdä plokille mitään.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

08 Syys 2014, 21:03

Koneistamolta soitettiin. Venttiileitä ei voi pelastaa (liian ruosteiset, varsi kulunut), istukat koneistetaan ja yksi vaihdetaan, kampiakseli kiillotetaan (montut ei haittaa ja menee stanttuliuskoilla).
Sylinteriputket pötköttää pöydällä uuden heittokellon kanssa.
Männät pitää vielä irrottaa että kanget saa tasapainoon männät hiottua puhtaaksi ja tarkastettua männäntapin helan.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

20 Syys 2014, 10:09

Vein sitten plokin koneistamolle. Sylinteriputkia asentaessa putket eivät menneet oikeaan korkoon, joten paras tapa oli plaanata lohko. Oli se viis satkua notkollakin.
Irrotuksessa mäiskääntyneet kiertokanget tuli korjattua. Holkin reiästä tuli nafti ja alkupäästä pärsään mennyt kierre korjaantui.
Omia suunnitelmiakin tuli tehtyä ominaisuuksien parantamiseksi. Hehku tulee ainakin. Samaten kaksitoiminen hydraulilohko. Miten on, millaisia hyttejä tälläisiin on mahdollista asentaa? Sopiiko Leukun Junkkari? Entä Fordin Hara? Haraa mainostivat Alakortteksella että on passeli.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

20 Syys 2014, 15:01

Hehkulle nyt ei ole näissä välttämättä tarvetta. Leylandin hytit sopii kai uudemmatkin pienellä muokkauksella. fordin ei.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Syys 2014, 16:15

Vein sitten plokin koneistamolle. Sylinteriputkia asentaessa putket eivät menneet oikeaan korkoon, joten paras tapa oli plaanata lohko. Oli se viis satkua notkollakin.
Saitko koneistamolta männän yläkuolokohdan login yläpinnan + / - mitat :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin