Nuffield 4/65 '67
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Minä en ole ihan noin tarkkoja kunnostuksia tehnyt, ehkä pahimpana esimerkkinä alkusyksystä hommattu Volvo Duett-postiauto..
Ei ole vielä noin pahasti jumittunutta moottoria tullut vastaan, kaksi mäntää oli lähes muuntautuneet yhdeksi köntäksi moottorin kanssa, no naapurin kanssa koivuhalkoa ja lekaa käyttäen lähes pari tuntia annettiin kyytiä männille. No viimeisellä nötkähtivät millin kerrallaan liikkeelle, lopulta jo startti jaksoi pyöritellä ja siitä vetristyikin hiljalleen.
Kaasarin puhdistus+sytkäpuolen läpikäynti+renkaiden uusiminen ja kone tulille, siitä lähtien on PALJON iloa tästäkin piisannut
Hintaa tälle autolle siis kertyi: auto 100e, renkaat 75e, sähkötarpeet 10e, crc-purkki, pari aamupäivää, parikymmentä koivupäkälettä..
Tämä lähinnä esimerkkinä ettei aina tarvitse välttämättä tuhansien remppoja tehdä, vaikka miten toivottomalta lähtökohdat näyttäisivät. Toki jos oikeasti työvehjettä+luotettavaa harrastekonetta halujaa niin silloin koneelle on uhrattava viikko jos toinenkin, tätäkin on tullut ehkä liiaksikin tehtyä
Eli aloittajan tapauksessa ehkä ITSE etenisin niin että nuffin puuttuvien apulaitteiden asennus, öljyjen+nesteiden tarkistus/vaihto ja laitteen käyntiin kutittelu. Jos käyntiin sen saat, voin luvata että se tunne antaa vauhtia koko projektille valtavasti! Sen jälkeen alkaisin mahdollisiin remppahommiin, eli moottori levälleen ja sitärataa.
Ei ole vielä noin pahasti jumittunutta moottoria tullut vastaan, kaksi mäntää oli lähes muuntautuneet yhdeksi köntäksi moottorin kanssa, no naapurin kanssa koivuhalkoa ja lekaa käyttäen lähes pari tuntia annettiin kyytiä männille. No viimeisellä nötkähtivät millin kerrallaan liikkeelle, lopulta jo startti jaksoi pyöritellä ja siitä vetristyikin hiljalleen.
Kaasarin puhdistus+sytkäpuolen läpikäynti+renkaiden uusiminen ja kone tulille, siitä lähtien on PALJON iloa tästäkin piisannut
Hintaa tälle autolle siis kertyi: auto 100e, renkaat 75e, sähkötarpeet 10e, crc-purkki, pari aamupäivää, parikymmentä koivupäkälettä..
Tämä lähinnä esimerkkinä ettei aina tarvitse välttämättä tuhansien remppoja tehdä, vaikka miten toivottomalta lähtökohdat näyttäisivät. Toki jos oikeasti työvehjettä+luotettavaa harrastekonetta halujaa niin silloin koneelle on uhrattava viikko jos toinenkin, tätäkin on tullut ehkä liiaksikin tehtyä
Eli aloittajan tapauksessa ehkä ITSE etenisin niin että nuffin puuttuvien apulaitteiden asennus, öljyjen+nesteiden tarkistus/vaihto ja laitteen käyntiin kutittelu. Jos käyntiin sen saat, voin luvata että se tunne antaa vauhtia koko projektille valtavasti! Sen jälkeen alkaisin mahdollisiin remppahommiin, eli moottori levälleen ja sitärataa.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Tuota tapaa olen vähän funtsinut. Mutta sitten toinen ongelma on laiskuus Ei oikeen huvittasi avata kantta ja laittaatakaisin samantien. Ja sitten uudet öljyt kun kaikki p@ska lähtee liikkeelle. Startti tosta puuttuu niin luulisi kolmen miehen saavan aika hyvin liikkeelle kun kaksi kiertää moottoria ja yksi koputtelee klapia. Ja märät putket saattavat nousta...
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Lueppas nelosnuhvi topikin aloituskirjoitus Otin sieltä oleelisen kohdan: "Mietiskelin yksi päivä, että mitä tekisi päättötyönä AMK:ssa." Jos ja kun päätetyönä tehtäis nuhvin kunnostus sinun neuvoilla, ja oletetaisiin että minä olisin opettajana, niin antaisin sellaisen arvostelun että oppilaan naama punoittais vielä seuraavanakin päivänä
Mottoni on, kun teen, teen kunnolla, olipa kysessä työ mikä hyvänsä, teenkö itselle taikka vieraalle.
Mottoni on, kun teen, teen kunnolla, olipa kysessä työ mikä hyvänsä, teenkö itselle taikka vieraalle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tuo projekti nuffi haiskahtaa vähän sille että se ei tule päivässä eikä kahdessa valmiiksi. Kannattaako valmistumista lykätä sillä syyllä että nuhvi ei valmistukkaan ajallaan? Itse tekisin lopputyön selkeämmästä aiheesta ja ropaisin nuhvia omalla ajalla jos aikaa jää muilta puuhasteluilta.
Jos välttämättä haluaa nuhvista tehä lopputyön, niin tekee sen jostain osakokonaisuudesta koko nuhvin sijaan. Tällöin lopputyön aihe pysyy rajatumpana ja se on helpompi rääpiä kasaan.
Jos välttämättä haluaa nuhvista tehä lopputyön, niin tekee sen jostain osakokonaisuudesta koko nuhvin sijaan. Tällöin lopputyön aihe pysyy rajatumpana ja se on helpompi rääpiä kasaan.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
4. vuosi on käytännössä täysin pyhitetty päättötyön tekemiselle ja kolmosvuonnakaan ei olla paljoa gineksessä niin siinähän on pari hyvää vuotta aikaa tehdä Nuhvia.
Ja kunnolla toi täytyy tehdä jos sillä käydään joskus taisteluun maata vastaan. Menen perjantaina tai lauantaina katsomaan Nuhvia ja teen pienen analyysin siitä että kannattaako hakea pois. Olen kyllä niin hullu että saattaisin jopa hassata rahani siihen.kari t kirjoitti:Lueppas nelosnuhvi topikin aloituskirjoitus Otin sieltä oleelisen kohdan: "Mietiskelin yksi päivä, että mitä tekisi päättötyönä AMK:ssa." Jos ja kun päätetyönä tehtäis nuhvin kunnostus sinun neuvoilla, ja oletetaisiin että minä olisin opettajana, niin antaisin sellaisen arvostelun että oppilaan naama punoittais vielä seuraavanakin päivänä
Mottoni on, kun teen, teen kunnolla, olipa kysessä työ mikä hyvänsä, teenkö itselle taikka vieraalle.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kyllä luin, ja sen perusteella juuri vastasinkin!kari t kirjoitti:Lueppas nelosnuhvi topikin aloituskirjoitus Otin sieltä oleelisen kohdan: "Mietiskelin yksi päivä, että mitä tekisi päättötyönä AMK:ssa." Jos ja kun päätetyönä tehtäis nuhvin kunnostus sinun neuvoilla, ja oletetaisiin että minä olisin opettajana, niin antaisin sellaisen arvostelun että oppilaan naama punoittais vielä seuraavanakin päivänä
Eli ehdottelin sitä että "pikaherättely" ensin henkiin ja mahdollisesti ajelua (jos kytkimen mahdollinen luistaminen antaa myöten), tämä antaa valtavasti intoa jatkaa projektia sitten sitä oikeaa kunnostus reittiä. Todella usein näkee että etsitään metsistä joku rähjääntynyt kulkinen, ensitöikseen räjäytetään kaikki osiksi pöydille ja siitä into alkaa laantumaan työmäärän edessä ja siitä tuleekin ikuisuusprojekti..
Topicin nuhvi jos on ajosta jätetty navetan taakse, ja edes polttoainelaitteet on apulaitteista tallessa, niin voisin veikata että ei ainakaan päivää pitempää vaatine että moottorin käyntiin saisi jos ei mitään ylitsepääsemätöntä ilmesty. Sähköjäkään ajoon ei tarvitse jos kovin ovat ulkosäilytyksestä nokkiinsa ottaneet..
Yli parikymmentä omaa tai vierasta "metsälöytö" diisseli ja bensa/petrooli moottorista työkonetta/autoa on totelleet nöyrästi käskyäni käynnistyä, lyhimmillään 5min säädöllä, pisimmillään +9 tunnin korjauksella. Osia ei juurikaan ole tarvinnut vaihdella, lähinnä väliaikaisia sähköjä pitänyt viritellä. Siitä on sitten ajeltu koneet lavetille tai lyhemmät siirtymät suoraan kotiin asti jossa härveli tarkemman kunnostuksen alaiseksi. Tätä kirjoituksessani tarkoitin, ja tämä oli vain minun mielipide.
Se on vaan karu totuus että raha ohjaa tätäkin harrastusta todella vahvasti, vaikka olisi haluja täysiä koneremonttejakin tehdä useampaankin harrastekoneeseen, ei se minunkaan resursseilla ole mahdollista vielä vuosiin. Varsinaiset käyttökoneet sitten erikseen, ne on pidettävä iskukunnossa.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Oikealla asenteella näkyy Osmo_ olevan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Muista että (britti)raudassa raha ei ole hukassaOsmo_ kirjoitti:4. vuosi on käytännössä täysin pyhitetty päättötyön tekemiselle ja kolmosvuonnakaan ei olla paljoa gineksessä niin siinähän on pari hyvää vuotta aikaa tehdä Nuhvi
Ja kunnolla toi täytyy tehdä jos sillä käydään joskus taisteluun maata vastaan. Menen perjantaina tai lauantaina katsomaan Nuhvia ja teen pienen analyysin siitä että kannattaako hakea pois. Olen kyllä niin hullu että saattaisin jopa hassata rahani siihen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tossapa yksi opinnäyte työ joka netistä löytyi....saa jotain oppia siitäkin..
http://portal.hamk.fi/portal/page/porta ... nnayte.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://portal.hamk.fi/portal/page/porta ... nnayte.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ja aina pitäis pystyä parenpaannuffiko kirjoitti:Tossapa yksi opinnäyte työ joka netistä löytyi....saa jotain oppia siitäkin..
http://portal.hamk.fi/portal/page/porta ... nnayte.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tuosta löpöliuotuksesta helppo ja tehokas keino on kaataa pakoputkesta kone täyteen löpöä, menee samoihin pyttyihin minne vesikin on päässyt ja jossei muuta niin helpottaa osien irroitusta varsinaisessa remonttivaiheessa
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Sen takia tota aattelinkin kun puolisen vuotta vannaskiekon laakeripesää liottelin niin lähti kiinni jämähtänyt ulkokooli irti sormin vetämällä.
Mitä tosta kannattaa kokeilla ja katsoa kun pääsee paikan päälle? Koittaa väännellä kaikkia hantaakeita, etsiä murtumia, kattoa mittatikkuja?
Mitä tosta kannattaa kokeilla ja katsoa kun pääsee paikan päälle? Koittaa väännellä kaikkia hantaakeita, etsiä murtumia, kattoa mittatikkuja?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pitäisin tärkeänä:
Etumaskin ja keulakokardien ehjyys sekä tyyppi ja merkkilätkät. Tuo keulan valojen muovikehys on tosi kallis...
Jos Mark 1: http://www.thisiscornwall.co.uk/Record- ... z2sudZZlYr" onclick="window.open(this.href);return false;
Noita kojetaulun sivupeltien muovisia 4/65 merkkejä ei taida enää saada mistään.
Jos Mark 2:
http://www.tractordata.co.uk/nuffield/i ... 4_55_3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ehdotonta huomiota, että sivupellit löytyvät keulasta ja sitten tuosta akkutilan kohdalta.
Astinlautojen ja lokasuojien kunto, sekä mittaritaulun kuntoon kannattaa kiinnittää huomio (jos vettä täynnä tai neulat poikki niin...)
Katsele peräkontti, onko hitsattu tai muuten konehdittu.
Heiluttele jarru ja kytkinpolkimia, onko miten väljät?
Seuraa myös konepeltejä, onko ravistanut pellit säröille esmes saranoiden tietämiltä
Jos löytyy pinkki/vaaleanpunainen tankki, niin älä säikähdä, ihan normaali asia. Takuuvaihdettu. Oliko kone purettuna? Jos ei niin kysy onko asennettu värinänvaimennin?
paljonhan sitä on asiaa mitä tarkistaa, mutta jos hintaluokka on muutama satku, ei sitä mahda hirveitä voi vaatia.
Etumaskin ja keulakokardien ehjyys sekä tyyppi ja merkkilätkät. Tuo keulan valojen muovikehys on tosi kallis...
Jos Mark 1: http://www.thisiscornwall.co.uk/Record- ... z2sudZZlYr" onclick="window.open(this.href);return false;
Noita kojetaulun sivupeltien muovisia 4/65 merkkejä ei taida enää saada mistään.
Jos Mark 2:
http://www.tractordata.co.uk/nuffield/i ... 4_55_3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ehdotonta huomiota, että sivupellit löytyvät keulasta ja sitten tuosta akkutilan kohdalta.
Astinlautojen ja lokasuojien kunto, sekä mittaritaulun kuntoon kannattaa kiinnittää huomio (jos vettä täynnä tai neulat poikki niin...)
Katsele peräkontti, onko hitsattu tai muuten konehdittu.
Heiluttele jarru ja kytkinpolkimia, onko miten väljät?
Seuraa myös konepeltejä, onko ravistanut pellit säröille esmes saranoiden tietämiltä
Jos löytyy pinkki/vaaleanpunainen tankki, niin älä säikähdä, ihan normaali asia. Takuuvaihdettu. Oliko kone purettuna? Jos ei niin kysy onko asennettu värinänvaimennin?
paljonhan sitä on asiaa mitä tarkistaa, mutta jos hintaluokka on muutama satku, ei sitä mahda hirveitä voi vaatia.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Onko jollakulla täydentää vielä edellisiä kohtia? Itse en niin pidä väliä sillä, että onko peltiosiltaan tai merkeiltään niin täydellinen ja onko vehje ylipäätään kaunis. Enemmän muhun iskee entisöinniltä säästyneet traktorit.
Mitenkä nostolaitteiden venttiilipöytä? Siellä vissiin on joku kulutustavaraa oleva sokka?
Mitä kaikkia hantaakeita tuolla hytissä on? Oikealla on käsijarru, tasauspyörästön lukko ja nostolaitevivut. Mitä ne kolme vipua ovat? Lisäksi askarruttaa vasemman puolen banjon etupuolella oleva poljin ja sen vieressä oleva hantaaki. Nämä ovat Leyland 270:n hytistä mutta eikös noi ole kytkimestä taaksepäin samoja?
E: Ei anna avata tota Tractordatan linkkiä. Mitä eroa on Mark I:llä ja II:llä?
Mitenkä nostolaitteiden venttiilipöytä? Siellä vissiin on joku kulutustavaraa oleva sokka?
Mitä kaikkia hantaakeita tuolla hytissä on? Oikealla on käsijarru, tasauspyörästön lukko ja nostolaitevivut. Mitä ne kolme vipua ovat? Lisäksi askarruttaa vasemman puolen banjon etupuolella oleva poljin ja sen vieressä oleva hantaaki. Nämä ovat Leyland 270:n hytistä mutta eikös noi ole kytkimestä taaksepäin samoja?
E: Ei anna avata tota Tractordatan linkkiä. Mitä eroa on Mark I:llä ja II:llä?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Repun kannessa tuo surullisen kuuluisa sokka on. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+per ... us+005.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;Osmo_ kirjoitti:
Mitenkä nostolaitteiden venttiilipöytä? Siellä vissiin on joku kulutustavaraa oleva sokka?
Mitä kaikkia hantaakeita tuolla hytissä on? Oikealla on käsijarru, tasauspyörästön lukko ja nostolaitevivut. Mitä ne kolme vipua ovat? Lisäksi askarruttaa vasemman puolen banjon etupuolella oleva poljin ja sen vieressä oleva hantaaki. Nämä ovat Leyland 270:n hytistä mutta eikös noi ole kytkimestä taaksepäin samoja?
E: Ei anna avata tota Tractordatan linkkiä. Mitä eroa on Mark I:llä ja II:llä?
Nostolaitevivut, oikealla etummainen päärynän mallinen nuppi, hydraulisen nostolaitteen, pääjärjestelmän käyttövipu, takimmainen, pyöreä, hydraulisen nostolaitteen, apujärjestelmän käyttövipu, sisimmäinen, kanttinen, hydraulisen nostolaitteen, syvyydensäätövipu.
Pääjärjestelmän ja apujärjestelmän ulostuloliitimien paikat : http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... aa0001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo hantaaki on kaksoiskytkimen kytkinvipu ( riipumaton voiman ulosotto ), viereinen poljin lienee sitten kytkinvivun kevennyspoljin, tuota kevennyspoljinta ei ainakaan minun 4/65:sessa ole, vuosimalli 68.
Vasemalla akselin takapuolella on voiman ulosottoakselin käyttövipu.
Viimeksi muokannut kari t, 12 Helmi 2014, 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !