Nuffield 4/65 '67
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei kai ne nyt vielä ole jumineet.....Noin lyhyes ajassa.
Ja ei ne mitkään pahat avata ole
Ja ei ne mitkään pahat avata ole
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
jokainen tietysti kylvää tyylillään mutta ainakin minä polkasen laahakoneen ensin jarruilla seis ja sitten nostatan ylös peruuttamisestahan se ei tykkääOsmo_ kirjoitti:Täytyy kai unohtaa ainakin kaksoiskytkin... Ei oo varaa värkätä semmoista näin opiskelijan rahoilla Eikä sitä laahavannaskylvinkonetta nosteta paikallaan Onkos muuten noi kuivat levyt miten mielenkiintoinen aukaista kun tod. näk. ovat jumineet?
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Ei se kaksoiskytkin kylvötyössä välttämätön ole, ainakaan hinattavalla koneella kun kuski on asialla
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei kylvötyössä kaksoiskytkimestä ole minusta mitään iloa, mutta auttaa pirusti paalatessa kuivaheinää tai lingotessa (siis nuhvissa, ei esim. fergussa niin hyvä). Samoin joskus perälevytyöskentelyssä ja toki ek:n kanssa huippuvaruste.
Paalatakkin voi ilman kaksoiskytkintä, mutta pikkasen enempi teetättää työtä. Urakoinutkin olen yksöiskytkinkoneella paalausta, asiakkaalle liki sama kun paalitaksa.
Esmes jos joutuu isompaa mälliä syöttämään koneelle, pitää ennakoida. Sopivasti kaasulla höllää vaihteen vapaalle ja jarruttaa siihen pattiin jotta kone saa sen nieltyä. Kun patti nielty, kone seis (kestää jonkin aikaa), pakki päälle, jarrutus vaihde päällä (jarruttaa samalla paalaimenkin pysäyksiin). Sitten eteenpäinajovaihde sisään ja pakitetulla matkalla kerkeää kone taas työkierroksille kiihtymään ja eikun eteenpäin... Sama jos mutkissa pitää peruutella, vaihteella jarrutus niin paalain ei jää pyörimään tyhjää.
Kylvössähän ei pysähdytä, eikä tarvita kytkintä kuin erikoistilanteissa, jos tarvitaan niin ajosuunnitelmassa virhe.
Hinattavalla koneella kerkeää nuhvin lootalla pykältämäänkin vauhdissa ylös ja alas, ilman kytkintä
Paalatakkin voi ilman kaksoiskytkintä, mutta pikkasen enempi teetättää työtä. Urakoinutkin olen yksöiskytkinkoneella paalausta, asiakkaalle liki sama kun paalitaksa.
Esmes jos joutuu isompaa mälliä syöttämään koneelle, pitää ennakoida. Sopivasti kaasulla höllää vaihteen vapaalle ja jarruttaa siihen pattiin jotta kone saa sen nieltyä. Kun patti nielty, kone seis (kestää jonkin aikaa), pakki päälle, jarrutus vaihde päällä (jarruttaa samalla paalaimenkin pysäyksiin). Sitten eteenpäinajovaihde sisään ja pakitetulla matkalla kerkeää kone taas työkierroksille kiihtymään ja eikun eteenpäin... Sama jos mutkissa pitää peruutella, vaihteella jarrutus niin paalain ei jää pyörimään tyhjää.
Kylvössähän ei pysähdytä, eikä tarvita kytkintä kuin erikoistilanteissa, jos tarvitaan niin ajosuunnitelmassa virhe.
Hinattavalla koneella kerkeää nuhvin lootalla pykältämäänkin vauhdissa ylös ja alas, ilman kytkintä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuohon kun lisätään vielä vääntiö, niin tehostin toimii. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... in+002.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;Ohjaustehostin vaatii ainakin:
Etupään sylinterisarja
Pumpullinen jakopää
Pumppu
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Noniin. Lauantaina menen katsomaan kyseistä "munapäätä". Olisiko jollakulla heittää yksityiskohtaista listaa että mitä on suositeltavaa tarkastaa kun ostopäätöstä tekee? Voin sitten kirjoittaa listan muistiin että mikä kriittinen paikka tarvitsee mitäkin.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
tullee olemaan pitkä lista
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Ahven hei, jos sulla ei ole mitään muuta sanottavaa niin kannattasko olla sitten sanomati? Kun ei h*lvettiäkään kiinnosta lukea tälläisiä kommentteja.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
"ahven" on oma persoonansa.... Mukava mies ja persoonalline murre....
Se tarkistuskohteiden lista, kuinka laajan siittä haluaakin, voi mahtua joko 10 tai 20€ setelin kokoiselle lapulle tai hyvin kattavana ja laajana täyttää 2kpl A-4 arkkeja......
Se tarkistuskohteiden lista, kuinka laajan siittä haluaakin, voi mahtua joko 10 tai 20€ setelin kokoiselle lapulle tai hyvin kattavana ja laajana täyttää 2kpl A-4 arkkeja......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
stls kirjoitti:Mulla oli sama kommentti mielessä mutta jätin sanomattaahven kirjoitti:tullee olemaan pitkä lista
No asiaan, ensinnäkin masteri kirjoitteli edellisellä sivulla pisteosista yms, ne voit katsoa. Sitten ihan perusjuttua, esim. öljytikuista näät vähän tilannetta sisuksiin, onko vettä seassa tai edes öljyäkään olleskaan.
Liikkuuko vivut, polkimet, napit/kytkimet mittaristossa. Yleisilme, onko pellit nähneet miten rujoa elämää, puuttuuko miten paljon em. osia yms yms.
Näkemästäsi voit sitteen jo vetää karkeaa suunnitelmaa kunnostuksen budjetista/työmäärästä ja tietysti traktorin hinnasta.
Voithan sinä myös ottaa akun mukaan ja koita varovasti pyöriikö moottori+startti, tosin tässä on vaarana se että moottori pyörii nätisti ja myyjäkin näkee sen, johan alkoi hinta rakkineella nousta, joten tarkemmat testailut vasta kotitontilla
Mutta kannattaa muistaa että muutaman satasen traktorista nyt ei voi kovin kummoista odottaa, toki voi helmikin löytyä hyvällä tuurilla. Itse jos tuohon hintaan traktorin saisin, se saisi olla minkäkuntoinen (kunhan rullaavana on edes) tahansa, kyllä kelpaa
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niin... Eihän mullakaan vasta ole mennyt kuin 2x hankintahinta lisää tuon 460pin lievän kunnostuksen kans, eikä loppua näy vielä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Voihan sitä katsella vaikka kuinka, se kunto on silti aivan arvoitus.
Kaikki ne asiat mitkä on tärkeitä ei ole nähtävillä
olet kuitenkin ostamassa romua, muista se
Pisteosat on tärkeitä vasta sitten kun myyt nuffin osina...
Kaikki ne asiat mitkä on tärkeitä ei ole nähtävillä
olet kuitenkin ostamassa romua, muista se
Pisteosat on tärkeitä vasta sitten kun myyt nuffin osina...
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Käyt hakeen halliin, ja jos vaikuttaa toivottamalta niin eiköhän joku nuhvipurkaja sen käy hakeen samalla rahaa mitä oot ite maksanut
Patanokat on senverta harvinaisia että kyllä niidenkin osille on menekkiä..
Mutta edelleenkään en uskoisi että perään tarvis kovasti tiivisteremppaa enempää tehdä, ja moottori menis parilla putkella ja männänrenkailla
Jos itselle tekee niin tekee hyvin, semmoisia koneitahan nämä on että jos tuumakokoiset perusavaimet pysyy kourassa niin paljon pystyy tekemään.
Jos kaikkea rahanmenoa rupiaa laskemaan niin.... Tosin etelänmatkasta ei jää kuin krapula ja emännän räpsätys mieleen, nää pysyy tallissa jossei niitä vaihda majureihin
Patanokat on senverta harvinaisia että kyllä niidenkin osille on menekkiä..
Mutta edelleenkään en uskoisi että perään tarvis kovasti tiivisteremppaa enempää tehdä, ja moottori menis parilla putkella ja männänrenkailla
Jos itselle tekee niin tekee hyvin, semmoisia koneitahan nämä on että jos tuumakokoiset perusavaimet pysyy kourassa niin paljon pystyy tekemään.
Jos kaikkea rahanmenoa rupiaa laskemaan niin.... Tosin etelänmatkasta ei jää kuin krapula ja emännän räpsätys mieleen, nää pysyy tallissa jossei niitä vaihda majureihin
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Ei muuta kun kaupan tekoon.
Parhaiten se on opiskella noiden halpojen vehkeiden kanssa
Tohtii sen jälkeen ropeloida kalliimpiakin rakkoreita
Kerholaisilta tulee hyviä vinkkejä, kun rasvapeukalo menee suuhun
Parhaiten se on opiskella noiden halpojen vehkeiden kanssa
Tohtii sen jälkeen ropeloida kalliimpiakin rakkoreita
Kerholaisilta tulee hyviä vinkkejä, kun rasvapeukalo menee suuhun
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....