Mojestapäivää kaikille!
Tässä nyt on vielä pari hyvää vuotta aikaa miettiä, mutta kuitenkin. Mietiskelin yksi päivä, että mitä tekisi päättötyönä AMK:ssa. Muistin, että naapuritilalla on 4/65 konehallin takana. Ei muuta kuin puhelin kouraan ja soitto isännälle. Pikaisen jutustelun jälkeen kävi ilmi, että se on joskus vuosituhannen vaihteessa ajettu suulin taakse kytkimen hajoamisen johdosta. Ajan mittaan siitä on hävinnyt startti, laturi ja säätäjä nyt ainakin. Kysynkin teiltä, että mitä tuollaisesta kannattaa maksaa ja millaiseen remonttiin kannattaa varautua jos tuollaisesta vielä työkoneen meinaa parsia? Vissiin venttiilit, ohjurit, männät, putket, alapään laakerit, hydraulipumppu ja vaihteiston laakerit menee ainakin vaihtoon?
Nuffield 4/65 '67
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Viimeksi muokannut Osmo_, 02 Helmi 2015, 19:36. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Terve. Hydraulipumppu tuskin on rikki,vaikka on seisonutkin,moottorissa voi jumitusta toki jo esiintyä... max 500 maksaisin tuonlaatuisesta projektista,noin konetta näkemättä...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Samoilla linjoilla nuhvi63:sen kanssa tuon hinnan ja hydraulipumpun suhteen, itse maksoin tuosta 4/65: sesta 400 €, kone oli käyntikuntoinen, mutta teki paineita jäähdytysjärjestelmään, tiesin heti että putki poikki, koska kansiremontti oli tehty muutama vuosi sitten raahen ammattikoululla, toki toiveissa oli että olis pelkkä kansipahvi rikko.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvit/465+003.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Tuosta neljä kuvaa oikealle.
Mitä isäntä kertoi kytkimen oireista, mitä tapahtui kun jättivät tuon takia seisomaan
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Kaksoiskyt ... ym+005.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuostakin kasasta tein toimivan kytkimen, toivottavasti, odottaa nostamista paikoilleen.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvit/465+003.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Tuosta neljä kuvaa oikealle.
Mitä isäntä kertoi kytkimen oireista, mitä tapahtui kun jättivät tuon takia seisomaan
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Kaksoiskyt ... ym+005.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuostakin kasasta tein toimivan kytkimen, toivottavasti, odottaa nostamista paikoilleen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Kuulemma vaan kytkin ruvennut luistamaan ja piti ajaa konehallin taa väliaikaisesti, jonne se sitten unohtui. Ilmeisesti kesken toukojen ajettu sinne koska levikepyörät paikallaan. En ole käynyt vielä sen koommin tutkiskelemassa joten en tiedä onko kartano- vai talousmalli.
Miten on vaihteiston kanssa? Joutuuko laakeroimaan (tod. näk vettä päässyt askiin) tai vaihtelemaan tiivisteitä?
Entä sitten tuon säätäjän löytäminen? Onko paha homma löytää opiskelijan budjetilla?
Miten on vaihteiston kanssa? Joutuuko laakeroimaan (tod. näk vettä päässyt askiin) tai vaihtelemaan tiivisteitä?
Entä sitten tuon säätäjän löytäminen? Onko paha homma löytää opiskelijan budjetilla?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Siis about 15 vee seissyt ulkona?
Onko hyttiä?(ois suojannut vähän edes sateilta v-siirtoa ja mittareita ym.)
Kartano- vai talousmalli?Ohjaustehostin?Kaksoiskytkin?
Peltien kunto,valot,merkit,renkaat kuin pykineet?
Näkemättä aloittaisin reilulla tarjouksella.200€.
Paitsi jos karvalakkimalli niin en huolisi.
Onko hyttiä?(ois suojannut vähän edes sateilta v-siirtoa ja mittareita ym.)
Kartano- vai talousmalli?Ohjaustehostin?Kaksoiskytkin?
Peltien kunto,valot,merkit,renkaat kuin pykineet?
Näkemättä aloittaisin reilulla tarjouksella.200€.
Paitsi jos karvalakkimalli niin en huolisi.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Laturi, tasa vaiko vaihtovirta? Tasavirtalaturi maksoi muistaakseni noin 70- 80 €, siihen säädin, http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 6&cPath=51" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihtovirtalaturit, tarvikkeet, samoissa hinnoissa kuten tasavirtalaturitkin, säätäjä laturissa.
Kytkin levyt: http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 6&cPath=42" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 6&cPath=42" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihtovirtalaturit, tarvikkeet, samoissa hinnoissa kuten tasavirtalaturitkin, säätäjä laturissa.
Kytkin levyt: http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 6&cPath=42" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 6&cPath=42" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
En ole varma että tarkoittiko omistaja kierrosten säädintä (koko syöttöpumppu?) vai latauksen säätäjää. Vehje on hytitön, jotenka sen puolesta hiukan pelottaa toi vaihteiston kunto
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Jos kerta projektiselostusta aiheesta teet, niin eihän sitä sitten saa työtä pelätä
Stefoja menee ainakin pärekopallinen, seisoneessa koneessa ne ei pidä sitäkään vähää kuin normaalisti 50v kovettunut kumi...
Ja vaikka oliskin hytitön niin stefojen kanssa painiessa tulee laatikko putsattua.. Tai mPö-hydeöljy seoksella ajella alkuun
4/65 ja 3/65 ovat vähän kiitollisempia joidenkin osien suhteen, kuten hydrauliikkapumppu tai vesipumppu. Tarvikkeenakin löytyy paremmin kuin vanhannäköisiin nuhveihin
Laturia en tohtis peljätä, startti on hiukan haastavampi mikäli ei tahdo vinkuintia-laatua
Stefoja menee ainakin pärekopallinen, seisoneessa koneessa ne ei pidä sitäkään vähää kuin normaalisti 50v kovettunut kumi...
Ja vaikka oliskin hytitön niin stefojen kanssa painiessa tulee laatikko putsattua.. Tai mPö-hydeöljy seoksella ajella alkuun
4/65 ja 3/65 ovat vähän kiitollisempia joidenkin osien suhteen, kuten hydrauliikkapumppu tai vesipumppu. Tarvikkeenakin löytyy paremmin kuin vanhannäköisiin nuhveihin
Laturia en tohtis peljätä, startti on hiukan haastavampi mikäli ei tahdo vinkuintia-laatua
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Vois tuon muutamalla satkulla hakea ittelle, max 4hunttalaa maksan....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kai minä olen hieman kieroutunu kun täysin romusta ja sen lisäksi pilalle ruostuneesta perästä ja parista
moottorinrisasta maksoin tonnin
No, olihan siellä kylmäkoskelainen
Mietin että osia myymällä hieman tasoitan kertojan hintaa mutta ilmainenhan se piru on
Ai niin, ilmaisiakin osia on annettu tosi tarvitsijoille ettei tuu ihan niin paha trokarifiilis..
moottorinrisasta maksoin tonnin
No, olihan siellä kylmäkoskelainen
Mietin että osia myymällä hieman tasoitan kertojan hintaa mutta ilmainenhan se piru on
Ai niin, ilmaisiakin osia on annettu tosi tarvitsijoille ettei tuu ihan niin paha trokarifiilis..
Mukana kuin peräpukama!
Pas**at...hain kolmosen loikkarilla Nääsvillestä pois kun ei sikäläisille kelvannut.Maksoin pitkin hampain kolome sattaa...ny harmittaa... piti Oriveellä tankatakin....kalliks kävi.
Osia myyty useempaan kertaan,jotkut ostajat ei näköjään ees tarvii osia,kun eivät edes viitsi hakea niitä.
Osia myyty useempaan kertaan,jotkut ostajat ei näköjään ees tarvii osia,kun eivät edes viitsi hakea niitä.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Olis mullekkin kelvannut, ja lyhyempi tuo matkakin olis ollu hakea.... Olisit säästänyt "naftarahat" ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Eli tosta kannattaa maksaa pari-kolme sataa.
Olisko siinä mitään itua, että laittaisi moottoriin ihan raakasti polttoöljyä imu- ja pakosarjaan, kannen päälle ja öljytilaan? Perään täyttöpropusta. Aattelin että saattaisi auttaa jumeihin. Kuusi venttiiliä siellä taitaa olla kiinni seetipinnoissa ja männänrenkaat urissaan. Olisi ainakin pyörivä moottori ja perässä laakerit hellittäisivät mahdollisista jumeista.
Olisko siinä mitään itua, että laittaisi moottoriin ihan raakasti polttoöljyä imu- ja pakosarjaan, kannen päälle ja öljytilaan? Perään täyttöpropusta. Aattelin että saattaisi auttaa jumeihin. Kuusi venttiiliä siellä taitaa olla kiinni seetipinnoissa ja männänrenkaat urissaan. Olisi ainakin pyörivä moottori ja perässä laakerit hellittäisivät mahdollisista jumeista.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91