Nuffield 4/65 '67
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Vaikeeta on, ota suosiolla ylös vaan. Koska kytkipuoli pitää kaikki purkaa, ja tais pari taaimmaista RK-pukin pulttia olla niin että.... Ei taida onnistuu irrottamatta.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Ja näin taidankin tehdä. Kaikki on sopivasti purettuna edestä niin mikä jottei. Samalla tulee tsekattua jakopää ja kumityynyt.
Kone vissiin on kiinni vauhtipyöräkotelosta ja jakopäästä? Eli neljästä pisteestä vain? Mitkä ovat tässä vaiheessa sopivat nostokohdat lohkolle kun yläkerta on irrotettu? Uskaltaako kulmimmaisista pinnapulteista?
Kone vissiin on kiinni vauhtipyöräkotelosta ja jakopäästä? Eli neljästä pisteestä vain? Mitkä ovat tässä vaiheessa sopivat nostokohdat lohkolle kun yläkerta on irrotettu? Uskaltaako kulmimmaisista pinnapulteista?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pinnoista oman 460pin konetta nostin. Ketjun, tms. nostinapuvälineen väliin holkkia niin että kiristyy kantta vasten koko paletti, ettei pulti taivu ( tosin uusiakin pultteja saatavilla on ) ....
Helpompi ja luonnikkaampihan konetta on "pöydällä" ruuvailla kuin paikoillaan.....
Helpompi ja luonnikkaampihan konetta on "pöydällä" ruuvailla kuin paikoillaan.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Skottilainen viskipannu on pöydällä. Irrotuksessa huomasin epäkohdan. Missä merkillisessä on moottorin vaimennikumit? Olen käsittänyt että näissä olisi jotkut tyynyt vai onko se vasta Leukuissa? Tänäpä alan tutkimaan jakopäätä.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eiköhän se vasta leukuissa... Nuffin koneen"korvat" suoraan eturunkoa vasten
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Oukei. Pyörittelin eilen moottoria pöydällä kun sitä oli käännetty vähän vasemmalle kyljelle. Ihmettelin noin puolen kierroksen välein kuuluvaa klonksahdusta. Olisko se syöttöpumpun säätäjä mikä noin kolistaisi?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Olenkohan mahtanut kysyä jossakin jo. Ei muista. Eniveis.
Ostin sitten KL2500 Tumen. Uskaltaako 4/65:llä vetää semmoista? Nostokyky varmaankin piisaisi mutta mitenkäs nokan maassapysymisen kanssa? Puntteja niin perkaleesti? Onko jotakin huomioitavaa nostolaitteiden kanssa kun tommosta kiskoo?
Ostin sitten KL2500 Tumen. Uskaltaako 4/65:llä vetää semmoista? Nostokyky varmaankin piisaisi mutta mitenkäs nokan maassapysymisen kanssa? Puntteja niin perkaleesti? Onko jotakin huomioitavaa nostolaitteiden kanssa kun tommosta kiskoo?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Laittaa perään ja kokeilee,on sitten viisaampi..!Osmo_ kirjoitti: Uskaltaako 4/65:llä vetää semmoista? Nostokyky varmaankin piisaisi mutta mitenkäs nokan maassapysymisen kanssa? Puntteja niin perkaleesti? Onko jotakin huomioitavaa nostolaitteiden kanssa kun tommosta kiskoo?
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Kansi, venttiilit ja mutkakeppi viety koneistamolle. Hiukan on jännänkakat housuissa.
Paikallinen kuorma-autokorjaaja sanoi että useemman simmin päällekkäinlaittaminen on hiukan riskipeliä (niinkuin jusape sanoi) ja että pitää kyllä jos laittaa massatiivarin. Ehdotti että jos siihen jyrsis uran tiivisterengasta varten mutta sitten todettiin että ei kannata tehdä plokille mitään.
Paikallinen kuorma-autokorjaaja sanoi että useemman simmin päällekkäinlaittaminen on hiukan riskipeliä (niinkuin jusape sanoi) ja että pitää kyllä jos laittaa massatiivarin. Ehdotti että jos siihen jyrsis uran tiivisterengasta varten mutta sitten todettiin että ei kannata tehdä plokille mitään.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Koneistamolta soitettiin. Venttiileitä ei voi pelastaa (liian ruosteiset, varsi kulunut), istukat koneistetaan ja yksi vaihdetaan, kampiakseli kiillotetaan (montut ei haittaa ja menee stanttuliuskoilla).
Sylinteriputket pötköttää pöydällä uuden heittokellon kanssa.
Männät pitää vielä irrottaa että kanget saa tasapainoon männät hiottua puhtaaksi ja tarkastettua männäntapin helan.
Sylinteriputket pötköttää pöydällä uuden heittokellon kanssa.
Männät pitää vielä irrottaa että kanget saa tasapainoon männät hiottua puhtaaksi ja tarkastettua männäntapin helan.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Vein sitten plokin koneistamolle. Sylinteriputkia asentaessa putket eivät menneet oikeaan korkoon, joten paras tapa oli plaanata lohko. Oli se viis satkua notkollakin.
Irrotuksessa mäiskääntyneet kiertokanget tuli korjattua. Holkin reiästä tuli nafti ja alkupäästä pärsään mennyt kierre korjaantui.
Omia suunnitelmiakin tuli tehtyä ominaisuuksien parantamiseksi. Hehku tulee ainakin. Samaten kaksitoiminen hydraulilohko. Miten on, millaisia hyttejä tälläisiin on mahdollista asentaa? Sopiiko Leukun Junkkari? Entä Fordin Hara? Haraa mainostivat Alakortteksella että on passeli.
Irrotuksessa mäiskääntyneet kiertokanget tuli korjattua. Holkin reiästä tuli nafti ja alkupäästä pärsään mennyt kierre korjaantui.
Omia suunnitelmiakin tuli tehtyä ominaisuuksien parantamiseksi. Hehku tulee ainakin. Samaten kaksitoiminen hydraulilohko. Miten on, millaisia hyttejä tälläisiin on mahdollista asentaa? Sopiiko Leukun Junkkari? Entä Fordin Hara? Haraa mainostivat Alakortteksella että on passeli.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Hehkulle nyt ei ole näissä välttämättä tarvetta. Leylandin hytit sopii kai uudemmatkin pienellä muokkauksella. fordin ei.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Saitko koneistamolta männän yläkuolokohdan login yläpinnan + / - mitatVein sitten plokin koneistamolle. Sylinteriputkia asentaessa putket eivät menneet oikeaan korkoon, joten paras tapa oli plaanata lohko. Oli se viis satkua notkollakin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !